Sissa Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg skal lage en 'pai-kake' idag, siden samboeren min har bursdag. Baking er ikke min sterkeste side, så jeg baker ikke så ofte.. I oppskriften står det: Kjevl ut deigen på en melet flate, og bruk leiven til å kle en paiform på 23cm. Dekk deigen med bakepapir og fyll på med tørkede bønner(???) Skjønner ikke hva som menes med det siste der! Håper nok kan hjelpe meg
NullHull Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Når du skal forsteke paibunn er det lurt å fylle den med f.eks tørkede bønner e.l. som tåler varmen, så holder bunnen fasongen under stekingen og du slipper at den bobler seg opp osv. Etterpå er det bare å helle ut bønnene og legge i fyllet. Slik Endret 28. oktober 2011 av NullHull
Gjest navnelapp Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Eg brukar ikkje bønner, men slike glassteinar frå IKEA som er laga for å ha i blomstervasar. Husk å prikke deigen med ein gaffel først uansett.
Sissa Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2011 Takk for svar! Ikke så lett å skjønne alt ting Håper kaka blir velykket hvertfall! Men skal pai''skallet'' være i formen hele tiden mens jeg lager kaka? eller skal den ut av formen?
Gjest navnelapp Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 La det vere i forma. Når du har forsteikt det har du i fyllet, og så er det berre å steike i vei.
Sissa Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2011 Kaken ble velykket! Overaskende nok! Takk for hjelpen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå