AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Hvorfor er det så mange her som ikke klarer å sette seg inn i situasjonen til de med psykiske problemer? Vise litt sympati? Føler at mange blir gjort narr av, og nærmest sett på som dumme fordi de sliter med ting som "alle andre" ikke sliter med. Hvorfor er det sånn? Har vi virkelig ikke kommet lenger i 2011? 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg sliter med psykiske problemer, men jeg ville jo vært dum om jeg forlanget forståelse fra andre som ikke har "forståelse". Kan jo være hva som helst, og hvilken som helst grunn. Kanskje de har blitt møtt med en "skjerp deg"-holdning, og dermed møter andre med den samme. Kanskje de er i overkant selvsentrerte, kanskje de har nok med seg selv, og orker ikke å ta innover seg andres jævelskap. Man må se det litt an på folk. Kanskje de er slitne? Selv om jeg sliter med psykiske problemer, så kan jeg bare håpe på at folk er forståelsesfulle, og hvis de ikke er forståelsesfulle, da har jeg da et valg om jeg vil ha de i livet mitt eller ikke. Jeg hadde blitt provosert om noen forlanget at jeg skulle forstå nettopp deres kjipe situasjon, uavhengig om det er psykiske problemer eller ei. Noen med psykiske problemer er så sutrete at jeg får hodepine bare av å høre den gneldrete stemmen. 1
Kråkesaks Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg sliter med psykiske problemer, men jeg ville jo vært dum om jeg forlanget forståelse fra andre som ikke har "forståelse". Kan jo være hva som helst, og hvilken som helst grunn. Kanskje de har blitt møtt med en "skjerp deg"-holdning, og dermed møter andre med den samme. Kanskje de er i overkant selvsentrerte, kanskje de har nok med seg selv, og orker ikke å ta innover seg andres jævelskap. Man må se det litt an på folk. Kanskje de er slitne? Selv om jeg sliter med psykiske problemer, så kan jeg bare håpe på at folk er forståelsesfulle, og hvis de ikke er forståelsesfulle, da har jeg da et valg om jeg vil ha de i livet mitt eller ikke. Jeg hadde blitt provosert om noen forlanget at jeg skulle forstå nettopp deres kjipe situasjon, uavhengig om det er psykiske problemer eller ei. Noen med psykiske problemer er så sutrete at jeg får hodepine bare av å høre den gneldrete stemmen. Enig her. Selvsagt skal man utvise empati og være hyggelig, men ingen kan forstå et annet menneske fullt ut. Det kan man heller ikke forange, enten man er psykisk syk eller ikke. Man kan forvente at folk er hyggelige, hjelper deg hvis de kan hjelpe, men utover det så kan man ikke forvente så mye av andre mennesker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå