Gå til innhold

Naturlig skjønnhet sa du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I hver eneste blogg jeg har tittet inom så er det få av jentene som har langt hår naturlig eller vipper.. De fleste bildene blir photoshopet til de grader. Hvor blir det av den naturlige skjønnheten? Hvorfor har alle blitt så falske?

Bruker du falskt hår og falske vipper? Hvis ja. Er du ikke redd hva folk synes om deg når du ikke har alt det falske på deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Hvor går så grensa for hva som kan betraktes som "naturlig"? Jeg har ikke løshår/løsvipper. Men jeg napper øyenbryna, sminker meg,farger håret, og gjør generelt det jeg kan for å fremheve det jeg liker og skjule det jeg ikke liker. Er dette mer naturlig enn extensions og løsvipper?`Jeg mener nei.

Skrevet

Jo det er det. Med vipper og annet hår blir du et helt annet menneske.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad jeg slipper å tenke på det, ikkeno falskt denne jenta her :P Bruker også såpass lite sminke at det er liten forskjell når jeg tar den av.

Men en gang så fikk jeg en "glamourmodell"-venninne av meg til å style meg slik hun gjør på seg selv. Og jeg fikk helt sjokk, og kjente nesten ikke igjen meg selv.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jo det er det. Med vipper og annet hår blir du et helt annet menneske.

Jeg blir jo et "annet menneske" på samme måte når jeg sminker meg også? En god mascara og et pent sminket ansikt kan forandre en på lik linje som løsvipper. Det påstår jeg.

Og man kan fint klippe håret og bli et "annet menneske".

• Liker 1
Skrevet

Hvor går så grensa for hva som kan betraktes som "naturlig"? Jeg har ikke løshår/løsvipper. Men jeg napper øyenbryna, sminker meg,farger håret, og gjør generelt det jeg kan for å fremheve det jeg liker og skjule det jeg ikke liker. Er dette mer naturlig enn extensions og løsvipper?`Jeg mener nei.

Det er jeg ikke enig i. Extension og løsvipper gir en veldig drastisk endring om man ikke har det på. Sminke skal etter min mening holdes naturlig til hverdags slik at andre ikke får sjokk hvis de ser deg uten sminke. Øyenbryn holder seg noe lunde likt over lendre tid selv om man ikke napper på en stund. Greien er å fremheve, ikke gjøre total forandring. Unntaket er å klippe og farge hår fordi det fortsatt er ditt hår.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Det er jeg ikke enig i. Extension og løsvipper gir en veldig drastisk endring om man ikke har det på. Sminke skal etter min mening holdes naturlig til hverdags slik at andre ikke får sjokk hvis de ser deg uten sminke. Øyenbryn holder seg noe lunde likt over lendre tid selv om man ikke napper på en stund. Greien er å fremheve, ikke gjøre total forandring. Unntaket er å klippe og farge hår fordi det fortsatt er ditt hår.

Du er heldig som ikke har mine øyenbryn, kan jeg bare svare til det. ;)

Men ja, jeg ser poenget ditt. Jeg sminker meg også "naturlig", men det jeg ville fram til var at man kan forandre seg rimelig drastisk utseendemessig uten extensions og løsvipper. Jeg ville bare poengtere at man ikke trenger å klistre på seg løshår for å forandre sin "naturlige" look.

Skrevet

Jeg bruker verken extensions eller løsvipper og kan godt gå uten sminke. Men jeg har tykt, langt hår og lange vipper naturlig, så det hadde egentlig ikke vært noe poeng i det. Dessuten er både vippene og brynene mine svarte, så mange tror jeg har sminke på meg når jeg er helt uten. Kanskje dere som mener at andre er "falske", er like heldige?

Det kan hende jeg ville brukt løsvipper hvis øyevippene mine var korte og blonde og det kan hende jeg ville brukt extensions hvis håret mitt var veldig tynt, jeg vet ikke. Det plager meg ihvertfall ikke at andre velger å ha et mindre naturlig utseende enn meg. Jeg synes dog at det ser veldig slitsomt ut å ha så mye å styre med hver morgen. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...