Gå til innhold

Altfor skolelei

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 15 år. Etter jeg begynte på ungdomsskolen har jeg forandret meg veldig. Jeg blri veldig fort sur og har begynt å drite i alt jeg ikke får til, rett og slett fordi jeg er så lei! Jeg er så lei skole at jeg gråter når jeg kommer hjem å tenker på jeg har en hel uke til forran meg. Jeg føler jeg ikke klarer og lære noe, og jeg har også ikke like mange venner nå etter noe som skjedde i 8.klasse, jeg har jo venner men jeg er ikke så populær som jeg var da. Da var livet mitt perfekt. Jeg hadde mange gode venner og var flink på skolen. Men jeg klarer ikke å få ting med meg mer.

Jeg går på en utrolig streng skole. Har man tyggis må man ut og skrape fra plattingen. Har man mobil blir den indratt i 3 dager og om det er helg, helt til den er over, samme med ferie. Utrolig frekke og strenge lærere. Venninda mi fikk anmerkning fordi hun sa sin egen mening om det at de hadde mobilene våre så lenge, det er jo tross alt ikke lov! Jeg tørr ikke gjøre noe eller si noe. Folk jeg gjikk i klasse med før merker jeg har blitt veldig beskjeden. Det er derfor.

Jeg er så utrolig lei!! Men jeg kan ikke ta meg en pause heller, har man over 16 dag fraver kommer det på vitnemålet. Eneste som holder humøret mitt oppe er bestevenninda mi. Vi pleier og feste avogtil i helgene. Rett og slett for å ha noe å se frem til. Bli kjendt med nye hærlige mensker, glemme skole og bare leve for akkuratt den dagen. Det er en deilig følelse. Men det er jo ikke bra for meg. Jeg er 15 år, de fleste 15åringer drikker og det er rett og slett det som må til for å ha det gøy på en sånn liten kjedelig plass.

Men er det noen som vet hvordan jeg kan få humøret mitt opp og få meg til å få med meg ting på skole? Jeg klarer det ikke mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fokuser på at du snart er ferdig på ungdomsskolen ;) Du går i 10. ikke sant? Skaff deg gode karakterer for å komme inn på den linjen som interesserer deg på vgs :) Bor du på en liten plass uten vgs? Se frem til å flytt til et annet sted og det å kunne bo for deg selv på hybel? Få mange nye venner :)

Det hjalp for meg hvertfall. Bodde selv på en liten plass, drakk nesten hver helg fra 9. klasse. Men jeg fant ut at dette kun var for noen år, og at jeg snart skulle få velge selv :) Er nå snart ferdig med 3. året på høyskole! Nå er jeg skikkelig skolelei ;p 10. klasse er for tidlig. Finn deg et mål og nå det :)

Skrevet

Fokuser på at du snart er ferdig på ungdomsskolen ;) Du går i 10. ikke sant? Skaff deg gode karakterer for å komme inn på den linjen som interesserer deg på vgs :) Bor du på en liten plass uten vgs? Se frem til å flytt til et annet sted og det å kunne bo for deg selv på hybel? Få mange nye venner :)

Det hjalp for meg hvertfall. Bodde selv på en liten plass, drakk nesten hver helg fra 9. klasse. Men jeg fant ut at dette kun var for noen år, og at jeg snart skulle få velge selv :) Er nå snart ferdig med 3. året på høyskole! Nå er jeg skikkelig skolelei ;p 10. klasse er for tidlig. Finn deg et mål og nå det :)

ja jeg og bestevennina mi har tenkt og flytte ca en time herfra. Men foreldrene våre er ikke like gira på dette. Spørs om jeg MÅ gå vgs her også..

Skrevet

ja jeg og bestevennina mi har tenkt og flytte ca en time herfra. Men foreldrene våre er ikke like gira på dette. Spørs om jeg MÅ gå vgs her også..

Du MÅ ikke gå på vgs der du bor nå bare fordi foreldrene dine ikke vil at du skal flytte hjemmefra. Jeg trodde også at jeg måtte det så jeg gikk på den skolen moren min ville jeg skulle gå på, og nå angrer jeg. Før man begynner på videregående har man rett til å bestemme hvilken skole og linje man selv vil gå på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...