Gå til innhold

Medisin som gir meg brekninger.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg går på antibiotika for lungebetennelse, fikk først noen kapsler (ery-max) som eg ikkje klarte å svelge før eg fikk flytende antibiotika istede (eg ville ha mindre piller). Problemet er at eg har store problemer med å svelge det ned, det smaker rett og slett grusomt og eg brekker meg mens eg svelger og 2 av 3 ganger har litt av det/mye av det komt opp igjen. Eg aner ikkje hva eg skal gjøre for å få det ned, eg tror egentlig ikkje det er noe eg kan gjøre for å få det ned uten problemer. Eg har 17 doser igjen før kuren er ferdig og eg gruer meg når det nærmer seg medisin-tid, tviler på at eg klarer å tvinge alle i meg når det frister mest å bare tømme det i vasken. Hva skal eg gjøre? Hva kan eg blande det ut med slik at smaken av medisinen blir fullstendig "overdøvd" og eg slipper å brekke meg/kaste opp hver gang? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engangssprøyte, og få det så langt bak i halsen som mulig? Sugerør fungerer og.

Ellers så kan det å suge på isbiter før medisintid hjelpe ganske bra.

Skrevet

Engangssprøyte, og få det så langt bak i halsen som mulig? Sugerør fungerer og.

Ellers så kan det å suge på isbiter før medisintid hjelpe ganske bra.

Førstnevnte hjelper ikkje så veldig for meg, men eg skal prøve isbiter.

Fleire gode tips?

Har mest lyst til å hive flaskene og få meg legetime og be om noen piller i normal størrelse.

Skrevet

Jeg bruker å ha et glass juice klart. Så fort jeg har svelget medisinen så hiver jeg innpå hele juiceglasset. Det overdøver medisinen og funker for meg.

Skrevet

Eg lurer på hvor dumt det er av meg å bare drite i denne medisinen til eg kommer meg til lege neste uke (har time tidlig i uka, har hatt lungebetennelse ei stund, men legen mente eg var på bedringens vei på egenhånd) og heller få noen piller i grei størrelse. Eg takler ikkje det flytende skvipet, burde tatt ein dose for noen timer siden men får omtrent angst bare ved å tenke på det. Eg ender alltid opp med å ha den lille koppen stående ved siden av meg lenge før eg klarer å helle den i meg og halvveis svelge det før eg begynner å brekke meg og det kommer opp igjen. Er jo bare bortkasta når eg kaster opp med ein gang.

TS.

Skrevet

Har du prøvd å holde deg for nesa mens du svelger? Og holdt for nesa en liten stund etterpå mens du drikker juice eller saft? Hvis du slipper opp med en eneste gang du har drukket den, så vil jo smaken komme uansett, men hvis du holder til du har fått ned juicen, så vil den smaken overdøve den vonde. Jeg måtte ta en medisin som smakte helt grusomt, men jeg merket nesten ingenting etter at jeg begynte å drikke den ved å holde for nesa :)

Skrevet

Det trikset har eg prøvd når eg har drukket alkohol og tatt medisin før, dessverre fungerer det ikkje for meg.

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...