AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 I det siste har jeg kjent at jeg har forandret meg. Jeg har gått fra å være lystig og positiv til å være blottet for energi og vilje til å gjøre noe som helst, jeg er alltid trøtt, jeg kjenner jeg blir mer og mer negativ, og jeg blir fortere irritert. Jeg tror det er en aldri så liten vinterdepresjon på gang, for disse tingene har forverret seg i takt med været. Og så har jeg googlet hva jeg kan gjøre for å forebygge og slik, men det absolutt beste rådet påstås å være å reise til syden i et par uker. Sikkert bra tips det, for de som har pengene til det ikke lenge før jul og for de som ikke har forpliktelser ovenfor barn og jobb.. Er det noen blide og positive sjeler her som har gode råd for hvordan jeg i det minste kan begrense det? Jeg trives ikke med denne sinnsstemningen i det hele tatt, og det gjør meg jo enda mer negativ
Gjest Oda Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Prøv å vær mye ute, og spesielt når det er lyst. Hørt at sola kan være til god hjelp! Eventuelt så kan du jo skaffe deg sånn sollyslampe. Jeg vet de selger det på noen av "lampebutikkene". Ellers så pass på at du får i deg d-vitaminer for det bruker man å få lite av i mørketida. Ta ekstra tilskudd med d-vitamin, kan sikkert få kjøpt på et apotek eller noe sånt.
Wildy Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Dagslys og frisk luft gjør stor forskjell for meg. Jeg blir ofte helt "tom" på nyåret, når det er på det mørkeste. Er drøtt som en dupp, orker ingenting og må slite meg opp av senga hver morgen. I fjor kjøpte jeg meg en sånn lys-vekke-klokke samt dagslyslampe som jeg har stående på arbeidsrommet mitt. I år skal jeg begynne å bruke dagslyslampen jevnlig tidlig på vinteren. Lys-vekke-klokken er bare genial; mye bedre start på dagen! Jeg jogger mye, og prøver det jeg kan å legge turen slik at jeg får med meg dagslyset. Om jeg ikek får til en løpetur på formiddagen, så skal jeg ihvert fall ut å gå en tur, bre for å få litt luft!.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 hei, TS her.... Ja, det er jo mulig å være ute når det er sol og sånn, men akkurat her på vestkanten så er det vel heller regn 80% av året, og en lungebetennelse er bare ikke verdt det Men kan D-vitamin faktisk fungere på samme måten? Da kommer jeg til å teste det ut Og jeg har vurdert å kjøpe sånn dagslys-vekkeklokke for å slippe den brå grusomme starten på dagen som en vanlig vekkerklokke gir. Som om mørket og dårlig vær ikke var nok så skal jeg våkne til det liksom. Eller.. jeg klarer faktisk ikke å våkne om morgenen, det er jo noe av problemet men takk for tips jenter Noen flere som har gode råd?
Skybert Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 ..for meg hjelper det masse med en 10-15 min gåtur ut i løpet av dagen (så og si hver dag). Trening, og solstudio kan hjelpe. Nå mener jeg ikke at du skal løpe inn i solstudio ofte, men 1t av og til har hjulpet meg. Men mest naturlig sol er det vikitgste.. Lykke til
Gjest BabyBlue Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Har lest at solarium noen minutter i uka kan hjelpe =)
Avalon Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 For meg hjalp det kun med D-vitamin. Tar kapsler. Fungerte som bare fy!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå