Gå til innhold

Avslutning for en ansatt som slutter?


MissBradshaw

Anbefalte innlegg

Når du har sluttet i en jobb, har du fått gave av sjefen din og/eller kollegene dine? Eller har det blitt arrangert en avslutning for deg? I form av middag eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har sluttet i en jobb, har du fått gave av sjefen din og/eller kollegene dine? Eller har det blitt arrangert en avslutning for deg? I form av middag eller lignende?

Når jeg sluttet i jobben min etter ganske mange år på samme plass, hadde kollegaene mine samlet inn til en gave, så jeg fik et ganske stort gavekort på en butikk i byen her, og et kjempe hyggelig kort :rodmer:

Dette gjorde vi alltid mens jeg jobbet der, så lenge de som sluttet hadde jobbet der hadde jobbet der en stund ( var en del vikarer innom, kunne ikke kjøpe gave til alle disse når de sluttet, DET hadde blitt dyrt :fnise: ) .... Fint å gi en oppmerksomhet, og vi betalte aldri mer enn ca 20-50 kr hver :) Har ikke hørt om noen som har fått arrangert middag for seg, men det kommer vel an på arbeidsplassen, om det er privat eller offentlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til kake til lunsj og en gave (som ikke er profildrit) fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber har vi kake og gave. Gaven er som regel et eller to litt spesielle vinglass fra et lokalt glassblåseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Har ikke fått en ting i de to siste jobbene mine, men så har jeg vært deltidsansatt da :) Men syns det er litt småkjipt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hos oss får alle en blomst av arbeidsplassen og en gave/gavekort hvor alle har bidratt med 10-20 kroner.

Og kake selvfølgelig, man må jo ikke glemme kake! :)

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hadde jeg min siste dag men fikk ingenting av sjefen eller firma. Det er bare fordi den nye sjefen som begynte rett før sommeren ikke ser poenget med å "feire" når noen slutter. Så da gjorde slutt på både kake, blomster & champagne som andre har fått når de sluttet. Men det var før han ble sjef.

Jeg fikk blomster & gavekort fra kollegene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Igår hadde jeg min siste dag men fikk ingenting av sjefen eller firma. Det er bare fordi den nye sjefen som begynte rett før sommeren ikke ser poenget med å "feire" når noen slutter. Så da gjorde slutt på både kake, blomster & champagne som andre har fått når de sluttet. Men det var før han ble sjef.

Jeg fikk blomster & gavekort fra kollegene mine.

I all verden. Man feirer jo ikke akkurat at noen slutter selv om man har kake og blomster. Man takker for tiden man har hatt sammen, og ønsker lykke til videre. Sær sjef.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en skikkelig avslutning. Hadde jobba fem år på samme sted. De samla alle kollegaene i kjellern (en slags kantine), serverte snitter og kake, hadde taler og ga meg både blomster og flere smågaver. Veldig koselig og rørende!

Edit: Skal sies at vi var en relativt liten arbeidsplass, der alle kjente alle veldig godt.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to lysestaker i krystall fra min forrige jobb :) følte meg virkelig verdsatt :)

Når jeg slutter i min nåværende jobb er jeg vel heldig om jeg får noe i det hele tatt. Der tenker man helst bare på seg selv :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden. Man feirer jo ikke akkurat at noen slutter selv om man har kake og blomster. Man takker for tiden man har hatt sammen, og ønsker lykke til videre. Sær sjef.

Det er kjemperart! Vi har selv måttet ta initativ til å samle inn penger når noen slutter. Av og til bidrar han og, men det er sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det veldig få som slutter i den avdelingen jeg jobber i, men de gangene vi har hatt konsulenter som har takket for seg, så har ihvertfall sjefen samlet sammen til en samling med kake, tale og gaveoverrekning. :)

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket at det ofte er stor forskjell på hvor lenge man har jobbet og hvor verdsatt man er som ansatt. Der jeg jobber nå får alle kake, men noen får også champagne, og har de jobbet lenge så går vi ut og spiser.

Et sted jeg jobbet kjøpte sjefen pinne-is til alle da jeg sluttet :sjenert: Som vikar har jeg ikke fått noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har vi kake og presang, der vi ansatte har bidratt med ca 50 kr hver til presangen.

Er det bare meg.. men jeg tror at når jeg skal slutte, så kommer jeg til å være fryktelig emosjonell og kanskje begynne å gråte litt. Gruer meg faktisk til det. Det vil være flaut synes jeg... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...