tuji Skrevet 8. desember 2003 #1 Del Skrevet 8. desember 2003 Blir så irritert når økonomiavdelingen klusser med lønna mi, så jeg må bruke masse tid og krefter på å vise at jeg har rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 8. desember 2003 #2 Del Skrevet 8. desember 2003 Ja, det der er SÅ irriterende! Nå er det over en uke siden jeg skulle hatt lønn, men av en eller annen grunn får jeg den vist ikke før på fredag. Og jeg har onsdag som lønningsdag... Forrige lønning fikk jeg tre uker for sent, fordi noen hadde rotet bort sykemledingen min for den uken jeg var syk... Kjeft fikk jeg også fordi jeg "maset"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #3 Del Skrevet 8. desember 2003 En gang satte lønningsavdelignen MIN lønn inn på kontoen til mamma (jobbet i samme kommune)..... Og det var ikke akkurat lett for de å flytte den over til meg, så det endte med at mamma satte den over. Ærlig talt!! Hva om vi ikke var mor og datter, men to villt fremmede med samme etternavn? :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. desember 2003 #4 Del Skrevet 8. desember 2003 Du har krav på lønn den dagen du skulle hatt lønn. Får de ikke overført lønna til din konto kan du kreve lønna i kontanter eller pr. sjekk. Arbeidsmiljøloven sier om lønn: http://www.lovdata.no/all/tl-19770204-004-011.html Det sto ikke fullt så bastant der som det jeg uttalte. Merkelig. Kanskje det er noe å finne andre steder på nettet? - Arbeidstilsynet? - Dine Penger? - www.google.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 8. desember 2003 #5 Del Skrevet 8. desember 2003 Lønnskontoret presterte å gi meg 10 lønnstrinn lavere enn jeg skulle da jeg begynte i ny jobb... Men de var kjappe til å gi meg "lønnsforskudd" på resten da, og det har gått greit etter det. Men irriterende er det når man ikke får penger slik man venter ja, for: man trenger jo gjerne de pengene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #6 Del Skrevet 8. desember 2003 Du har krav på lønn den dagen du skulle hatt lønn. Får de ikke overført lønna til din konto kan du kreve lønna i kontanter eller pr. sjekk. Arbeidsmiljøloven sier om lønn: http://www.lovdata.no/all/tl-19770204-004-011.html Det sto ikke fullt så bastant der som det jeg uttalte. Merkelig. Kanskje det er noe å finne andre steder på nettet? - Arbeidstilsynet? - Dine Penger? - www.google.com Da måtte jeg komme og hente den selv, og når man ikke bor i nærheten og ikke har bil eller fri når de har åpent er det litt kronglete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 8. desember 2003 Dette er snakk om en frilansjobb jeg har gjort for et firma som ofte gir meg oppdrag. Det er alltid noe tull. Nå mener de å ikke ha fått fakturaen jeg sendte for over en måned siden, og i tillegg har de liksom betalt meg nesten 20000 for mye tidligere i år. Dette kan umulig stemme, og hvis det hadde gjort det, burde de jo sagt fra om feilen med en gang! Jeg blir så f*****... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 8. desember 2003 #8 Del Skrevet 8. desember 2003 Huff for noen steder dere jobber da.... Jeg syns arbeidsgivere skulle tenke på at det værste man kan gjøre mot en arbeidstaker er å klusse med lønna. Tror ikke det er noe annet som får folk så forbannet som det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 8. desember 2003 #9 Del Skrevet 8. desember 2003 Ble egentlig ikke sint når jeg fikk for lite lønn jeg, ble bare glad når ejg oppdaga at det ikke var jeg som forventa for mye... men de som hadde gitt meg for lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå