AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Hei! Jeg skal nå bytte P-pillemerke. Før brukte jeg microgynon, og var svært fornøyd med de (har jo ingenting å sammenlikne med da men). Nå skal jeg bytte til LOETTE, og lurer på om noen andre har gjort det samme? Merket du noen forskjell eller noen forandringer? Er det noen her som bruker Loette som har noen positive/negatvie opplysninger om disse? (Grunnen til at jeg bytter er på grunn av at Loette har mindre enn microgynon av et eller annet stoff som øker risikoen for blodpropp, og siden jeg har høyt blodtrykk måtte jeg skifte til et som var mindre risikabelt for meg.)
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Det vil alltid være individuelt, og uansett hva positivt eller negativt du hører betyr ikke noe for deg.
Gjest Benedikte Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 hvorfor bytter du hvis du er fornøyd? Jeg gikk på loette, byttet til microgynon, de er mye bedre synes jeg, og samtlige av veninnene mine. Loette er for svake, mange sliter med blødninger og hos mange klarer den ikke holde mensen tilbake om du ønsker det.
kvinnemeg Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg bruker loette og er kjempe fornøyd. Har ikke hatt snev av noen som helst bivirkninger. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10015275
postkassen Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Nei ikke bruk de. Jeg gjorde det og jeg gikk opp i vekt av dem.
challenger Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Hei! Jeg skal nå bytte P-pillemerke. Før brukte jeg microgynon, og var svært fornøyd med de (har jo ingenting å sammenlikne med da men). Nå skal jeg bytte til LOETTE, og lurer på om noen andre har gjort det samme? Merket du noen forskjell eller noen forandringer? Er det noen her som bruker Loette som har noen positive/negatvie opplysninger om disse? (Grunnen til at jeg bytter er på grunn av at Loette har mindre enn microgynon av et eller annet stoff som øker risikoen for blodpropp, og siden jeg har høyt blodtrykk måtte jeg skifte til et som var mindre risikabelt for meg.) Har brukt loette siden jeg var 16-17. Aldri hatt kviser(noe som var min største bekymring), gikk heller ikke opp i vekt. Eneste som ikke har fungert for meg har vært å hoppe over mens, da har det bare blitt mellomblødninger. Kan max utsette 1-2 uker. Men det trenger jo ikke nødvendigvis å ha noe med pillene å gjøre da. Eneste "bivirkning" jeg har hatt er at om sommeren så får jeg masse lyse pigmentflekker på ryggen. Jeg er ganske gyldenbrun i huden så det vises godt, og jeg er 99% sikker på at det kommer av pillene.
kvinnemeg Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har ikke gått noe særlig opp i vekt av loette. Og jeg har hoppet over mensen mangen ganger (i ferie perioder hvis jeg skal til syden eller skal noe spessielt med en gutt ) og har aldri hatt små blødninger. Som det første svare var her, så er det helt individuelt. For meg funker loette helt supert, kansje du vil bli døds deprimert av de, legge på deg og få uren hud. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 hvorfor bytter du hvis du er fornøyd? Jeg gikk på loette, byttet til microgynon, de er mye bedre synes jeg, og samtlige av veninnene mine. Loette er for svake, mange sliter med blødninger og hos mange klarer den ikke holde mensen tilbake om du ønsker det. Hvis du hadde lest innlegget ordentlig så ser du at det står grunnen til at jeg bytter merke, nemlig på grunn av innhold i de forskjellige merkene har forskjellig fare for blodpropp. Jeg måtte altså bytte fordi loette har mindre av ett eller annet stoff enn microgynon har.. Men ellers: Takk for svar
Pialill Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Loette funket kjempebra for meg! Gikk på de etter jeg hadde prøvd trionetta & yasmin, loette er det eneste som funket for meg ingen bivirkninger
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Takk for svar! Jeg prøver dem i en måneds tid, og så ser jeg hva som skjer Bytter eventuelt tilbake til microgynon hvis det er negative forandringer med loette.. Får håpe jeg ikke får lilla prikker på rumpa, at jeg aldri kan hoppe over mensen eller at jeg dør av en gigantkvise i panna. Wish me luck!
camze Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg brukte loette før, og gikk over til microgynon, fordi jeg var ikke fornøyd med loette, uregelmessige blødninger fikk jeg!
Gjesten Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg bytter nå fra Loette til microgynon for å få mer hormoner. Jeg har veldig regelmessige uregelmessige blødninger for å si det på den måten. Altså, jeg har fått mellomblødninger som varer i en uke hver måned, så jeg har i praksis mensen i to uker hver måned. Huff huff. MEN jeg hadde samme problemet på yasmin, så det er sikkert mest meg
Pialill Skrevet 26. oktober 2011 #13 Skrevet 26. oktober 2011 Takk for svar! Jeg prøver dem i en måneds tid, og så ser jeg hva som skjer Bytter eventuelt tilbake til microgynon hvis det er negative forandringer med loette.. Får håpe jeg ikke får lilla prikker på rumpa, at jeg aldri kan hoppe over mensen eller at jeg dør av en gigantkvise i panna. Wish me luck! Du skal ALLTID (med mindre du får virkelig alvorlige reaksjoner) bruke et nytt p-pillemerke i 3 mnd før du bytter igjen. Kroppen tar ofte så lang tid før den klarer å bli vant med nye hormonmengder og liknende. Det jeg fikk beskjed om av legen min i hvertfall. Hun ville ikke gi meg nye piller før jeg hadde testet ut et merke skikkelig. Eneste du oppnår ved å bruke dem i en mnd er å fucke opp balansen i kroppen enda mer enn det du allerede gjør med pillen Gi dem en skikkelg sjans. Er de ikke bra etter 3 mnd får du heller bytte igjen 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå