AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er en jente som nettopp har begynt på p-piller. Nå er jeg på nr. 26 (tar 27 imorgen). Det vil si at jeg begynner på nytt brett på lørdag, da skal jeg på en fest og orker ikke styret med tamponger da. Har jeg mensen på lørdag om jeg går med pillene som jeg skal? burde jeg begynne på nytt brett nå kanskje? Jeg er på det aller første brettet mitt så jeg vet ikke så mye om dette. Hadde vert fint om noen kunne hjelpe meg:)
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Du dropper sukkerpillene og starter rett på et nytt brett viss du skal slippe mensen, men husk at dette IKKE er bra å gjøre til vanlig. Så at du bare skal på en fest er vel ikke god nok "grunn" til å droppe mensen? Sier bare dette fordi det ikke er særlig bra.
Gjest badeand1 Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Du dropper sukkerpillene og starter rett på et nytt brett viss du skal slippe mensen, men husk at dette IKKE er bra å gjøre til vanlig. Så at du bare skal på en fest er vel ikke god nok "grunn" til å droppe mensen? Sier bare dette fordi det ikke er særlig bra. Det går helt fint å droppe mensen et par mnd.
mia83 Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Det kommer an på hva slags p-piller du bruker. Mener at lommelegen.no har en fin oversikt over hvordan du utsetter mensen med akkurat ditt p-pillemerke.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 men jeg har bare 2 dager igjen på sukkerpillene da, og på lørdag begynner jeg på nytt brett. Har jeg forsatt mensen da?
Athene Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 men jeg har bare 2 dager igjen på sukkerpillene da, og på lørdag begynner jeg på nytt brett. Har jeg forsatt mensen da? Vil det si at du har mensen nå? Normalt for man blødning på dag 2-3 på sukkerpillene. Når mensen først er i gang er det ingenting å gjøre for å få det til å stoppe tidligere. Det har ingenting å si når du begynner på nytt brett for dette formålet. Du tar de to siste sukkerpillene, så begynner du på nytt brett. Men sannsynligvis vil mensen være ferdig til lørdag, jeg blødde i alle fall kortere og mindre på pillen. Neste måned kan du sikkert forsøke å hoppe over mensen, da begynner du på nytt brett på dag 22, Men før du gjør dette må du være sikker på at pillene du tar er monofasiske, og du må høre med legen din om dette er greit for deg.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #7 Skrevet 27. oktober 2011 Vil det si at du har mensen nå? Normalt for man blødning på dag 2-3 på sukkerpillene. Når mensen først er i gang er det ingenting å gjøre for å få det til å stoppe tidligere. Det har ingenting å si når du begynner på nytt brett for dette formålet. Du tar de to siste sukkerpillene, så begynner du på nytt brett. Men sannsynligvis vil mensen være ferdig til lørdag, jeg blødde i alle fall kortere og mindre på pillen. Neste måned kan du sikkert forsøke å hoppe over mensen, da begynner du på nytt brett på dag 22, Men før du gjør dette må du være sikker på at pillene du tar er monofasiske, og du må høre med legen din om dette er greit for deg. Jeg fikk mensen første dagen på sukkerpillene og jeg har det ennå. Nå har jeg bare imorgen igjen på de så begynner jeg på nytt brett. Men før jeg begynte på pillene brukte jeg ikke å ha mensen i mer enn 4-5 dager og det var mest første og andre dagen så merka jeg nesten ikke noe resten. Men nå har jeg like mye hele tiden og det har jo gått 6 dager idag.
Athene Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg fikk mensen første dagen på sukkerpillene og jeg har det ennå. Nå har jeg bare imorgen igjen på de så begynner jeg på nytt brett. Men før jeg begynte på pillene brukte jeg ikke å ha mensen i mer enn 4-5 dager og det var mest første og andre dagen så merka jeg nesten ikke noe resten. Men nå har jeg like mye hele tiden og det har jo gått 6 dager idag. Akkurat nå er det lite å gjøre med det, du må bare fortsette å ta pillene som vanlig, og begynne på nytt brett når du skal, ikke før. Deretter tar du kontakt med legen som har skrevet ut pillene, og forklarer dette. Det er to løsninger, du kan hoppe over mensen, og bare ha blødning 3-4 ganger i året, eller dere kan prøve et annet merke som kanskje gir deg mindre blødninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå