Gå til innhold

Merkelie tær.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begge midtre tærne mine føles som de har stivnet helt, og jeg kan ikke rette de ut.

Har ingen smerter eller plager med de, men lurer på hva det kan være. Synes det er rart at det er de samme tærne på begge bena.

Noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

podagra, men tror det er gankse vondt

Skrevet

podagra, men tror det er gankse vondt

Utifra det jeg har lest om podara så er det ganske vondt.

Jeg har heller ikke hevelser i tærne.

Ts

Skrevet

Tenkte bare at jeg skulle utelukke podagra for deg jeg, siden samboeren min sliter med det. Altså, det er så vondt at du ikke klarer å røre foten når anfallet kommer.

Så det at du ikke har smerter i det hele tatt er jo sånn sett en bra ting :)

Hva det kan være... har mange problemer med bena selv, men ingen som du beskriver. Har du tenkt på å dra til en fotterapeut? De skal ha medisinsk utdannelse, så man skal kunne stole på det meste de sier (men ta det med en klype salt), i motsetning til en "vanlig" fotpleier.

Skrevet

Tipper det er krampe. Helt ufarlig.

Skrevet

Tipper det er krampe. Helt ufarlig.

Kramper er jo vondt. Je har ikke smerter i det hele tatt, men den midterste tåa på hver fot har liksom stivnet, og er stiv hele tiden.

Kjenner ignen ubehag når jeg går heller.

Har også lurt litt på leddgikt siden symptomene der bl.a er stive ledd + at de samme leddene på hver side av kroppen stivner, men leddgikt gir vel oså endel smerter?

Ts

Skrevet

Kramper er jo vondt. Je har ikke smerter i det hele tatt, men den midterste tåa på hver fot har liksom stivnet, og er stiv hele tiden.

Kjenner ignen ubehag når jeg går heller.

Har også lurt litt på leddgikt siden symptomene der bl.a er stive ledd + at de samme leddene på hver side av kroppen stivner, men leddgikt gir vel oså endel smerter?

Ts

Har det samme selv, noen ganger, og det pleier ikke å gjøre særlig vondt. Kjenner igjen det at jeg ikke kan rette de ut (uten å bruke fingrene, eller veggen).

Tviler på det er leddgikt. Det burde vel gikk problemer andre steder enn bare tærne?:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har det samme selv, noen ganger, og det pleier ikke å gjøre særlig vondt. Kjenner igjen det at jeg ikke kan rette de ut (uten å bruke fingrene, eller veggen).

Tviler på det er leddgikt. Det burde vel gikk problemer andre steder enn bare tærne?:)

Mine tær har liksom stivnet og er stive hele tiden, ikke bare innimellom. Kan ikke rette de ut...

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...