Gå til innhold

Ingenting hjelper mot flass!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd Fungoral, Wella, Head&Shoulders og masse annet rart - ingenting fungerer. Også er det ingen som vil ta den idiotiske tlf hos fastlegen min, har prøvd å ringe i ukesvis, så jeg får ikke sjekket meg!

Har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at du har flass, og ikke bare tørr hodebunn?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk plutselig trøbbel med det jeg tror er tørr hodebunn våren i år, og har allerede banet meg igjennom en del produkter som visst nok skal hjelpe. Jeg prøvde blant annet ett kjerringråd om å bløte hodebunnen med olivenolje; dette hjelp faktisk i noen dager, men blir slitsomt i lengden siden det er veldig vanskelig å vaske ut igjen og man risikerer og ha fett hår i noen dager etterpå.

Det jeg lurer på er: hvorfor bruker vi shampoer mot tørr hodebunn? Burde ikke hodebunn behandles som hud, siden det er nettopp dèt det er? Har ofte tenkt på tanken med å smøre meg med fuktighetskrem før jeg legger meg. Og heller bruke en mild shampoo ved siden av, uten såpe, parabener etc.

Ellers prøver jeg nå noe som heten Udos choice; jeg fikk det anbefalt siden det skal smøre huden innenfra og gi en god innvirkning både på tørr hud og tørt hår. Udos choice er ett vitamintilskudd med omegafettsyrer. Har brukt det noen dager nå, og er spent på virkningen.

Endret av hederlig
  • Liker 1
Skrevet

Har hørt at flass ikke bare kommer av tørr hodebunn, men også av fet hodebunn! Det produseres for mye talg i hodebunnen, som etter hvert faller av og ser ut som flass. Men har dessverre ikke noen tips for hva som kan hjelpe.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

nå ble jeg imponert over godt svar her :jepp:

mest sansynlig så har du bare tørr hodebunn, det er det de fleste har når du sier at de flasser. hold deg unna butikksjampo! de tørker bare ut enda mer!!

de er tilsatt mye salter, for at det skal skumme mer, fordi folk tror at jo mer det skummer, jo renere blir det. når man tenker etter, så skummer frisørsjampoer ganske lite.

få en frisør til å se på hodetbunnen din, det kan være mer til hjelp enn en lege. det kan være atopisk eksem også! og da trenger du en hudlege ;)

• Liker 1
Skrevet

Har du vurdert om det kan være psoriasis i hodebunnen?

• Liker 1
Skrevet

hva gjør man om flasset kommer av fet hodebunn da? jeg har slitt med dette så lenge jeg kan huske. får fort fett hår, og har hele tiden noe flass-liknende greier å hodebunnen. Eksempel er hvis jeg "graver" med neglene å hodebunnen (vet dette høres ekkelt ut), så får jeg masse "hvitt" under neglene :S det er ikke sånn at det synes for andre, men vil gjerne ha det bort allikevel.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

akkuratt det kunne minne litt om flass ja... om man flasser, og peller bort en sånn flasskake, så er det et sår under der. det er et tydelig tegn på flass. gå til en frisør, eller spør frisøren nesten gang du er der ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk plutselig trøbbel med det jeg tror er tørr hodebunn våren i år, og har allerede banet meg igjennom en del produkter som visst nok skal hjelpe. Jeg prøvde blant annet ett kjerringråd om å bløte hodebunnen med olivenolje; dette hjelp faktisk i noen dager, men blir slitsomt i lengden siden det er veldig vanskelig å vaske ut igjen og man risikerer og ha fett hår i noen dager etterpå.

Det jeg lurer på er: hvorfor bruker vi shampoer mot tørr hodebunn? Burde ikke hodebunn behandles som hud, siden det er nettopp dèt det er? Har ofte tenkt på tanken med å smøre meg med fuktighetskrem før jeg legger meg. Og heller bruke en mild shampoo ved siden av, uten såpe, parabener etc.

Ellers prøver jeg nå noe som heten Udos choice; jeg fikk det anbefalt siden det skal smøre huden innenfra og gi en god innvirkning både på tørr hud og tørt hår. Udos choice er ett vitamintilskudd med omegafettsyrer. Har brukt det noen dager nå, og er spent på virkningen.

Takk for svaret!

Jeg har nå lurt på det samme i en stund, vurderer å bruke krem istedenfor sjampoo. Skal teste det ut!:)

Skrevet

nå ble jeg imponert over godt svar her :jepp:

mest sansynlig så har du bare tørr hodebunn, det er det de fleste har når du sier at de flasser. hold deg unna butikksjampo! de tørker bare ut enda mer!!

de er tilsatt mye salter, for at det skal skumme mer, fordi folk tror at jo mer det skummer, jo renere blir det. når man tenker etter, så skummer frisørsjampoer ganske lite.

få en frisør til å se på hodetbunnen din, det kan være mer til hjelp enn en lege. det kan være atopisk eksem også! og da trenger du en hudlege ;)

Tror ikke det er bare tørr hodebunn, for jeg har prøvd sånn salve for et par år siden og den hadde jeg brukt i noen uker. Hodet mitt ble ganske fet, men det klødde ofte og flasset ble det ikke mindre av.

Men den ideen med krem var veldig bra, jeg må ta og prøve dette ut! Har akkurat shavet nesten hele hodet, så det er perfekt tidspunkt :)

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...