Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

vi har hatt samme smokkene i 3 mnd nå, så er vel kanskje på tide å bytte? hvor ofte skal man skifte smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det står en måned på de vi har

Skrevet

På den ene pakken vi har stod det fire uker... Så jeg ville ha byttet nå hvis jeg var deg. Sikkert ikke krise, men det koster jo ikke så mye for en ny smokk :)

Jeg kommer til å kaste lillemor sine i neste uke, da har hun hatt de i litt over fire uker.

Gjest badeand1
Skrevet

Hvor ofte skal jeg skifte smokk?

Det avhenger av hvor ofte og intensivt barnet bruker smokken. Vi og våres leverandør anbefaler at man bytter smokk ca. hver 4. - 8. uke og det er naturligvis viktig å kontrollere smokken regelmessig.

Man skal bytte hvis man oppdager bitemerker. En smokk med hull i sugedelen skal kastes med en gang.

Gjest Annaires
Skrevet

Her har smokkene kun blitt byttet ut om de har fått bitemerker eller hull.

Er det virkelig noen som klarer å holde styr på når de kjøpte de enkelte smokkene?

• Liker 1
Skrevet

Vi har 6 like smokker så jeg aner ikke når noen av de ble kjøpt. Jeg koker de jevnlig, og har egentlig ikke tenkt å kaste dem før jeg ser at de er slitt.

Skrevet

Her har smokkene kun blitt byttet ut om de har fått bitemerker eller hull.

Er det virkelig noen som klarer å holde styr på når de kjøpte de enkelte smokkene?

Jeg vet jo ikke om jeg klarer å fortsette å holde styr på det, men nå har vi iallfall 4stk som ble tatt i bruk omtrent samtidig, så da bytter vi jo alle samtidig neste gang.

Men det er sikkert ikke krise om man beholder smokkene litt lenger :)

Skrevet

Latexsmokkene har kortere levetid enn silikonsmokkene. Det er alt jeg vet. 2-åringen kan ha smokkene sine leeeenge før vi kaster dem, men da hun var baby byttet vi dem vel 1 gang i mnd. Tror nok ikke vi kommer til å bytte så ofte til lillegutt. Koker man dem jevnlig og sjekker at de ikke er slitt osv, så må de jo holde en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...