AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 vi har hatt samme smokkene i 3 mnd nå, så er vel kanskje på tide å bytte? hvor ofte skal man skifte smokk?
Ripsy Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 På den ene pakken vi har stod det fire uker... Så jeg ville ha byttet nå hvis jeg var deg. Sikkert ikke krise, men det koster jo ikke så mye for en ny smokk Jeg kommer til å kaste lillemor sine i neste uke, da har hun hatt de i litt over fire uker.
Gjest badeand1 Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Hvor ofte skal jeg skifte smokk? Det avhenger av hvor ofte og intensivt barnet bruker smokken. Vi og våres leverandør anbefaler at man bytter smokk ca. hver 4. - 8. uke og det er naturligvis viktig å kontrollere smokken regelmessig. Man skal bytte hvis man oppdager bitemerker. En smokk med hull i sugedelen skal kastes med en gang.
Gjest Annaires Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Her har smokkene kun blitt byttet ut om de har fått bitemerker eller hull. Er det virkelig noen som klarer å holde styr på når de kjøpte de enkelte smokkene? 1
Sunshine Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Vi har 6 like smokker så jeg aner ikke når noen av de ble kjøpt. Jeg koker de jevnlig, og har egentlig ikke tenkt å kaste dem før jeg ser at de er slitt.
Ripsy Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Her har smokkene kun blitt byttet ut om de har fått bitemerker eller hull. Er det virkelig noen som klarer å holde styr på når de kjøpte de enkelte smokkene? Jeg vet jo ikke om jeg klarer å fortsette å holde styr på det, men nå har vi iallfall 4stk som ble tatt i bruk omtrent samtidig, så da bytter vi jo alle samtidig neste gang. Men det er sikkert ikke krise om man beholder smokkene litt lenger
Kylling Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Latexsmokkene har kortere levetid enn silikonsmokkene. Det er alt jeg vet. 2-åringen kan ha smokkene sine leeeenge før vi kaster dem, men da hun var baby byttet vi dem vel 1 gang i mnd. Tror nok ikke vi kommer til å bytte så ofte til lillegutt. Koker man dem jevnlig og sjekker at de ikke er slitt osv, så må de jo holde en stund.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå