Gå til innhold

Hummer og mengde?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har veldig lyst til å kjøpe og tilberede hummer en dag for meg og forloveden min. Jeg lurer på hvor mange gram man bør gå for til to voksne mennesker? Da gjerne hvor mye hummeren/hummerne bør veie hele. Vi er ikke småspiste, men spiser heller ikke unormalt mye. Hva bør jeg beregne?

Kom også gjerne med tips til godt og kanskje litt mettende tilbehør. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regn en halv hummer pr person, ca 500 gram. Suppler med krabbeklør og Evt blåskjell.

Skrevet (endret)

En halv hummer på 500 gram er jo en ganske stor hummer... -men vi regner nok det dobbelte når vi har hummer. En hummer pr. person, og ikke av de minste (Jeg mener å huske at de minste hummerne, altså de som holder mål, veier rundt en halv kg).

Da har vi bare loff og majones som tilbehør. Jeg synes hummeren er best sånn, men det er jo smak og behag.

Endret av Mixelite
Skrevet

En halv hummer på 500 gram er jo en ganske stor hummer... -men vi regner nok det dobbelte når vi har hummer. En hummer pr. person, og ikke av de minste (Jeg mener å huske at de minste hummerne, altså de som holder mål, veier rundt en halv kg).

Da har vi bare loff og majones som tilbehør. Jeg synes hummeren er best sånn, men det er jo smak og behag.

Helt enig. Skal man først ha hummer, så skal det være nok. En hummer pr person servert som Mixelte foreslår er hva jeg ville gått for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...