Gå til innhold

Hva syns dere om navnet "Ivy"?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du må slutte å se på gossip girl.

• Liker 6
Skrevet

Fint hos engelsktalende, ikke fint hos norsktalende.

• Liker 4
Skrevet

Fint på engelsk, ikke på norsk.

• Liker 4
Skrevet

Tenker på skurken Poison Ivy i Batman.

• Liker 3
Skrevet

Hm. Aldri tenkt på Ivy som et potensielt navn før. Selv om det er veldig uvant, tror jeg at jeg synes det er ok, altså. Faktisk ganske fint med norsk uttale også! Tenk om du hadde gitt barnet ditt navnet Ivi - Da hadde du sikkert fått språkrådets innovasjonspris! :5:

• Liker 1
Skrevet

Helt greit med engelskuttale, ikke det fineste navnet etter min personlige mening, men helt greit. På norsk er det jo nesten umulig å uttale :P

• Liker 1
Skrevet

Hm. Aldri tenkt på Ivy som et potensielt navn før. Selv om det er veldig uvant, tror jeg at jeg synes det er ok, altså. Faktisk ganske fint med norsk uttale også! Tenk om du hadde gitt barnet ditt navnet Ivi - Da hadde du sikkert fått språkrådets innovasjonspris! :5:

Tenkte mer på "Aivi" jeg da. Jeg hadde en film engang om ei jente som het Ivy, så er der jeg har det fra. Er visst et gammelt engelsk navn.

Skrevet

Hva med å bare stave det Aivi? Ganske bra, det!

Gjest Badabing
Skrevet

Det funker ikke på norsk. Man må jo uttale det på engelsk, og det blir jo litt rart når man bor i Norge.

Men jeg synes det er et fint navn, selv om jeg nok får assosiasjoner til Poison Ivy.

På norsk ville jeg vel heller valgt Eva, Liv eller Live som kan minne litt. Eventuelt Evy, men det er vel ikke så veldig fint akkurat.

• Liker 1
Skrevet

Tenk om du hadde gitt barnet ditt navnet Ivi - Da hadde du sikkert fått språkrådets innovasjonspris! :5:

Det kjenner jeg faktisk ei norsk jente som heter. Så på SSB nå at det til sammen er 16 jenter i Norge med det navnet. Synes det går greit, og er mye bedre enn lyden av "Ivy" på norsk. Men synes "Aivi" høres finere ut generelt, og støtter å eventuelt bare stave navnet "Aivi".

Skrevet

Det er jo noen som heter Eivi også.

Gjest Survival
Skrevet

Jeg kjenner ei som heter "Ivy" bare at det uttales "Ivi".

Skrevet

Det kjenner jeg faktisk ei norsk jente som heter. Så på SSB nå at det til sammen er 16 jenter i Norge med det navnet. Synes det går greit, og er mye bedre enn lyden av "Ivy" på norsk. Men synes "Aivi" høres finere ut generelt, og støtter å eventuelt bare stave navnet "Aivi".

Jeg sier ikke Ivy med Y, men med I. Klarer ikke si det med Y rett og slett :sjenert:

Skrevet

Jeg sier ikke Ivy med Y, men med I. Klarer ikke si det med Y rett og slett :sjenert:

Men hvis man staver det med Y, vil folk flest tro at det skal uttales med Y. Men er enig, Ivy er vanskelig å si, det både høres og føles feil.

Skrevet

Men hvis man staver det med Y, vil folk flest tro at det skal uttales med Y. Men er enig, Ivy er vanskelig å si, det både høres og føles feil.

Det ser finere ut å skrive Ivy enn Aivi syns jeg da.

Skrevet

Det er alltid noen som misliker alle navn :-) Jeg synes egentlig Ivy har en fin, gammeldags klang over seg - og høres mye bedre ut enn alle disse såfancysomoverhodetmulignavna vi har idag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker på Poison Ivy -dameskurk i Batman. Greit på engelsk, stygt på norsk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...