AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Hei Har aldri tatt avføringsprøve før og er usikker på om jeg egentlig gjør det riktig. Diagnosen er diaré slik at det er helt flytende. Var på toalettet istad og gjorde det jeg skulle gjøre, men da jeg forsøkte og ta prøven så så det ut som om det ble mye vann i begeret. Må jeg gjøre noe spesielt når jeg skal prøven eller kan jeg levere inn den jeg tok?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Har du ikke fått et slags plastglass du kan fryse det ned i? Jeg gjorde fra meg i et beger, så hadde jeg et glass lignende det man tar urinprøve i, fylte noe av avføringen i det glasset med en plastskje, og fryste ned hele sulamitten (godt pakket inn selvfølgelig), og leverte ved neste time. Men om du ikke skal gjøre dette er det vel slik at du må levere det du har, og er det mye vann i det, så er det mye vann i det. Diare er diare... 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Har du ikke fått et slags plastglass du kan fryse det ned i? Jeg gjorde fra meg i et beger, så hadde jeg et glass lignende det man tar urinprøve i, fylte noe av avføringen i det glasset med en plastskje, og fryste ned hele sulamitten (godt pakket inn selvfølgelig), og leverte ved neste time. Men om du ikke skal gjøre dette er det vel slik at du må levere det du har, og er det mye vann i det, så er det mye vann i det. Diare er diare... Trådstarter her! Ja, endte med at jeg gjorde det slik. Måtte levere prøven idag så da får det bare være vann i den, var visst greit det. Takk for alle svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå