Gå til innhold

Forkjøla så lenge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :) Jeg trenger noen synspunker her, det har seg nemlig sånn at jeg har vært forkjøla nå siden tirsdag i forrige uke. Da begynte det med feber, og litt vondt i halsen. Sånn var det helt frem til helga, da begynte jeg å hoste og bli skikkelig tett i nese, ører, hodet osv..Har nå holdt meg borte fra jobb noen dager, både pga. at jeg har vært skikkelig slapp og pga. at jeg jobber på et sykehus med syke mennesker jeg ikke bør smitte... Har aldri dratt til lege for en forkjølelse før, for det pleier alltid å gi seg etter et par dager, men nå begynner jeg å vurdere det..Om ikke annet for å få en sykemelding, selv om jeg orker å jobbe kan jeg jo ikke hoste og nyse på pasientene mine :(

Men føler samtidig at det er veldig hypokondersk å dra til legen da man er forkjøla.. hva mener dere? det har vart i 8 dager nå..

Og et spm. til.. jeg har jo så si aldri hoste pga. en forkjølelse før, er det vanlig at det svir nedover brystet og at du merker at du hoster opp noe fra brystet? eller kan dette være tegn på at infeksjon som har satt seg lenger ned?? Pleier man å merke det i hals eller bryst når man hoster ved forjølelse? Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt vanlig at en forkjølelse kan vare så lenge. Men du trenger kanskje en sykemelding hvis du skal være lenger vekk fra jobb, så da må du jo til legen.

Skrevet

En forkjølelse varer jo gjerne i 2 uker før alt er borte. Jeg hadde nettopp forkjølelse og om jeg skal telle på min hånd hvor mange dager jeg var dårlig, så veit jeg det fordi jeg har tennistime hver tirsdag, og jeg gikk glipp av 2, og vet at jeg såvidt følte meg bra nok før den siste.

Ikke bli hysterisk pga forkjølelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...