AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Ja..? Jeg er selv 22, og har satt grensa mi på at den eldste jeg kan date er 39 år. Kanskje teit, men vi i vennegjengen vår har litt spesielle meninger Hva er sosialt akseptert når det gjelder aldersforskjell?
Gjest Cupcakes Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Mellom samboer og meg er det 9 år, vi har vært sammen i straks 8 år vi var egentlig enige om at vi ikke skulle bli sammen pga. aldersforskjellen, men er ikke lett å stå i mot kjærligheten nå straks 8 år senere kan jeg med hånden på hjerte si at det er den beste "avtalen" vi brøt
Fysikeren Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 5 år. Så en 20åring kan date noen på 15? Skjønner at jeg må ta turen bort på ungdomskolen igjen! 2
Gjest *smak* Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Tja, kanskje 10 år, ikke mer iallefall.. Tenker på at en som er alt for gammel for meg ville ha en helt annen referanseramme enn meg.. Og så hadde det ikke fristet å bli enke i ung alder.. Og så tror jeg at enkelte eldre har et gammeldags syn på kjønnsrollene. Jeg priser meg lykkelig for å ha truffet en mann på min alder og at vi har likt syn på det meste i livet.. HAPPY..
sinsin Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Så en 20åring kan date noen på 15? Skjønner at jeg må ta turen bort på ungdomskolen igjen! Hihi. Ja, det blir kanskje litt verre.. Jeg har igrunn tenkt at 10 års forskjell er ok. Er selv 22, men snakker mye med en som er 36. Synes det er litt merkelig. Hvertfall når han nærmer seg mamma i alder. Ser for meg noen spesielle familemiddager der ja
4stars Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Og så tror jeg at enkelte eldre har et gammeldags syn på kjønnsrollene. Hehe, hvor gamle folk snakker vi om her egentlig før dette blir et stort problem?
Almera Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har vært sammen med en som var 9 år eldre, og det funket greit det. Men, ikke noe større aldersforskjell tror jeg at jeg er med på. Neste mann jeg finner bør være 0-5 år eldre enn meg, men alikevel være klar for å stifte familie før jeg er for gammel.
Cathrine88 Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg vet ikke hva som er sosialt akseptert, men selv synes jeg det meste er greit så lenge begge er voksne. Det er langt verre dersom den ene parten er 17-18 og den andre oppi femtiåra. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 Dessverre TS, aldersforskjellen er for stor på sikt. Datteren min har to fra klassen som gjorde den feilen. Fikk barn og var samboere. Nå er de i begynnelsen av 30 åra og begge forholdene er slutt. Synd for barna. En kollega av meg giftet seg med en som var 18 år eldre og fikk 3 barn. Fungerte fint det helt til han passerte 60 år. Hun var fremdeles "ung" og hadde lyst til å leve som hun sa. Barna var blitt store og nå var tiden kommet for å gjøre ting hun hadde både råd og lyst til. Dessverre så "orket" ikke mannen hennes dette. Han ville være mer hjemme og kose seg der. Dette forholdet tok også slutt. Så hvis en skal ha det greit også når en blir 60, så bør vel ikke aldersforskjellen være mer enn 10 år. Men jeg bestemmer jo ikke over andre og vet at noen klarer stor aldersforskjell med glans.
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Ja..? Jeg er selv 22, og har satt grensa mi på at den eldste jeg kan date er 39 år. Kanskje teit, men vi i vennegjengen vår har litt spesielle meninger Hva er sosialt akseptert når det gjelder aldersforskjell? Det kommer helt an på egen alder. Ettersom du bare er 22 år så ville jeg sagt max 5-6 år. Når du passerer 35 år så spiller det mindre rolle. Men hva som er fornuftig er en annen sak. 10-15 år vil jeg si er smertegrensen selv når man er godt voksen. For da er man nær å være ulike generasjoner. 1
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2011 #13 Skrevet 26. oktober 2011 Dessverre TS, aldersforskjellen er for stor på sikt. Datteren min har to fra klassen som gjorde den feilen. Fikk barn og var samboere. Nå er de i begynnelsen av 30 åra og begge forholdene er slutt. Synd for barna. En kollega av meg giftet seg med en som var 18 år eldre og fikk 3 barn. Fungerte fint det helt til han passerte 60 år. Hun var fremdeles "ung" og hadde lyst til å leve som hun sa. Barna var blitt store og nå var tiden kommet for å gjøre ting hun hadde både råd og lyst til. Dessverre så "orket" ikke mannen hennes dette. Han ville være mer hjemme og kose seg der. Dette forholdet tok også slutt. Så hvis en skal ha det greit også når en blir 60, så bør vel ikke aldersforskjellen være mer enn 10 år. Men jeg bestemmer jo ikke over andre og vet at noen klarer stor aldersforskjell med glans. Nå skal du ikke glemme det faktum at veldig mange forhold ryker når barna skal ut av redet; helt uavhengig av hvilken aldersforskjell det er. 1
makkapakka Skrevet 27. oktober 2011 #14 Skrevet 27. oktober 2011 (endret) sosialt akseptert; +/-5 år. Er det mer må du alltid forklare hvorfor du er i sammen med en som er mye yngre eller mye eldre, eller andre gir deg "historien" bak det. Selv om det ikke burde være sånn. Endret 27. oktober 2011 av makkapakka
Gjest Nuppdupp Skrevet 27. oktober 2011 #15 Skrevet 27. oktober 2011 sosialt akseptert er vel 10 med mindre man er trangsynt 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. oktober 2011 #16 Skrevet 27. oktober 2011 ((Egen alder)/2) + 7 hæ det stemmer jo ikke da jeg regna det ut fikk jeg 21,5. og det er jo mye yngre enn meg... regna jeg feil?
Facepainter Skrevet 27. oktober 2011 #17 Skrevet 27. oktober 2011 hæ det stemmer jo ikke da jeg regna det ut fikk jeg 21,5. og det er jo mye yngre enn meg... regna jeg feil? Ja, det betyr vel bare at du er 29 år.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. oktober 2011 #18 Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Ja, det betyr vel bare at du er 29 år. Så du mener idealmannen for ei på 29 skal være 21-22 år? Det kan jo umulig stemme. Har alltid hørt at mannen skal være eldst at det er idealet. Så det regnestykket ditt passer nok til gutter, ikke til jenter. Da må jo vi gange med 2 istedet for å dele. nei faen det og le feil. da blir mannen over 50. Endret 27. oktober 2011 av BettyBoop28
Cathrine88 Skrevet 27. oktober 2011 #19 Skrevet 27. oktober 2011 Så du mener idealmannen for ei på 29 skal være 21-22 år? Det kan jo umulig stemme. Har alltid hørt at mannen skal være eldst at det er idealet. Så det regnestykket ditt passer nok til gutter, ikke til jenter. Da må jo vi gange med 2 istedet for å dele. nei faen det og le feil. da blir mannen over 50. Det er jo ikke snakk om hva som er idealet, det er snakk om hvor unge menn du kan date uten at det blir "feil." Altså kan du trygt date en på 21. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. oktober 2011 #20 Skrevet 27. oktober 2011 Det er jo ikke snakk om hva som er idealet, det er snakk om hvor unge menn du kan date uten at det blir "feil." Altså kan du trygt date en på 21. Syns ikke det. pleide å sitte barnevakt for en som er 21 nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå