AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Har strevet med depresjoner i perioder over flere år (har nok følge av min diagnose ADHD), og tror at nok en depresjon er på vei... Alt ser så mørkt ut. Vil kun holde på med dyrene mine (har hest og hund), det er de som gir meg livsgnisten, og jeg får ingen følelse av slit ved å holde på med de. De er min store lidenskap. Men så har jeg en jobb jeg er sluttet å trives i fordi jeg føler rett og slett ikke at jeg klarer å gjøre en god jobb lengre. Har også flere privatisteksamener jeg skal opp til nå, aner ikke hvordan det skal gå seg til..Studielån for ingenting liksom.Klarer ikke å møte opp på undervisningen heller i det siste. Hvorfor? Jeg aner ikke... Har også masse av inkassobrev som tikker inn. Sum for sikkert totalt 5000. Vet ikke hvorfor jeg fortsetter å la dem strømme på, noen brev orker jeg ikke åpne en gang. Blir sliten av å se på de. Har så mange bekymringstanker rundt alt detter for tiden...hvordan skal jeg gjøre en bedre innsats på jobb? Evt. se etter en ny? Og hva skal jeg gjøre om jeg ikke får meg en utdanning snart og mister stipendet? Jeg har enda ikke tatt med orket å ringe rådgiver på skolen. Hvordan ta tak i inkasso regningene? Hvordan sette meg igang til å lese til eksamen, gjøre husarbeid og ta mer kontakt med familien min? Savner dem. Har så vidt tid til venner, men har prioritert dem fremfor familien min flere ganger. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, har nok bare en mørk periode, men jeg er så sliten og orker ingenting...dyrene mine er det eneste som holder meg oppe akkurat nå, da de er avhengige av meg og når jeg er med dem føler jeg meg frisk.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 TS her. Har også en kjæreste som jeg nesten aldri har tid til lengre. Kjennes ut som jeg har mistet følelsene mine for han sånn helt plutselig! Jeg har ikke ork til å vise følelser for han. Vil ha energien min tilbake..
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 No problem! Det er sååå vanlig å være deprimert i perioder av livet. Les litt på psykisk.no om hvordan du kan håndtere en mulig depresjon. Har du ADHD, så søk hjelp. Du bør få hjelp til å få struktur i livet ditt. Det vet jeg vil hjelpe deg! Ring fastlegen og få time _i morgen_!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er ikke helt inne i hvordan systemer fungerer og slikt, men jeg tenker noe som dette: * Oppsøk fastlege, få legeerklæring på depresjonen din og på den måten få litt avstand fra jobben. * Ring rådgiver og spør om litt profesjonell hjelp og ellers bit tenna sammen og gjør ditt beste nå frem mot eksamenene. * Få et søsken eller en venn til å hjelpe deg litt med husarbeid og kanskje litt økonomisk nå som du har det tøft. De blir sikkert glad for å kunne hjelpe. * Bruk fritiden din på dyrene dine og andre ting som gjør deg glad. Jeg har erfart at i begynnelses-perioden av depresjon, må du ta tak i problemet før det utvikler seg til det store stygge hullet du ikke kommer opp av. Få litt distanse på den stressende hverdagen din og nyt livet og reflekter over ting. Sett det i perspektiv. Håper alt ordner seg for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå