Gå til innhold

Er aldri uthvilt og opplagt :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg aldri uthvilt eller opplagt. Er aldri full av energi og gleder meg aldri til å gripe fatt dagen. Har faktisk aldri opplevd det :sukk:

På morgenen slumrer jeg så lenge som overhode mulig

Jeg sovner i boka på lesesalen

Vil bare ligge på sofaen etter skolen

Mangler energi hele dagen

Men det rare er at jeg ikke får sove når jeg legger meg! Får ikke sove før i 2-tiden på natta, og da har jeg ligget i sengen 2-3 timer :(

Jeg tror jeg har vært sånn hele livet. Hva kan være galt?

Jeg beundrer de menneskene som spretter opp når klokken ringer på morgenen. De som føler seg uthvilt. Går til skole/jobb med smil om munnen, og sprer glede på sin vei. De som besøker venner etter skol/jobb, uten å halvsove i sofaen dems. De som er GØY å være sammen med! Det er ikke gøy å være sammen med meg, for jeg er sliten og trøtt heeeele tiden :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos legen og sjekket deg for vitaminmangel f.eks?

Skrevet

Dra til legen og sjekk om det er noe du mangler - jern eller vitaminer feks.

Ellers er det bare å tvinge seg opp om morgenen, ikke ligge og slumre selv om man har lyst. Prøv å finne ting som gir deg mer energi. Det kan være å gå en rask tur, spise litt, drikke en kopp te/kaffe. Ofte har man lavt blodsukker uten å merke det selv. Man føler seg trøtt og slapp, men merker det ikke før man har spist og dermed blir mer pigg. Spiser du regelmessige måltider med nok frukt og grønt og kjøtt?

Skrevet

Sjekk deg for

stoffskifte

jern

vitamin b,c og d

• Liker 1
Skrevet

Og hvordan er det med kostholdet ditt? Går det mye i nudler, pasta og grandiosa, og annen sukkermat og drikke?

Det er viktig å gå i seg nok vann, og å få i seg nok bra fett, protein, frukt, grønt, bær ... :)

Å gå en kveldstur før man legger seg, og å sove med vinduet på gløtt hjelper også.

Skrevet

Jeg er slik og er under utredning for ME. Har du hatt kyssesyken noen gang? ville tatt å skrevet ned alle symptomene du kan komme på i løpet av ei uke å så gått til legen å gitt han listen slik at han kan få se på saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...