Gå til innhold

MA?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noe som har hatt MA og kan fortelle litt om hvordan det er å foreta en utskrapning?

Jeg er ikke klar for det her i det hele tatt... :(

Vet ikke helt enda om jeg har "det", men det ser dårlig ut.

Testa positiv, men fikk en bitteliten blødning noen dager etterpå.

Ble litt usikker, men man leser jo at det er så vanlig med små blødninger i starten av svangerskapet...

Sånn for sikkerhetens skyld tok jeg en ny test.

Den ble negativ.

Har snakket med en jordmor i dag, som synes det hørtes ut som en MA.

Så mitt neste spm; Hvordan kan det ha seg at jeg har elslim i dag?

Man får vel ikke ny el før kroppen har kvittet seg med "ting" først??? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig ofte når man har hatt en SA så har alt fosteret vært dødt en uke eller så, så om du vil slippe utskrapning kan du faktisk prøve å vente litt for å se om kroppen fikser ting på egen hand!

Det er ikke skadelig om det går litt tid før det kommer ut, men det er selvfølgelig ikke veldig gøy å tenke på :(

Jeg tror nok ikke det er EL slim du har nå, men en utflod som ligner. Kanskje kroppen som har begynnt å skjønne at noe er galt, så den vil ha det ut.

Den utfoldtypen jeg hadde da jeg var gravid sist kunne ligne en god del på beskrivelsen til el slim husker jeg. Det endte i SA, hvor fosteret mest sannsynlig hadde vært død en uke før jeg mistet, og utfolden var der i den perioden og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar!!!

Hvor lang tid tror du det vil ta før kroppen ordner opp selv da?

Akkurat nå føles alt helt på trynet...

Jeg vil verken ha et dødt foster i magen eller foreta en utskrapning.

Jeg klamrer meg fast i håpet om at den lille spiren min faktisk lever...

Hvis kroppen min begynner å ordne opp, hva vil jeg merke?

Noe lignende mensblødninger? Smerter?

Huff, dette ble mange spm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tok det ca en uke. Hadde småblødninger en uke og gikk rundt og var bekymret, så en dag økte det i mengde utover ettermiddagen samtidig som jeg fikk stadig kraftigere menssmerter. Blødde masse i 3 - 4 timer helt til det kom ut en klump, og etter det roet det seg helt ned, smertene forsvannt og blødningen ble normal mensen blødning. Tydligvis det kroppen hadde jobbet for å få ut :(

Hadde deretter "vanlig" mensen blødninger i fire dager.

Var legen som sa at fosteret mest sannsynlig hadde dødd da jeg begynnte å blø og at kroppen min trengte en uke på å "få det ut" rett og slett.

Fikk mensen som normalt etter det igjen!

Det kan ikke ha vært noe feil med testen du tok da? Har du forsøkt å ta en til?

Hvis det er noen trøst så heter det seg i alle fall at det er mange som blir fort gravid igjen etter at de har mistet da!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen Tinka!

Det er 4 uker siden blødningen ca.

Så da burde vel kanskje kroppen ha ordnet opp alt?

Tenker jeg tar en ny test, bare for å ha gjort det liksom...

Jordmoren jeg snakket med mente også at jeg burde det.

Men, jeg vet ikke helt jeg... Clearblue skal jo være 99% sikker!

Æsj, det eneste jeg klarer å konsentrere meg om er graviditetstegn, livmortapper, slim og andre ekle ting.

Begynner å bli dritt lei! :kjempesinna:

Ikke klarer jeg å regne ut når jeg isåfall (ikke) skal ha mensen eller eggløsning, evt. termin.

Kanskje du kan hjelpe meg litt? :-?

Jeg hadde siste mens 20 oktober.

Blødningen 24-26 november.

Siden jeg har tatt to tester, 1 neg + 1 pos, må jeg jo gå ut ifra at begge kan være feil...

Hvis jeg ikke har vært/er gravid, når kan jeg vente mensen?

Og hvis jeg er gravid hvor langt er da på vei?

Og når bør jeg isåfall til første kontroll?

Tror jeg har helt normal syklus på rundt 28 dager.

Fy rakker`n! Litt egosentrert i dag ja!! :oops:

Æsj, ikke lett dette her... Du må unskjylde at jeg spør og graver så fært...

Hvordan er det med deg/dere da?

Vært prøvere lenge?

Uansett ønsker jeg dere lykke til!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har gått 4 uker tyder det på at kroppen din trenger litt hjelp til å fikse ting!

Men først synes jeg du skal ta en test til for å sjekke. (Synes du er utrolig tålmodig jeg, selv hadde jeg nok tatt en 8 - 9 tester innen det hadde gått fire uker... :ler: )

Hvis du er gravid og hadde normal syklus, så er du 7 uker og 1 dag på vei i følge kalenderen her på KG.

Men husk at selv om syklusen din har vært normal så kan kroppen finne ut en vakker dag at den skal henge seg opp rett og slett! Jeg har hatt sykluser på rundt 39 dager, men denne her er nå oppe i 75.... Nå tror jeg riktignok at ting kanskje har klaffet nå i det siste da.... :D Men tørr ikke si det helt sikkert før jeg har vært hos legen!

Vi sluttet på p pillene i Februar, ble gravid i Mai og mistet i Juli. Dette er den tredje syklusen etter jeg mistet, ting tar tid når syklusene begynner å bli så lange!

Hvis jeg var deg ville jeg dratt til legen, få evn også en innvendig ultralydsjekk, da kan de se om det er noe der rett og slett!

De kan og ta blodprøver av deg for å kontrollere hormonnivået sånn generellt sett også.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er såå hyggelig å få svar!!! :P

Trist at du mista i juli... :(

Jeg tror ikke p-pillene er noe kjekke i det lange løp, det virker som det er mange som sliter etter pillestopp.

Heldigvis får en si, sluttet jeg på pilla etter et år pgr. av at jeg gikk så mye opp i vekt.

Dette er nå 6 år siden.

Men, det er jo litt spennende for deg nå da!

Det er jo litt drøyt med sykluser på 75 dager!!!

Har du testa deg da?

Jeg har bestemt meg for å teste på nytt.

Det kan jo ikke skade iallefall...

Vi hadde vel egentlig tenkt til å ta det med ro når gjalt barn nummer to.

Ingen av oss syns det er så bra når sex blir en jobb som skal utføres bestemte dager i mnd.

Alt var så lett første gangen.

Fant ut at jeg var gravid når jeg var 4 mnd på vei!

Da slapp jeg alle disse bekymringene i starten av svangerskapet.

Det eneste jeg husker var at jeg fikk "omgangsjuke" og var borte fra jobben i 4 dager.

Det var tider det... :)

Jaja, får rydde litt vel... Får elektrikker på besøk om en time.

HA EN KNALL DAG!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :D

Jeg har testet og det var positivt... :D Men du skjønner, jeg tør ikke helt tro det enda! Fordi jeg var hos ei lege på dag 70, netopp fordi mensen aldri kom og jeg følte meg gravid rett og slett, samtidig som testen var negativ. Var derfor bekymret for at jeg kanskje var gravid utenfor livmoren og dro til legen. Hun var generellt en lege jeg ikke likte :evil: Hun sa mye som ikke stemmte med hva jeg har hørt før og slikt. Men uansett, hun tok innevndig ultralyd og mente jeg ikke hadde hatt eggløsning enda rett og slett.

Problemet var at jeg ikke trodde henne.... :oops: Fordi jeg var så sikker på at et eller annet var det med kroppen min! Så jeg tok en test tre dager etter bare, og der kom en svak men tydelig strek opp gitt! Tok ny test et par dager senere og da var den mye sterkere!

Grunnen til at jeg ikke slipper jubelen helt løs enda er jo bare det hun sa med at det så ut som om jeg ikke hadde hatt eggløsning. Jeg er redd kanskje noe er galt alt, for den må jo ha festet seg alt da når testen ble positiv bare tre dager etter.... Håper jo selvfølgelig på at det bare er hun som var helt inkompetent da selvfølgelig...

Så jeg skal til lege (en helt annen lege vel å merke!) på Torsdag. Hvis alt viser seg å være bra da, ja da skal jeg endelig tørre å tro helt på det :D

P piller har en tendens til å gjøre en del rart med kroppen dessverre ja! Å ikke oppdage det før man er 4 måneder på vei hørtes egentlig ganske deilig ut!

Men man trenger ikke ha sex på pliktdager for å bli planlagt gravid heller, det er bare å ha hyppigh nok sex generellt det :briller:

Er jo viktig å øve masse for å få det til vet du..... :D

Kjøp deg en ny test og si hva den viser du!

Krysser fingrene for deg.

Ble langt dette gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!!!

Så spennende da!!! :D

Jeg ville ha tatt hennes utsang ganske med ro.

En ting er hva hun tror hun ser og ikke ser, men greia her er jo at det hele er så fryktelig usikkert tidlig i svangerskapet!

Hvor langt tror du at du er på vei da?

Så lenge du har testet positivt, ingen blødninger osv... Ser det veldig bra ut, vel?

Må legge til at jeg er VELDIG skeptisk til ultralyd.

Jeg hadde toxoplasmose når jeg gikk gravid med veslegutt.

For sikkerhets skyld skulle vi inn ganske ofte til ultralyd (hver 14 dag) for å sjekke at utviklingen gikk som normalt.

Alt så fint i starten, men så begynte de å bli usikre...

Jeg vet ikke hva den ungen hadde eller ikke hadde etterhvert.

De diskuterte høylytt over hodene på oss.

Siden jeg var ganske ung, fikk vi tilbud, eller rettere sagt en ambefaling om å bryte svangerskapet, siden sjansen var overveldene stor for at barnet var alvorlig skadet.

De sa til og med at det var liten sjanse at barnet ville overleve utenfor livmora.

Dette ble sagt om et barn som 4 mnd etter ble født sprell levende! Det er nok den friskeste ungen jeg noen gang har sett!!! :D

Og det er han enda, nesten 4 år etter at han ble født!

Jeg er så evig takknemlig for at jeg stolte på magefølelsen min og klarte å stå imot den drittlegen!

Mitt svar var nemlig at dersom Gud ville gi meg et skadet barn, ville det være min oppgave som mor å ta vare på barnet den vesle stunden det fikk leve.

Aldri vært kristen før eller siden, men da var det godt å ha noe å slå i bordet med!

Sååå... konklusjonen er vel at man kan ta VELDIG feil på ultralyd.

Og graviditetstesten, ja, den gir bare utslag på et hormon man kun har i kroppen når man er gravid. Så du er vel gravid, spørs bare hvor... :(

Lykke til da... :P

Pst... Kjøpt nye tester i dag, men ikke tørt å ta den enda! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen min sier at det er noe der, og at den sitter der den skal :D

Får bare håpe jeg har rett, og ikke minst at den blir der denne gangen!

Tipper jeg er mellom 4 og 5 uker på vei eller noe. Kan jo ikke beregne ut i fra første dag av siste mens siden denne syklusen var så lang!

Jeg er og generellt litt skeptisk til leger, og hun jeg var hos kom med så bastante meninger om ting jeg vet er feil (feks sa hun at samtlige kvinner har mensen nøyaktig 14 dager etter eggløsning, det er kun noen "ekstremt sjeldne" unntak.....)

Får håpe han jeg skal til i morgen er bedre!

Det var bra du stolte på magefølelsen din den gangen, og ikke legene! Ganske sterkt av dem å ta så feil, og når du da i tilegg var førstegangsgravid og sikkert hadde et behov for informasjon!

Løp å ta en ny test nå, og si hva den viser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Ja, vi får håpe at det går bra på¨torsdag.

Skal krysse fingrene for deg jeg! :D

Jeg tok testen i natt da...

Dårlige greier...

Men, jeg klarer liksom ikke å godta det helt.

Tar meg derfor en tur til legen i neste uke.

Diagnose:innbilt svangerskap! :ler:

-Det er meg og bikja da...

Har du vært borti alternativ behandling når det gjelder å bli gravid?

Jeg er i behandlig en gang i uken, for helt andre ting.

Det er fostermoren min som behandler meg, så det er ikke så fristende å bare buse ut med sånne ting.

Men, hadde vært greit hvis det hjelper da! :)

HA EN FIN DAG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Ble ikke så mye klokere hos legen da... Jo litt ble jeg jo. Tok ultralyd og det var jo noe der! Men det var så lite enda at han kunne ikke se noen hjerne eller hjerte enda. Det stemmer jo bra med mine bergeninger på hvor langt jeg er på vei da.

Men for å si sikkert at det stemmer og at alt er bra så tok jeg en blodprøve nå for å måle hcg. Skal så ta en ny blodprøve på mandag, og tilbake til legen for ny ultralyd på fredag.

Da kan han se, ut i fra økning i størrelse og hcg nivå både om alt er ok, og beregne ganske nøyaktig hvor langt jeg er på vei!

Så først neste fredag får jeg vite om alt er bra eller ikke.... Enda litt mer venting...

Men, nå vet jeg i alle fall at den ligger der den skal! Så får jeg bare smøre meg med tålmodighet og håpe den har vokst som den skal til neste fredag!

Har du bestillt time hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Takker for det!

Jeg bare venter og venter...

På hva, vet jeg ikke riktig enda...

Det får tiden vise! :D

Alt bra med deg enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør :( Så da går det vel til h..... denne gangen også! Pokker heller, hva slemt har jeg gjort i et tidligere liv tro?

Noe nytt med deg, har du bestillt noen legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei... Æsj, ordentlig lei meg på dine vegne nå... :cry:

Det kan jo være et lite håp enda...

De sier jo at det er så veldig vanlig med blødninger i starten av svangerskapet.

Syns du skal sjekke det opp med en gang.

Det blir bare værre av å gå å vente, det kan jeg skrive under på...

Har fremdeles ikke dratt til legen.

Har bestemt meg for å vente å se om noe skjer i løpet av uken.

Hvis jeg hadde vært i normalt gjenge, skulle jeg hatt mensen i morgen.

Hvis ikke er det rett til legen, for nå har jeg i grunnen venta lenge nok.

Lykke til da, lille venn...

Skjønner så altfor godt hva du går igjennom nå.

Du har nok ikke gjort noe galt.

Ingen fortjener dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...