Gå til innhold

Hvordan teste seg for seksuelle sykdommer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært litt dum i det siste, så har hatt noen ubeskyttete ons.. Så jeg tenker det er lurt å teste meg for kjønnssykdommer så jeg ikke går rundt med eventuell smitte. Men hvordan sjekkes dette (på jente)? Vet klamydia kan testes så enkelt med å levere en urinprøve hos legen. Men hvordan tester jeg andre ting? Må jeg ha time hos legen, er det der dem sjekker? Og hvordan sjekker dem? Hva koster det? Hvor lang tid tar det? Hvor lenge må man vente på time?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge du må vente på legetime kommer an på legekontoret ditt, men kontakt legekontor og si at du vil ha time til gynekologisk undersøkelse. Du sier bare at du vil teste deg for diverse sykdommer, og de tar de prøvene som trengs. Tar vel ikke mer enn en halvtime tenker jeg. Litt usikker på hva det koster...kanskje legekontoret ditt har en nettside hvor de opplyser om priser. Vet mange har det hvertfall!

Skrevet

Skal det ikke være gratis å teste seg?

Skrevet

Det er gratis om du går på helsestasjon i hvertfall :)

Klamydia tester de ved at du får en q-tips som du selv går på do og tar prøven. Raskt gjort :) De fleste leger tester deg bare for klamydia, fordi de andre vanlige sykdommene har klare symptomer.

Det skal være gratis hos fastlegen også, men usikker på hvordan det funker.

Uansett, om du må betale hos legen koster det rundt 200 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...