Gå til innhold

Stram opp!


Bonito

Anbefalte innlegg

Uff uff og dobbelt uff... Da er Bonito i gang med styrketrening... igjen. :fnise:

Etter å ha vært "rykk og napp" trener på studio i mange år, har jeg nå investert i styrkeapparater hjemme for å prøve å få litt struktur på ting. Siden jeg har hund mangler det ikke på kardio trening, men styrken har det vært verre med. Nå gjenstår det bare å se om innkjøpet mitt gir meg ett tupp i røven! Skal samtidig prøve å bli litt flinkere i matveien, siden jeg til tider har en tendens til å ty til ganske lettvinte løsninger. Har ikke som mål å gå ned noe i vekt, siden jeg som regel veier rundt 58 kg og trives med det. Men jeg vil jo gjerne få stramma opp litt her og der, derfor har jeg målt meg i dag så jeg har noe å sammenligne med senere. :jepp:

Overarm: 27,5 cm

Midje: 72 cm

Rumpe: 92 cm

Øverst på lårene: 56 cm

Legg: 38 cm

I dag har jeg bare vært på 9 km tur med bofs, men begynner med apparat og vekter i morgen den dag!! (Og krysser fingrene for at jeg syntes det er mer ålreit når jeg kan gjøre det hjemme.... :sukk: )

Ønsker meg selv lykke til :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Phu!! Da var første økten overstått :)

Siden bofsen var med faren min på tur i dag (og siden det er ett helt forjævli vær ute), ble det bare innetrening i dag. 60 min på ergometersykkel først og 45 min styrke etterpå. Har fått trent hele kroppen godt kjenner jeg, og regner med jeg blir ganske støl i morra. Litt usikker på hvor mye hver av vektplatene på apparatet veier, men tror det ble ca:

4x12 knebøy med 15kg + stang

4x12 fremside lår med 10kg

4x12 nedtrekk med 10kg

2x12 brystpress med 10kg

2x12 brystpress med 5kg

4x12 "benløft" (henger på albuene og trekker bena opp mot brystet)

4x12 biceps med 2,5kg + stang

2x12 triceps med 2,5kg + stang

4x12 situps på skrånende benk

1min planken

Eeeer jo ikke akkurat sterk :fnise: , men skal prøve meg på dette 3 - 4 ganger i uka så får vi se. Jeg er iallefall knallfornøyd i dag! Maten har dessverre gått litt i glemmeboka, men skal prøve å ta det igjen til middag. Har planer om ytrefilet med masse grønsaker og en god saus. I morra er det hviledag på styrkedelen, så da blir det nok bare tur med bofs. Men fredag er det på`n igjen...

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooook... så blei det ikke hviledag i dag alikevel. :) Viste seg at bofsen nok en gang ble tatt med på tur av pappa, så det ble det kjeller trening i dag også. Heldigvis var jeg ikke særlig støl, så det gikk bra. Økte tilogmed til 20kg + stang på knebøy. I dag ble det:

40 min på ergometersykkel

50 min styrke

Gleder meg til jeg får henta epilipse maskinen min også, for jeg får litt vondt i røven av det sykkelsetet. :sjenert: I morra har jeg bestemt at bikkja mi skal være med MEG på tur, så satser på en relativt rolig langtur da. Deilig med litt veksling også. Styrke igjen på lørdag også en kort tur på søndag, så blir det ei bra uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...