AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Velger å være anonym nå ... Fikk svar på klamydiatest hos legen i dag - positiv Tror jeg har gått med det en stund uten å vite det, men har de siste ukene hatt noe som jeg nå skjønner er symptomer, bla brunlig utflod, svie under samleie og noen dager/kvelder med vondt i eggstokkområdet. Så på nettet at det da kvalifiserer som mer alvorlig ... Vil det da si at det er vanskeligere å bli kvitt selv etter kur? Sitter her og er nå redd for å få vansker med å bli gravid senere. Det kan vel egentlig ingen her vite, men er det noen som har opplevd det samme og som ble helt kvitt det igjen? Som kanskje også vet at de ikke ble sterile etterpå? ... Huff. Litt stressa nå, ikke så hyggelig å tenke på at jeg har gått sånn en stund
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Hadde klamydia selv for noen år siden, og da sa legen at det kun er fare for å bli steril når man har gått så lenge uten behandling at det har utviklet seg til eggstokkbetennelse (eller noe slikt) - og det får man ikke uten å vite om det siden det er innmari vondt! Så tror nok du har oppdaget det i tide. Er vanlig å ta en ny test etter endt behandling for å forsikre seg om at det har fungert, og som regel trengs det bare den ene behandlingen.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Prøv å ta det med ro - eggstokkbetennelse er veldig smertefullt, så det merker du hvis du har
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 TS her, Takk for (beroligende) svar, har nå tatt den kuren jeg fikk mot det, men har fortsatt vondt i eggstokkene/nederst i magen. Hadde veldig vondt i går kveld og i natt, og har ikke sovet så mye pga det. Kjennes ut som om det svir/brenner. Har jobbet osv i dag, men hatt vondt også i hele dag, nå er det heldigvis litt bedre, men er der fortsatt. Jeg har tenkt jeg skal avvente og se an, og nettopp ta det rolig og ikke bli altfor stressa, men hvor lenge skal jeg vente? Er dette helt vanlig ved klamydia, og vil det bare gå over av seg selv når man har tatt tablettene man skal ha? Kjenner jeg har skikkelig liten lyst til å "plage" legen med dette hvis det ikke betyr noe fra eller til, har hatt en del dårlige erfaringer med kjepphøye leger. Hvis noen har noe klokt å komme med, så gjør gjerne det :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Man får som regel ny time når man er der og får resepten (det fikk ihvertfall jeg). Ganske nøyaktig 8 uker etterpå. De sa at det som regel forsvinner etter første behandling. Hvis man har hatt klamydia mange ganger tidligere, kan det hende en sjelden gang at sykdommen ikke forsvinner
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Ja, jeg skal på etterkontroll, ifølge min fastlege skulle man det to-tre uker etter, og det har jeg satt opp time til. Da var jeg faktisk på legevakten i går da jeg hadde vondt utover hele kvelden i går også. Fikk beskjed om at det antagelig har blitt livmorhalsbetennelse, og at det er derfor det gjorde vondt, så jeg fikk mer antibiotika, og nå er det heldigvis bedre. *lettet* Hvis det ble verre igjen med mer smerter og feber skulle jeg ta kontakt igjen, men han mente at med ekstra antibiotika så ville det gå over. Så da satser jeg på det, men glad jeg dro til legen enda en gang så jeg slapp å gå og bekymre meg. - TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå