Gå til innhold

P-piller og graviditet?

Fremhevede innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hei!

Tok pillen min i dag i kvart over ni tiden. Ble plutselig skikkelig kvalm på skolen og måtte løpe på do før det kom på gulvet. Det var i 10:30 tiden.

Da burde jeg ta en ny pille. (Noe jeg ikke har turt enda siden jeg har vært av og på kvalm i hele dag og er redd for å bare spy den opp igjen.) Burde jeg ta den før jeg legger meg da? Da har det ikke gått 12timer enda side pilla jeg tok i går.

OG

Når man er gravid og symptomene begynner å komme, da kvalme og oppkast - er man kvalm hele tiden da, eller er det noe som plutselig kommer?

Har vært kvalm både morgen og kveld i de siste dagene nå og graviditet kan ikke utelukkes. Har også vært uvanlig sliten i det siste, noe som kan komme av at jeg har hatt infeksjon i kroppen.

Jeg skal ta test i morgen før jeg drar til Roma, men det er greit å vite.

*føle seg dum* :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta en ny pille så snart som mulig, senest innen 12 timer, så dette har du forstått rett. Kaster du opp nå nytt er det lite å gjøre. Har du hatt sex de siste 2-3 dagene bør man da ta en angrepille. Og du må bruke tilleggsbeskyttelse i en uke.

Det er mange som ikke blir kvalm i det hele tatt i løpet av en graviditet, og det er bare under 50% som kaster opp som følge av graviditet. Kvalme er et symptom som kan dukke opp fra man er 6-12 uker på vei, enkelte opplever at de såvidt er ugne noen dager, andre opplever at det kommer og går, noen får ekstrem svangerskapskvalme og må legges inn på sykehus og andre igjen opplever aldri å være dårlig i det hele tatt.

Dersom du er usikker og trur du kan være gravid må du ta en graviditetstest, det er det eneste som kan gi deg svaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...