Gå til innhold

Har du flyttet til et helt nytt sted

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt inspirert av lignende tråder, så lurer jeg på om det er noen som har flyttet for sin egen del til et et helt nytt sted. Altså ingen jobb/studier, eller kjæreste/familie som lokker. Et helt nytt fremmed sted, kanskje for miljøskifte, kanskje av økonomiske årsaker, osv.

Hvor flyttet du fra og til, fra byen til bygda, langt unna kjente og kjære og det du kjenner? Hvordan gikk det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har gjort det en gang.

Var i midten av 20-årene, bodde i hjembyen og hadde fast grei jobb. En kombinasjon av lei byen og nysgjerrig på andre byer gjorde at jeg sa opp jobb og leilighet, fant meg ett kryp-inn i Oslo og flyttet. Kjente ingen i Oslo, men fant meg fort jobb og nye venner gjennom jobben. Etterhvert kom flere av mine barndomsvenner krypende etter, da de også gikk lei hjembyen.

Har nå godt betalt drømmejobb, eier leilighet, og god omgangskrets.

Dette er nå 12 år siden, og selv om det var litt tøft i starten har jeg egentlig aldri angret på at jeg tok sjansen.

Den som intet våger intet vinner! :klemmer:

Skrevet

Er det noen som har gjort litt motsatt, flyttet fra større byer til mindre steder, eller til helt på andre sider av landet?

Skrevet

Ja, jeg og samboer flytter nå fra Oslo til ut på landet ca 2 timer med bil.

Jeg eier leilighet, men denne selges nå. Har kjøpt småbruk og masse tomt, skog og jorder. Vi har verken jobber eller studier der borte, ikke kjenner vi noen der heller, og ikke har vi føerkort og bil. Det er 6 km til nærmeste butikk og et stykke å gå til nærmeste busstopp. Vi har familie i Oslo, Bergen, Stavanger, Nesodden, Kr.sand og Arendal.

Skrevet

Men er det noen som har flyttet ALENE, altså uten kjæreste eller familie til et helt nytt sted, gjerne et mindre sted enn der man kommer fra, fordi det har vært økonomisk gunstig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...