Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

- De jeg bodde med hadde nasch, jeg våknet opp til en kar som lå på sofaen. Vekket ham, og han spurte på engelsk om han var i Trondhjem eller Oslo. Da jeg sa Oslo, svarte han bare "Oh, shit.", og la seg til å sove videre.

- Nasch igjen; skulle dusje dagen etter, og håndduken min lå i en krøll på badegulvet, med masse, masse spy på.

- Ødela vaskemaskinen, og istedetfor å få fraktet vekk den gamle, satte de den nye oppå den gamle.

- Oppvasken ble ikke tatt så ofte som det burde..jeg lot være å ta deres i to uker, men det bare hopet seg opp og ble mugg overalt. Fyffan.

Jeg stortrivdes sånn generelt med de to guttene jeg delte med, da. Første kollektivet mitt noensinne, men disse opplevelsene kunne jeg vært foruten ;)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodde på kollektiv for noen år siden, og som om det ikke var mer enn ille nok å bo med tre menn(sorry, men dere er en gjeng med grislester!)så flyttet to av dem flyttet ut, og inn flyttet det to vgs studenter som i tillegg var kompiser.

All festing skulle avklareres på forhånd og være greit for alle. De ville holde fest fordi han ene hadde bursdag. Vi andre to lot tvilen komme dem til gode og de holdte fest. Gikk helt greit for seg og dagen etter var fellesområdet gnikket og pusset til den store gullmedalje.

-Jøss, tenkte vi.

Så ble det han andre sin bursdag når det ble sommer. Jeg og han andre reiste hjem, og de to vgs elevene ble alene.

Guds mor...

Jeg kom tilbake først, åpnet døra, og der lå det 2 stykker på sofaen, men de to guttene hadde flytta. De to på sofan hadde vært der i en uke(!) helt alene og hadde pakka i seg alt de kom over i kjøleskap og fryser som jeg hadde hatt liggende. Fant derimot en agurk, fremdeles i plastikken. Da jeg skulle ta i den var den helt bløt. Den hadde gått i oppløsning inni plastikken.

Gulvet var så fult av kliss at skoa ble dratt av og plutselig stod jeg på sokkelesten. Det lå øl flasker, hjemmebrent, røykstumper og snusrester utoveralt(jeg mener bordet, sofan, oppå ramma til bildet, på dassen...). Det lå knust porselen på gulvet på kjøkkenet. Gudene vite hva det hadde vært for det var blitt tråkka på så det var helt pulverisert, og var blod utover der.

Oppvasken gidder jeg ikke å nevne en gang.

Da jeg vekket de to på sofaen og bad dem om å gå, klikka dem på meg ble aggressive og voldelige, kasta ei ølflaske i veggen, osv. Så jeg henta den særdeles rene stekepanna og ba dem dra til helv....
De dro til slutt.

På badet var dassen tett, og det var vann med dritt flytende rundt helt oppe med ringen. Vasken var tett og så ut som om noen hadde barbert av seg håret oppi der. Det lukta piss i dusjen, og var blod oppetter veggen.

Tv'n var knust(den var huseier sin), flere kjøkkenting som var mine var borte, og jeg fant størkna tyggis i nøkkelhullet på min dør så jeg fikk ikke låst meg inn.

Ringte huseier og samtalen gikk noe a la dette;

-Hei, det er ** fra **.

-Hei!

-Eh, har du vært på befaring siden vgs gutta flytta ut?

-Nei, jeg har vært bortreist, de sa de hadde vaska?

-... Du må komme ned hit med en gang.

Det skal sies at min hybelvert var ekstremt lettvint å ha med å gjøre, ordna og fiksa alt bestandig. En skikkelig koselig mann mao. Men du dævven jeg visste ikke at et ansikt kunne ha så mange ulike farger:P Først hvitt av skrekk, så grønt av avsky, så rødt i sinne, og så lilla i raseri! :fnise:

Den neste uka tilbragte jeg hos kjæresten gitt! :fnise:

(tviler på de fikk tilbake depositumet...)



Anonymous poster hash: 26d1a...2fc
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri bodd i kollektiv, men bodddde (unnskyld, jeg nøs) sammen med en kompis et par år.

Vi hadde for all del mye moro, men du verden så plagsomt det er å bo sammen med gjerrige folk!

Jeg hadde bedre råd enn han selv om vi tjente omtrent det samme, det fordi jeg hverken hadde billån, 200 playstationspill eller 20000 DVDer.

Det resulterte såklart i at jeg heller aldri så på prisen på matvarer som for øvrig var felles, jeg kjøpe bare det som så godt ut :)

Han derimot kunne finne på å stå over meg på kjøkkenet og kommentere om jeg skjærte av en osteskive "for mye" i forhold til hva han følte var nok.

Hvis han en sjelden gang i blant kjøpte såpe så fikk jeg beskjed om å bruke vår felles såpe (som jeg hadde kjøpt) fordi hans var så dyyyyr.

Han hadde ingen problemer med å servere datene sine min biff.

Når det var hans tur til å kjøpe kaffe så stjal han pulverkaffe på jobben.

Han stjal en gang 6 øl og ei halvflaske vodka fra meg, da jeg oppdaget det var unnskyldningen at jeg drakk så sjelden så han så liksom ikke problemet...

En gang jeg kom hjem fra jobb og slengte meg på sofaen fikk jeg øye på juicekartongen min ved bordbeinet.

Greit, den hadde stått siden dagen før, men jeg tok et par store slurker - og spydde som en gris.

Der hadde den fantastiske samboeren min sittet foran TVen et døgn og spyttet snus i juicekartongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Xaphan jeg er rett og slett målløs over de bildene!

Jeg bodde med to jenter og en gutt i en periode, jeg har aldri sett noe verre enn hun ene jenta. Hun var den som bombarderte kjøkkenet hver eneste gang og stakk av fra all oppvasken. Jeg og venninne skulle bake og kose oss en kveld etter en lang dag på lesesalen, og vi kom hjem til et bombardert kjøkken! Ikke aner jeg hvordan hun klarte det men hun hadde så og si klart å bruke alle fat, kopper og diverse bakeutstyr på EN dag. Dette var i ferien så de to andre var vekke, og det var kun meg og henne der. Dessuten hadde jeg tatt oppvasken kvelden før. Så nøyaktig hva hun gjorde med alt det vet jeg rett og slett ikke.

Hun stjal mat fra romkameraten vår, og når han ble sur på henne så var svaret generelt: Men du er jo litt feit så du må uansett slanke deg, jeg hjelper deg bare litt på vei.

I tillegg så var hun utrolig dyktig for å sørge å ta bilde av kjøkkenet når hun en gang i skuddåret vasket for å tagge selv i det på Facebook og si: jeg er flink! Hun var jammen meg ikke flink de resterende 364 dagene i året! :rolleyes:

Forøvrig pleide hun å legge de brukte... ja brukte tampongene innpakket i papir rundt omkring på rommet sitt. Jeg forstod aldri hvorfor hun ikke bare kastet dem i bosset på badet?

Anonym poster: 25715a5195d186a9ac032c40fbbc935b

vel, hvordan hu har det på rommet sitt har du strengt tatt ingenting med

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bodd i to kollektiv. gikk greit i begge faktisk. eneste irriterende som gjorde meg forbanna var hu ene som forventet at alt skulle gå etter hennes pipe. vi skulle støvsuge som henne.vaske som henne. ho skulle bestemme når det skulle vaskes og når det skulle støvsuges. neitakK!!!!! jeg gjør ting på min måte og når det passer.

syns for øvrig det er mange slike her inne, som forventer at de andre de bor sammen med skal være akkurat som dem.

om folk har det grisete på rommet sitt så er det noe andre skal legge seg opp i

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra min romkamerat på torsdag.

"Fant ut at det var tomt for dopapir litt for sent.."

"Been there ;)"

"Gidder du å kjøpe på vei hjem?"

"Er på vei hjem til foreldrene mine, så enten må du kjøpe selv eller vente til jeg kommer hjem på søndag."

"Ok, venter til søndag."

:vetikke::sjokkert:

Han vasker og støvsuger aldri, og har klart å koke i stykker to av kjelene mine. Funker ikke å sette egg til koking, for så å gå og legge seg.

Vaskemaskinen tok kvelden da han hadde presset ned alt skittentøyet sitt. Vaskemaskinen tåler 3 kg, han hadde hatt i minst det dobbelte. Han nektet å betale servicemannen som fikset vaskemaskinen. Han bruker mitt vaskepulver.

Han bruker av mine merkehygieneprodukter, og drøyer så lenge som mulig med å kjøpe nytt hvis jeg ikke gidder. Når han endelig kjøper, er det selvfølgelig Rema1000s billigmerke.

Ingen av oss er studenter, så dette handler ikke om dårlig råd. Bare gjerrighet.



Anonymous poster hash: a98b9...6d0
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde på internat i to år, og det var utroolig mange ulemper.

1. Personer spiste opp/drakk opp drikker som sto i kjøleskapet (selv om vi skrev navn på). Etter en helg borte var min helt nye og fulle juicepakke helt TOM. Kjøp deres eget!

2. Folk glemte av klesvasken og vi andre måtte ta alle de fuktige klærne deres ut av vaskemaskinen før vi selv kunne bruke den.

3. Kjøkkenet så ikke ut!! Uansett hvor mye vi klagde, hengte opp lapper der det sto "VASK OPP ETTER DEG!" så ryddet de aldri opp. Dette var det største irritasjonsmomentet! Vi måtte vaske opp ANDRES skitne kopper og tallerkener, slik at vi kunne bruke benken og vasken.

4. Noen orket ikke en gang skylle ned etter toalettbesøk!! Kunne komme inn på toalettet for og så finne avføring i toalettet. ÆSJ, sier jeg bare.

5. Hår i dusjen. Vi fikk beskjed om å fjerne våre egne hår fra dusjen, slik at det ikke skulle bli tett. Gjett hva... dusjen ble helt tett.

Måtte bare få det ut. Skikkelig irriterende å leve med mange andre mennesker, spesielt når de er late, bråkete eller stjeler.

Endret av s@nd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg bor med er egentlig veldig ryddig, men hun har en tendens til å la mat stå på benken. Inntil forrige uke stod det en pizza på benken i en ukes tid. I tillegg oppbevarer hun nesten all frukt og grønnsaker på benken. Nå oppbevarer jeg absolutt alt av frukt og grønt (ikke banan) i kjøleskapet, så jeg skal kanskje ikke si noe, men salat og løk skal vel oppbevares i kjøleskapet?

Løk, nei. Skal være på kjøkkenbenken :) Salaten tåler noen dager i romtemperatur, så spørs litt når man skal spise den.

Anonymous poster hash: f25be...7a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i et slags kollektiv i tre måneder nå. Noen av de som bor her jobber kveld og det er jo greit nok, problemet er bare at de sitter og snakker HØYT i stua fra de kommer hjem til de legger seg. Dette medfører at jeg, som har lagt meg rundt 22-23, våkner opp rundt midnatt og får ikke sove igjen. Helt ok at det skjer innimellom, men her er det mer regel enn unntak. I natt fikk jeg nok, etter å ha våknet som vanlig sto jeg opp for å lage meg en kopp te. Jeg blir som nevnt vekket nesten hver natt når de kommer hjem. Da presterer en av disse bråkmakerne å stikke hodet ut i stua og be meg om å være stille? Jeg ba ham holde kjeft! (og heldigvis flytter jeg i morgen)



Anonymous poster hash: f25be...7a0
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i et slags kollektiv i tre måneder nå. Noen av de som bor her jobber kveld og det er jo greit nok, problemet er bare at de sitter og snakker HØYT i stua fra de kommer hjem til de legger seg. Dette medfører at jeg, som har lagt meg rundt 22-23, våkner opp rundt midnatt og får ikke sove igjen. Helt ok at det skjer innimellom, men her er det mer regel enn unntak. I natt fikk jeg nok, etter å ha våknet som vanlig sto jeg opp for å lage meg en kopp te. Jeg blir som nevnt vekket nesten hver natt når de kommer hjem. Da presterer en av disse bråkmakerne å stikke hodet ut i stua og be meg om å være stille? Jeg ba ham holde kjeft! (og heldigvis flytter jeg i morgen)

Anonymous poster hash: f25be...7a0

Dette er grunnen til at jeg ikke har leid ut ekstrarommet mitt. Må være så jævla kjipt å bo over tid med folk som bråker når det er sovetid. Hadde noen sånne naboer en stund. Heldigvis har alle jeg har bodd kollektivt med hatt vett til å være stille/bruke headset evt hatt samme døgnrytme som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i kollektiv, men med en kompis av meg.

Jeg bodde i leiligheten først, og har jo mine rutiner (som burde være en selvfølge for alle når det kommer til å ta oppvasken, rydding og vasking av gulv osv.) Jeg snakket med han om det før han flyttet inn at "sånn" vil jeg ha det, og han var heeelt enig. Så flyttet han inn da.. Har aldri sett så jævlig ut. Han rydder aldri etter seg, det er snusposer på bordet, gulvet, badet, i vaskene, i sofaen og i badekaret. Oppvasken har han ikke tatt på hvertfall 2-3 måneder. Lager han mat så står gjerne kjelene han har brukt (med mat i) på ovnen i ett par dager før jeg tar det (venter i håp om at han gidder å ta det selv, men nei..) Og rommet hans, som jeg egentlig ikke har noen ting med stinker hundepiss, hundedritt osv. Klær fulle av piss og dritt fra hunden hans som jeg må vaske. Han har aldri vasket gulvet eller noe. Oh joy. Heldigvis flytter jeg ut snart.

Hans unnskyldning er at han er sliten etter 8 timer på jobb. Men hei, jeg går på skole og jobb. Står opp 5, og er ikke hjemme før 21.30 på kvelden, men fortsatt må jeg ta oppvasken, rydde og vaske leiligheten. Er jo bare han som blir sliten selvfølgelig, så jeg må jo gjøre det.

-.-



Anonymous poster hash: d8c3b...d83
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i kollektiv, men med en kompis av meg.

Jeg bodde i leiligheten først, og har jo mine rutiner (som burde være en selvfølge for alle når det kommer til å ta oppvasken, rydding og vasking av gulv osv.) Jeg snakket med han om det før han flyttet inn at "sånn" vil jeg ha det, og han var heeelt enig. Så flyttet han inn da.. Har aldri sett så jævlig ut. Han rydder aldri etter seg, det er snusposer på bordet, gulvet, badet, i vaskene, i sofaen og i badekaret. Oppvasken har han ikke tatt på hvertfall 2-3 måneder. Lager han mat så står gjerne kjelene han har brukt (med mat i) på ovnen i ett par dager før jeg tar det (venter i håp om at han gidder å ta det selv, men nei..) Og rommet hans, som jeg egentlig ikke har noen ting med stinker hundepiss, hundedritt osv. Klær fulle av piss og dritt fra hunden hans som jeg må vaske. Han har aldri vasket gulvet eller noe. Oh joy. Heldigvis flytter jeg ut snart.

Hans unnskyldning er at han er sliten etter 8 timer på jobb. Men hei, jeg går på skole og jobb. Står opp 5, og er ikke hjemme før 21.30 på kvelden, men fortsatt må jeg ta oppvasken, rydde og vaske leiligheten. Er jo bare han som blir sliten selvfølgelig, så jeg må jo gjøre det.

-.-

Anonymous poster hash: d8c3b...d83

Du er ein tulling som lar det herse med på denne måten.

Anonymous poster hash: 4b96a...abb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ti år siden, men min verste samboer i kollektiv var en sløv egoist. Sove om dagen, høy musikk om natten. Vasket aldri (opp) etter seg. Kjørte på med varmeovn ved åpent vindu og glemte å slå av komfyr og ovn.

Jeg var vaktmester for huset jeg hadde kollektiv i, med svært lav husleie. Fulgte med på strømmen. Da tre av oss fire dro på minst tre ukers juleferie en desember, klarte kaptein sløv å doble strømforbruket. Helt alene.

Anonymous poster hash: 7313e...439

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke hun ene i kollektvet tørke av kjøkkenbenken og bordet når huner ferdig å lage mat? Hvorfor må det være smuler og matrester overalt? I slutten av uka er det nasty, men hun har jo ikke vaskeuke så da tror jeg rett og slett hun er blind.

Hvorfor er typen hennes her hver eneste dag, og hver eneste kveld? Hvorfor tar de seg laaaaange dusjer sammen? Hvorfor kan hun aldri knyte sammen søppelposen når hun var sistemann til å lage mat, og den er tydelig overfull? Hvorfor ligger trusene hennes på badet?

Hvordan klarer hun å glemme hva hun har i kjøleskapet sånn at det begynner å stinke?

Vi er fire stykker her, men hver gang det er noe som lukter dritt i kjøleskapet er det hennes mat. Burde man ikke ha lært første gangen man "glemte" at man hadde en åpnet pakke med kyllingfilet der?

Nå måtte jeg bare få det ut! :sur:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på to år "hybelhus" for et par-tre år siden. Selv om det til tider kunne være koselig, blir jeg aldri å bo på den måten igjen. På hvert hus var det plass til åtte personer... åtte skoleelever - det sier seg selv hvordan det gikk.

Det er ikke greit å...
...komme brasende inn på badet(hvor jeg og en annen stod og diskuterte), låse døra og kaste nøkkelen ut av vinduet...
...gjemme vekkerklokka i skapet mitt, og stille den på ringing klokka 3 om natta.

...HOPPE inn vinduet og oppi senga mi midt på natta.

...ha fest på noen annens hybelhus og ødelegge både bord, stoler og døra til badet.

...lage hull i skapene med en dildo.
...kaste all søppelet ut vinduet.
...sprenge kaffekanna med plumbo.
...stjele alt fra møbler til mat.

...sette musikken på fult volum på rommet sitt, låse og være borte i noen timer.

...røyke inne...

...åpne en pose med gammelt, fordervet kjøtt på kjøkkenet.

...kaste frosne blodpølser og kniver veggimellom.

...lage bål inne.

...måke snøen INN.

...spy ned hele badet og ikke vaske det.

...teipe mobiltelefonen sin fast i taklampa på rommet mitt for deretter å ringe den hele natta.

Kunne skrevet en hel bok, men tror vi stopper der.



Anonymous poster hash: f5aee...477
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg bor i kollektiv nå og må si at jeg er DRITT lei! Bare etter 6 uker!

Vaske opp? Etter jeg har laget mat og grist skikkelig utover hele kjøkkenet? Hæ?
Kan ikke fatte at folk bare kan gå forbi kjøkkenbenken der det står stablet oppvask i bøtter og spann, i flere uker. Hvor vanskelig er det å vaske etter seg?

Folk som stjeler. Mat, drikke, shampoo, tamponger. Ikke kult å ha mensen og finne ut at man ikke har flere tamponger igjen fordi noen har tatt dem.

Folk som ikke klarer å vaske ordentlig. Kanskje dette kommer av at jeg har jobbet som vaskehjelp og egentlig er ekstremt ryddig av meg, men ærlig talt. Når man skal vaske badet så er det ikke bare å ta en klut fort over dolokket og spyle dusjen med litt vann.

OG FOLK SOM SLAMRER MED DØRER!!! Hvor vanskelig er det å lukke en dør????!!!!



Anonymous poster hash: 18a1d...32d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vel, hvordan hu har det på rommet sitt har du strengt tatt ingenting med

Når råtten menslukt siver ut under dørsprekken og gjennom nøkkelhullet ut i gangen så har man det!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd så mange å ri kollektiv med forskjellige mennesker nå, at jeg til en viss grad har lært meg å akseptere at andres rutiner ikke kan irritere meg. Må bare overse det.

Men! Suprise nachspiel i stua vegg i vegg med mitt soverom protesterer jeg på. En gang våknet jeg av at det stod en jente på rommet mitt og kledde av seg, på vei til å legge seg. I min seng. Med meg.

En annen gang våknet jeg av brannalarm og røyklukt, og fant noen svært svarte rester av noe som var wienerpølser. Etter det innførte jeg en uskreven "ikke lov å lage mat etter fyll" regel. Da ble jeg faktisk mest redd, og ikke irritert..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kollektiv... eller kollektvi!

  • Da jeg bodde på studenthjem bodde jeg med ei som var ute på attføring, rett fra psyk. Hun gikk i de samme klærne i 6 måneder, og dusjet veldig sjelden. Det luktet noe spesielt av henne kan man si. Hun pleide å legge fra seg store summer kontanter rundt omkring, sammen med sterke antipsykotika. Hun kunne finne på å banke på døra klokka 3 på natta for å spørre om jeg ville ha eple. En gang hun banket på døra mi sto hun kliss naken og ville låne et håndkle. Hun ble tilslutt hentet tilbake til psyk, en veldig tragisk historie. Håper det går bedre med henne nå...

  • I et senere kollektiv bodde jeg med en som samlet på slike fine oster, som stinket ned kjøleskap og alt som lå inne i kjøleskapet. Jeg kastet ved uhell en av ostene hans, for jeg trodde med hånda på hjertet at det var en eldgammel råtten agurk. Han ble eitrandes forbanna gitt!

  • Samme fyr likte å spille galskapsjazz (instrumentell, ulogisk, aggressiv sådan) til alle døgnets tider. Helst midt på natten, og han kompet gjerne med en trombone.

  • Samme fyr drev med pressing, tørking og sylting av absolutt alt - frukt, blomster, blader, grønnsaker. Prosjekt som gjerne tok opp hele kjøkkenet. Han minnet om Chandlers gale roommate fra Friends på dette punktet.

  • Samme fyr hadde laget et slags fort inne på rommet sitt, med oransje laken på vegger og tak, og en gigantisk grein med blader og alt som hang over senga hans.

  • Ei annen i kollektivet stolte ikke på maten i Norge, så hun fikk foreldrene til å sende mat fra hjemlandet sitt. Hun la enorme mengder mat på fellesbordet til enhver tid, og ble fullstendig rasende når noen påpekte at det var rotete. "ROT???? Det er MAT!!!!"

  • Samme person klikket i vinkel når søpla ble satt i gangen istedet for å ta det med ut med en gang. Hun mente at det var ondskapsfullt mot henne, siden hennes dør også var i gangen, og at søpla var ment til henne. Hun tok en dag disse søppelposene og tømte inn i rommet til en annen i kollektivet...! MATsøppel, altså.

  • Etter denne hendelsen ble huseier dratt inn i saken, og det endte med at denne jenta ble kastet ut. Hun tvang en annen altfor snill i kollektivet til å betale husleia si, og truet med å ikke betale han tilbake før VI hadde funnet en ny leilighet til henne. Utrolig ubehagelig.

Jeg flyttet tre dager seinere sammen med min kjære og er utrolig glad for å være ferdig med kollektivtiden. Jeg hadde rett og slett veldig uflaks, og det er synd for det var en vakker leilighet som jeg egentlig savner veldig :)



Anonymous poster hash: 81941...ee5
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som mener det er helt greit å bake kaker kl.01.00 på natten flere dager i uken; det er helt greit, men MIN dør går ut på kjøkkenet, og det er IKKE greit at du står med foodprocessoren i en halvtime to cm utenfor døren.

Ja, det er selvsagt greit at du bruker MITT oppvaskstativ til dine ting, men ikke stable vekk MIN oppvask som er ren i oppvaskkummen fordi DU mener du trenger mer plass på stativet

Nei, det er ikke greit at du river ned skoene mine fra skohyllen fordi du har 40 par sko til alle anledninger og mener de er "bedre" enn mine. Skjer det en gang til så finner du dem i en pose,

SKRU AV KOMFYREN ETTER BRUK!

LÅS døren etter deg, koster deg en kalori og et sekund av livet ditt

Nei, du får IKKE lov til å bruke moccamasteren min selv om den ligger på kjøkkenet og nå i mitt skap. Det er en grunn til det. De tre andre gangene du brukte den, måte kolben RIVES vekk fra platen fordi du tydeligvis ikke gidder å tørke opp dammen med kaffe som drypper ned på platen når du fjerner kolben fra maskinen. Kaffefilteret med grut skal kastes etter bruk, ikke ligge der slik at når jeg vil kose meg med kaffe på kikke på grønn kaffegrut med hvit pels på

Og vennligst ikke lim banantrådene på min dør, hva er galt med deg?!

KAST SØPPELPOSEN NÅR DU HAR HATT FISKEMIDDAG, DET LUKTER AV FISKEHODER OG SKINN!!

Kollektiv betyr at man bor sammen (dessverre), RYDD opp etter deg og vask opp etter deg. Det er heller aldri greit at du bruker MIN oppvaskkost til dine skitne, bedervede og mugne gryter.
:regler::pisk::kjefte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...