Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!

Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Elsker sentralstøvsuger! Særlig når de som bor over meg bestemmer seg for å støvsuge nå når klokka er over tolv -,- Oppfinnsomme mennesker!

Edit: Først nå, EN TIME etterpå, var h*n ferdig! Hvem i huleste bruker en time på å støvsuge?! Det er ikke akkurat snakk om en villa. Det er en hybel på 12 m2 og kjøkkenet og badet er IKKE store greiene. Det tar toppen 5 min for et normalt menneske å støvsuge dette ferdig.... :sur:

Nå går det kanskje endelig an å få sove litt....

Endret av Bloodflowers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde mine toalettsaker i en toalettveske fordi jeg pendlet, gadd ikke pakke ut i hyller på badet. En kveld ser jeg noen har lagt fra seg noe oppi min åpne toalettmappe. Det var en brukt tampong med litt dopapir rundt! Hva faen, noe så grisete. Og jeg visste jo ikke om det var engangsforeteelse eller om hun alltid la de der og bare glemte å hive den denne ene gangen... Det var kjæresten til en gutt i kollektivet som gjorde det, sykepleierstudent til alt overmål. Jeg vurderte lenge å ringe skolen og prøve å få de til å hive henne ut, hun har åpenbart ikke forstått et pøkk om hygiene, og burde ikke slippes løs på pasienter..

Anonym poster: 32016cf3d713dd486206ee4b2c98e513

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sentralstøvsuger! Særlig når de som bor over meg bestemmer seg for å støvsuge nå når klokka er over tolv -,- Oppfinnsomme mennesker!

Edit: Først nå, EN TIME etterpå, var h*n ferdig! Hvem i huleste bruker en time på å støvsuge?! Det er ikke akkurat snakk om en villa. Det er en hybel på 12 m2 og kjøkkenet og badet er IKKE store greiene. Det tar toppen 5 min for et normalt menneske å støvsuge dette ferdig.... :sur:

Nå går det kanskje endelig an å få sove litt....

Kanskje han støvsuger tissetassen sin :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme! Men morgenene er dessverre til for å jobbe.

Hvorfor..? Hvem har bestemt at man må jobbe om morgenen? Jeg tror jeg glemte å skrive under den kontrakten når jeg begynte å studere og jobbe,

Bodde i et privat kollektiv i tre år da jeg gikk på høgskolen. Etter ett år ble det et rom ledig, og jeg fikk inn ei klassevenninne. Det viste seg at hun hadde litt av et temperament og var uhyre sjalu på meg. En kveld jeg ikke orket å krangle og satt på rommet mitt og gjorde siste finpussen på en obligatorisk oppg, fant hun ut at hun skulle nekte meg Internett (ruteren var på hennes rom). Og hun nektet å åpne døra når jeg banket på. Så jeg skrudde av all strøm i huset og ventet på at hun skulle komme ut. Det endte med at hun stormet ut, slo mobiltelefonen i ansiktet mitt, sparka meg i magen og forsøkte å dytte meg ned trappa. Hun var tydeligvis mørkeredd.... Det endte med at jeg havna på sykehuset. Og i mellomtiden, satt hun og lagde blåmerker på armene sine og spredte rykter.

I etterkant, før hun omsider ble kastet ut av huseier, så kidnappet hun dopapiret hver gang vi kjøpte nytt. Helte søppel i skoene mine og foran døren min. Skrev stygge anklagelser og hang opp på døra mi.. Nektet å vaske, og tok æren (og bilder)av min utførte vaskeuke.

Hun inviterte også venner på bursdagsfest, der hele kalaset hamret på vegger og dører og ropte at de skulle banke meg og drepe meg..

Alt dette, fordi jeg, typen hennes og hun selv jobbet med en programmeringsoppg som gruppe. Og vi satt på et rom og jobbet når hun surra rundt. Og fant ut at dette var noe å bli mistenksom over. Ennå vi begge hadde sendt melding og spurt om hun ikke kom snart.

Glad det halvåret av et mareritt er over! Resten av kollektivopplevelsen har bare vært fryd og gammen :)

Whaaaat? Sykest jeg har lest i denne tråden, helt utrolig at noen kan oppføre seg slik!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han støvsuger tissetassen sin :)

Haha! Genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor..? Hvem har bestemt at man må jobbe om morgenen? Jeg tror jeg glemte å skrive under den kontrakten når jeg begynte å studere og jobbe,

Står ganske klart i min kontrakt at det skal jobbes på morgenen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke nødvendigvis normen, ikke alle arbeid som krever morgenarbeid, så hvorfor kommentaren om at morgenene nå var til å jobbe på (til en student atpåtill...) var egentlig ganske så..teit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke nødvendigvis normen, ikke alle arbeid som krever morgenarbeid, så hvorfor kommentaren om at morgenene nå var til å jobbe på (til en student atpåtill...) var egentlig ganske så..teit.

Om det var det du klarte å lese ut av innlegget mitt i konteksten det står i forstår jeg godt at du synes det er teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene jeg bor med liker å kommentere ting når jeg har besøk.

Hadde fks her om dagen besøk av ei venninne noen dager. Jeg sa til henne at hun fikk handle inn selv hvis det var noe spesiell mat hun ville ha, ellers kunne hun bare forsyne seg av mine skap når hun var sulten og føle seg som hjemme. Hun gjorde alt det der.

En dag sitter jeg og venninnen og ser på TV. Jeg har lagd meg noe kveldsmat, venninnen min vil ikke ha noe. Hu ene jeg bor med kommer inn og ser på TV med oss. Plutselig spør hun: "Skal du ikke by besøket ditt på mat også?" Med litt sånn "så frekk du er da!!!" stemme.

:murvegg:

++ lignende episoder

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får to ledige rom til sommeren i vårt kollektiv. blir sååå nervøs på hvem som kommer til å flytte inn etter å ha lest i denne tråden... kjenner jeg er ganske fornøyd med de som bor her nå egentlig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får to ledige rom til sommeren i vårt kollektiv. blir sååå nervøs på hvem som kommer til å flytte inn etter å ha lest i denne tråden... kjenner jeg er ganske fornøyd med de som bor her nå egentlig!

Hehe, skjønner at du er nervøs, men frykt ikke: jeg har jo norges rareste romkamerat så stort verre enn min klarer du ikke få inn :)

... sjansen for at du får 2 kjempeålreite mennesker er jo stor den og da. Kryss fingrene :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke tilfeldigvis i Bergen? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krangling på vaskerommet nå. I bygget jeg bor er det en vaskekjeller, så vi har en vaskemaskin og en tørketrommel som alle i bygget deler på. Systemet vi har er at vi henger opp nøkkelknipper med leilighetsnr på de tidspunktene vi ønsker å vaske: 7-11,11-14,15-19 osv osv

Det har fungert fint så langt, men nå har det kommet opp lapper nede av en annen beboer som er irritert over av vedkommendes klær er blitt tatt ut av vaskemaskinen/tørketrommelen når h*n kommer ned for å hente dem. Noen andre har skrevet under at om klærne dine fremdeles er i vaskemaskin/tørketrommel når nestemanns tur og tid kommer, og vasken/tørketrommelen er ferdig, så har vi lov å fjerne dem slik at vi har mulighet for å vaske. Og legge dem i posen eller benken.

Så har vedkommende med lappen svart at det er Fuckings rude osv osv. Mangel på folkeskikk, de skal klage til huseier osv. (det er en blanding av internasjonale studenter her).

Det var på fredag, idag når jeg kom tilbake fra morgentreningen min var det hengt opp lapper på alle dørene til leilighetene om at VENNLIGST SLUTT Å RØR KLÆRNE MINE! :kjefte:

Blir helt oppgitt jeg!

Jeg må si meg enig med vedkommende som svarte, vi har jo et gitt antall timer å vaske på før neste mann sin tur kommer. Om vaskemaskinen fremdeles ikke er ferdig til kl 19 feks. så skriver vi som regel en lapp om at den er ferdig 19.15 og beklager så meget bare legg dem på benken hvis vaskemaskinen er ferdig og man ennå ikke har fått hentet vasken sin. Ellers prøver man å holde seg innenfor de timene man har fått til å vaske.

Får se om dette eskalerer, blir nok det store samtale emnet på kafeen i kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidd å komme hjem etter klokken 12 hver kveld og slamre med ytterdøren så det ljomer i veggene (ytterdøren er rett ved mitt rom) :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsku her, utblåsning:

Det er lov til å tørke av benken/spisebordet selv om det ikke er din vaskedag, når det er DU som har sølt.

Det er lov til å ta ut søpla. Det å knyte sammen søppelposen uten å bære den ut er faktisk nesten mer irriterende enn å la det flyte over.

Hvis dere hadde brukt 10 % av energien dere bruker på å klage over at det ikke er noe dopapir på å FAKTISK KJØPE DOPAPIR hadde det ikke vært noe problem. Dere har kjøpt én gang hver siden juli, hvor tror dere det kommer fra? En magisk fe?

Når du lar to gryter stå i to dager med stivnede ekle matrester hindrer du oss andre i å lage mat. Det er ikke dine gryter. Det er normalt å vaske opp etter seg. Du er ekkel.

Nei, jeg vil ikke høre deg synge. Du synger ikke bra. Du har sagt flere ganger at folk har sagt at du synger bra. Det er ikke sant. Om du så hadde synget bra er jeg ikke interessert i å høre det hele tiden. Meld deg på et realityprogram heller. Jeg vil ikke høre.

'Vi trenger ditt, vi trenger datt' --> så gå og kjøp det da for faen.

Når du vasker kjøkkenet holder det ikke å støvsuge! Kjøkkengulvet er både klissete og skittent, det må vaskes.

Oppvaskmaskinen må faktisk tømmes iblant. Det tar 3 minutter. Dere er utrolig flinke til å bygge et tårn av skitne saker på benken, dere kan jo bruke litt av det talentet til å tømme oppvaskmaskinen.

Puh. Og dette er bare de objektive sakene. Har en helg haug med subjektive saker også, men som ikke er like 'lov' til å klage på. Samtidig bygger det seg opp og blir utrolig irriterende når det kombineres med manglende hygiene.

Anonym poster: faf1ec2159f93ec7d0d189e424e0707e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veldig deilig å lese at det ikke bare er jeg som blir sprø av de jeg bor med!

jeg bor i utganspunktet sammen med 3 andre. to som er helt greie(rydder etter seg, bråker ikke osv.)

den ene jenta derimot! :sinnatagg:

* hun har en kanin på rommet sitt og passer en hund ca hver 3. helg(det er ikke lov med dyr her). i seg selv er ikke dette noe som plager meg, men når hun tømmer vannskålen til kaninen i kjøkkenvasken(og ikke engang gidder å fjerne høy/bæsjerester etter seg) for så å vaske den i oppvaskmaskinen går det meg litt på nervene.

*over jul flyttet vennina hennes inn, hun har ikke spurt noen av oss om dette er greit bare gjort det. i følge vennina skal hun bo her frem til nærmere sommeren engang!(eh javel!? det er en leilighet som ikke er stor nok for mer en 4 og hva med fellesutgifter?!)

* i følge vennina flyttet hun inn pga at hun som allerede bor her har fått seg kjæreste og kommer nesten ikke til å være her lenger. neivel? så det at kjæresten er her hver helg(gjerne fra torsdag av) OG at søsteren har kommet for å bo her en liten periode(1-2mnd) teller ikke det da?!!

*en siste ting som egentlig er mest fælt er at hun har bulimi. det er jo ikke noe problem for oss i seg selv, men når hun spyr så høyt på do at jeg våkner av det(har soverom vegg i vegg), og ellers hører det veldig godt. og hun de gangene det er opptatt på do går på badet og spyr i vasken. og ikke engang gidder å vaske ordentlig etter seg er det et problem!

(jeg synes mest synd på henne pga dette men det er utrolig ekkelt å sitte å spise middag og høre på at noen spyr samtidig) :glare:

hver for seg er ikke dette noe som vanligvis ville plaget meg så mye, da det er sånn det ofte er når en bor i kollektiv, men når samme person gjør alt sammen går det litt langt :sur:

Anonym poster: 02d3a3c207aef6a4cae26f3d6b83ff7f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*en siste ting som egentlig er mest fælt er at hun har bulimi. det er jo ikke noe problem for oss i seg selv, men når hun spyr så høyt på do at jeg våkner av det(har soverom vegg i vegg), og ellers hører det veldig godt. og hun de gangene det er opptatt på do går på badet og spyr i vasken. og ikke engang gidder å vaske ordentlig etter seg er det et problem!

(jeg synes mest synd på henne pga dette men det er utrolig ekkelt å sitte å spise middag og høre på at noen spyr samtidig) :glare:

Kanskje forsøkt å snakket med henne om akkurat dette? Hun kunne jo hatt godt av å fått profesjonell hjelp med dette? Viktig at andre rundt henne som ser det, tør å gripe inn når hun ikke evner det selv..... sikkert ikke så lett for foreldrene hennes heller når hun er over 18 og har flyttet hjemmefra...Kanskje dere som er mer på samme alder som henne kunne nådd inn?

Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje forsøkt å snakket med henne om akkurat dette? Hun kunne jo hatt godt av å fått profesjonell hjelp med dette? Viktig at andre rundt henne som ser det, tør å gripe inn når hun ikke evner det selv..... sikkert ikke så lett for foreldrene hennes heller når hun er over 18 og har flyttet hjemmefra...Kanskje dere som er mer på samme alder som henne kunne nådd inn?

Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554

jeg kjenner henne ikke i det hele tatt. hun sier knapt hei når vi treffes på kjøkkenet... og siden hun har både venninne og søsteren boende hos seg(samme soverom) regner jeg med at dette er noe de er klar over? spesielt siden søsteren er her i perioder når hun spyr ekstra ofte...

hun er 26 så regner med at det er ganske lenge siden hun flyttet hjemmefra ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mine toalettsaker i en toalettveske fordi jeg pendlet, gadd ikke pakke ut i hyller på badet. En kveld ser jeg noen har lagt fra seg noe oppi min åpne toalettmappe. Det var en brukt tampong med litt dopapir rundt! Hva faen, noe så grisete. Og jeg visste jo ikke om det var engangsforeteelse eller om hun alltid la de der og bare glemte å hive den denne ene gangen... Det var kjæresten til en gutt i kollektivet som gjorde det, sykepleierstudent til alt overmål. Jeg vurderte lenge å ringe skolen og prøve å få de til å hive henne ut, hun har åpenbart ikke forstått et pøkk om hygiene, og burde ikke slippes løs på pasienter..

Veldig ekkelt ja, men det kan jo tenkes at hun har lagt den der fordi det manglet søppelkasse, imens hun skulle kle på seg, også glemt den?

Jeg tror ikke hun er uegnet som sykepleier av den grunn altså.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...