Gjest Raindrops Skrevet 30. april 2013 #441 Del Skrevet 30. april 2013 Hun mener vel heller at fellesrommet er rett utenfor rommet hennes, slik at hun hører dem altfor godt, og heller vil at dem skal sitte inne på rommet sitt? Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554 Ah. ja det blir jo noe annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #442 Del Skrevet 30. april 2013 Hører sexlyder (klynking, stønning, sengeristing, orgasming)… Ganske awkward å høre på for jeg blir mer seksuelt frustrert/misunnelig enn irritert. Anonym poster: 461158443cb49c20ed9dcd14f96a9ee6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 30. april 2013 Forfatter #443 Del Skrevet 30. april 2013 Hun jeg bor med vasket tredjemanns vaffeljern i vasken... Nå står det på benken og drypper vann hver gang vi rører det. For å si det slik, hun kan få sjekke om det funker selv og belage seg på å kjøpe nytt. Som eieren så fint sa det "Om det er slik det skal være får jeg fjerne microen, blendere, vannkokeren og brødristeren, for det er helt tydelig at noen ikke er moden nok til å få bruke elektriske aparater alene...". Samme jenten har også reist bort for disse to dagene og feiret fridagen med å fylle vasken med skitten oppvask. Takk skal du ha! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 1. mai 2013 #444 Del Skrevet 1. mai 2013 Skal ikke si noe på at studenter har fest og koser seg, pleier å være med på det selv. Men jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei av at det er fest på felleskjøkkenet når jeg skal ha en rolig kveld hjemme fordi jeg skal jobbe natt. Kan jo ikke forvente noe annet når en bor i kollektiv da, men sånt er ikke noe for meg lenger.. Ekstra slitsomt er det når jeg vil ut en tur, eller på kjøkkenet og jeg blir bombadert med fylleprat fra de som er der Heldigvis er det ikke noe nach her! Da hadde jeg nok funnet meg et annet sted å sove 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #445 Del Skrevet 1. mai 2013 Skal ikke si noe på at studenter har fest og koser seg, pleier å være med på det selv. Men jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei av at det er fest på felleskjøkkenet når jeg skal ha en rolig kveld hjemme fordi jeg skal jobbe natt. Kan jo ikke forvente noe annet når en bor i kollektiv da, men sånt er ikke noe for meg lenger.. Ekstra slitsomt er det når jeg vil ut en tur, eller på kjøkkenet og jeg blir bombadert med fylleprat fra de som er der Heldigvis er det ikke noe nach her! Da hadde jeg nok funnet meg et annet sted å sove Jeg skjønner ikke at de som bor i samme kollektiv ikke kan avtale festene sine? Hvor vanskelig er det å spørre om det er ok at man har fest den og den dagen når man deler leilighet med andre? Nå er vi veldig flink der, har alltid avtalt festligheter, men hadde de jeg bodd med kommet hjem med en drøss av venner for å fest, vors o.l uten å gi en lyd først hadde jeg ikke hatt noen problemer med å være partypooper og kaste folk ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 1. mai 2013 #446 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Jeg skjønner ikke at de som bor i samme kollektiv ikke kan avtale festene sine? Hvor vanskelig er det å spørre om det er ok at man har fest den og den dagen når man deler leilighet med andre? Nå er vi veldig flink der, har alltid avtalt festligheter, men hadde de jeg bodd med kommet hjem med en drøss av venner for å fest, vors o.l uten å gi en lyd først hadde jeg ikke hatt noen problemer med å være partypooper og kaste folk ut. De skulle egentlig ikke ha fest.. Vi bor i en slik studentby, og det er en svær hage her, og der var festen. Det var greit, for jeg hørte minimalt fra den festen. Men så kom 2 av de jeg bor med og hadde med seg en haug folk opp hit. Jeg tror folk egentlig bare skulle låne doen, men de ble her en god stund likevel og gaula og hylte. Det er det som er litt kjipt med å bo her. Man kan bare fly rundt på hele plassen og ha fest i alle leilighetene. Sånne studentbyer passer best for 1.års studenter eller party-studenter Folk klarer ikke vanligvis å ta hensyn her, for det her er liksom party-studentboligene... Det er her alle festene er, så ingen spør om det er greit.. mange har flytta herfra til noen studentboliger som ligger mer rolig til.. Får meg egen, privat hybel snart og det skal bli ekstremt deilig!!! Kjenner jeg bare er så heftig drittlei kollektiv-livet Endret 1. mai 2013 av Kjempeliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #447 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg skjønner ikke at de som bor i samme kollektiv ikke kan avtale festene sine? Hvor vanskelig er det å spørre om det er ok at man har fest den og den dagen når man deler leilighet med andre? Nå er vi veldig flink der, har alltid avtalt festligheter, men hadde de jeg bodd med kommet hjem med en drøss av venner for å fest, vors o.l uten å gi en lyd først hadde jeg ikke hatt noen problemer med å være partypooper og kaste folk ut. Det er ikke vanskelig å spørre,men de bryr seg ikke nok om deg til å måtte utsette festen den ene dagen du har eksamen. Hvis du spør,sier de selvfølgelig jada,men de håper liksom at du ikke skal spørre.. Kan ikke vi alle som er rolig og ikke festglad flytte sammen istedenfor? Anonym poster: 8c48ee1bf7022468ed615d1ad84abde2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaveWeta Skrevet 1. mai 2013 #448 Del Skrevet 1. mai 2013 Kjære deg som bor sammen med meg: Dersom du skal snakke i telefonen med venner trenger du ikke sitte i fellesrommet og flire og le og mimre, ganske høyt, når det er tydelig at jeg leser til eksamen. Anonym poster: dec1bf3a7dde3bd2f50de3fc2c9e4d72 Kjære deg som leser til eksamen: Forvent ALDRI å få lese til eksamen i fellesarealet i kollektivet. Slikt gjør man enten på rommet sitt, eller på skolen. Verste jeg vet er når mine samboere sitter å leser lekser ved kjøkkenbordet. Føler jeg forstyrrer om jeg skulle ønske å lage mat. Hilsen ei som har bodd 8 år i diverse kollektiv (og som gleder seg VILT til å flytte ut til sommeren). PS: Jeg har ikke for vane å prate i telefonen i fellesområdet om det er folk der, da går jeg på rommet mitt. Bare vanlig høflighet det... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #449 Del Skrevet 1. mai 2013 Kjære deg som leser til eksamen: Forvent ALDRI å få lese til eksamen i fellesarealet i kollektivet. Slikt gjør man enten på rommet sitt, eller på skolen. Verste jeg vet er når mine samboere sitter å leser lekser ved kjøkkenbordet. Føler jeg forstyrrer om jeg skulle ønske å lage mat. Hilsen ei som har bodd 8 år i diverse kollektiv (og som gleder seg VILT til å flytte ut til sommeren). PS: Jeg har ikke for vane å prate i telefonen i fellesområdet om det er folk der, da går jeg på rommet mitt. Bare vanlig høflighet det... Rommet hennes er rett ved siden av fellesområdet. Veldig uheldig for henne ja,men går an å vise litt hensyn likeel Anonym poster: 8c48ee1bf7022468ed615d1ad84abde2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaveWeta Skrevet 1. mai 2013 #450 Del Skrevet 1. mai 2013 Rommet hennes er rett ved siden av fellesområdet. Veldig uheldig for henne ja,men går an å vise litt hensyn likeel Anonym poster: 8c48ee1bf7022468ed615d1ad84abde2 Eh.. Hvem sitter hvor? Om du er på ditt rom så får du sette på en radio eller noe på lavt volum så blokker du ut noe av bakgrunnsstøyen fra fellesareal/naborom, og tåler du ikke lyder i huset generelt så har du to valg: gå på lesesalen (den minst besøkte) eller flytt for deg selv. Eventuelt spør om hun ikke kan dempe seg litt... Beklager at jeg er skarp, men en blir litt hardhudet etter mange år i kollektiv... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 1. mai 2013 #451 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg har bodd i to vidt forskjellige kollektiv: i det første bodde jeg med tre andre, hvor alle gjorde vaskingen de skulle og var veldig stille av seg, men der ble jeg ikke kjent med noen fordi alle holdt til sine egne rom. I det andre bodde jeg med femten (!) andre mennesker. Hele stedet var et gigantisk rot, kjøkkenet så ikke ut (jeg la ut bilder tidligere i tråden hvis noen husker dem) og det var fester nesten hver eneste dag, samt generel støy fra rommene til enhver tid. Men jeg fikk masse venner. Men jeg likte meg best i det andre kollekivet, faktisk. Det ble fryktelig ensomt å bo med mennesker du ikke kjenner og så vidt kan navnet på, uansett hvor ryddige de er. Det beste er så klart en mellomting, og det har jeg funnet nå: jeg leier et hus med fem andre som jeg møtte i kollektivet i fjor. Det gjelder å kunne tilpasse seg menneskene og miljøet man bor i, så går det greit til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #452 Del Skrevet 1. mai 2013 De skulle egentlig ikke ha fest.. Vi bor i en slik studentby, og det er en svær hage her, og der var festen. Det var greit, for jeg hørte minimalt fra den festen. Men så kom 2 av de jeg bor med og hadde med seg en haug folk opp hit. Jeg tror folk egentlig bare skulle låne doen, men de ble her en god stund likevel og gaula og hylte. Det er det som er litt kjipt med å bo her. Man kan bare fly rundt på hele plassen og ha fest i alle leilighetene. Sånne studentbyer passer best for 1.års studenter eller party-studenter Folk klarer ikke vanligvis å ta hensyn her, for det her er liksom party-studentboligene... Det er her alle festene er, så ingen spør om det er greit.. mange har flytta herfra til noen studentboliger som ligger mer rolig til.. Får meg egen, privat hybel snart og det skal bli ekstremt deilig!!! Kjenner jeg bare er så heftig drittlei kollektiv-livet Studentboliger skiller seg så klart ut, jeg trodde du bodde i ett mindre privat kollektiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #453 Del Skrevet 1. mai 2013 Eh.. Hvem sitter hvor? Om du er på ditt rom så får du sette på en radio eller noe på lavt volum så blokker du ut noe av bakgrunnsstøyen fra fellesareal/naborom, og tåler du ikke lyder i huset generelt så har du to valg: gå på lesesalen (den minst besøkte) eller flytt for deg selv. Eventuelt spør om hun ikke kan dempe seg litt... Beklager at jeg er skarp, men en blir litt hardhudet etter mange år i kollektiv... Det går likevel an å ta hensyn, spesielt i eksamenstiden. Anonym poster: 2c4f5d48c4d57ef79c8277b385b12fc5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #454 Del Skrevet 1. mai 2013 Eh.. Hvem sitter hvor? Om du er på ditt rom så får du sette på en radio eller noe på lavt volum så blokker du ut noe av bakgrunnsstøyen fra fellesareal/naborom, og tåler du ikke lyder i huset generelt så har du to valg: gå på lesesalen (den minst besøkte) eller flytt for deg selv. Eventuelt spør om hun ikke kan dempe seg litt... Beklager at jeg er skarp, men en blir litt hardhudet etter mange år i kollektiv... jada,sånt er det med alt. Liker ikke rot? flytt liker ikke bråk? flytt Håper du er voksen nok til å forstå at av og til har man ikke andre valg, og at denne tråden er laget FOR folk som henne,som har ting å klage sutre på. Anonym poster: 8c48ee1bf7022468ed615d1ad84abde2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MajaKaja Skrevet 1. mai 2013 #455 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Jeg flytter heldigvis ut av kollektivet i løpet av måneden, siden jeg er ferdig med studiene. Det blir en lykkedag! Herlig å hver dag slippe å tørke dosetet for kjønnshår, se på snørrklyser innstørknet i dusjforhenget, skitten ovn og kjøkkenbenk, kjenne den svette kroppslukta fra han ene jeg bor med, slippe å være redd for å ta på håndtakene pga han ene ikke vasker fingrene etter dobesøk, etc. Kunne ha fortsatt i evigheter. Æsj! Endret 1. mai 2013 av MajaKaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På vei ut! Skrevet 22. mai 2013 #456 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å skrive noe her, for det er lett at noen kan kjenne seg igjen, men dette tok altså kaka! Ny samboer(tomannskollektiv, altså) for en måneds tid siden. Vedkommende har hittil spurt om hvordan man vasker gulvet, om det er stykkpris eller kilopris som står på lappen ved grønnsakene(!), om man trenger melk for å lage varm sjokolade, OG om det må varmes opp(!!)(han sa han hadde prøvd "i koppen" før jeg forklarte at man trengte melk..altså lurer jeg på om han har putta en sjokoladebit i koppen og helt på kokende vann...jeg vil ikke vite) og i går hadde han "vaska" badet. Jeg sa at badet ikke var vaska, for å oversvømme badegulvet er ikke det samme som å vaske, så han må ta dusjen og vasken ordentlig. Han skjønner ikke hva som må vaskes i vasken(tydeligvis bare jeg som vet at metallbiten ved sluket IKKE skal være hvit av tannkrem), men viser stolt fram hva han har brukt til å vaske gulvet inni dusjen: Dove dusjsåpe. DUSJSÅPE! På gulvet! Jeg har ikke ord. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #457 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg har aldri bodd i kollektiv, men bodd på internat. - Kjære romveninne, siden vi deler soverom så hadde det vært flott om du ringer til kjæresten din for å ha telefonsex når jeg ikke er der? Jeg vil ikke høre om alle stillingene du kunne tenke deg å ha og hvordan du beføler deg selv. Hahah!! Anonym poster: e7fed73f01d7d5c967edeed25725f226 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #458 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å skrive noe her, for det er lett at noen kan kjenne seg igjen, men dette tok altså kaka! Ny samboer(tomannskollektiv, altså) for en måneds tid siden. Vedkommende har hittil spurt om hvordan man vasker gulvet, om det er stykkpris eller kilopris som står på lappen ved grønnsakene(!), om man trenger melk for å lage varm sjokolade, OG om det må varmes opp(!!)(han sa han hadde prøvd "i koppen" før jeg forklarte at man trengte melk..altså lurer jeg på om han har putta en sjokoladebit i koppen og helt på kokende vann...jeg vil ikke vite) og i går hadde han "vaska" badet. Jeg sa at badet ikke var vaska, for å oversvømme badegulvet er ikke det samme som å vaske, så han må ta dusjen og vasken ordentlig. Han skjønner ikke hva som må vaskes i vasken(tydeligvis bare jeg som vet at metallbiten ved sluket IKKE skal være hvit av tannkrem), men viser stolt fram hva han har brukt til å vaske gulvet inni dusjen: Dove dusjsåpe. DUSJSÅPE! På gulvet! Jeg har ikke ord. Hahaha, her har noe sviktet i oppdragelsen, skulle nesten ringt moren hans Anonym poster: 666dcce3c469c673786e4d31411a5b6f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På vei ut! Skrevet 8. juni 2013 #459 Del Skrevet 8. juni 2013 Hahaha, her har noe sviktet i oppdragelsen, skulle nesten ringt moren hans Anonym poster: 666dcce3c469c673786e4d31411a5b6f Og verre skulle det bli: Da jeg kom hjem fra jobb på onsdag hadde han brukt den litt skrantene teflonpanna til å steke koteletter, og hadde ikke vaska den ordentlig opp(var fortsatt avtrykk av koteletten i panna...), så jeg sa han måtte vaske den igjen. Det hadde han gjort da jeg kom hjem fra jobb på torsdag. Med stålull. Jeg fikk hvertfall splitter ny teflonpanne, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 8. juni 2013 #460 Del Skrevet 8. juni 2013 Og verre skulle det bli: Da jeg kom hjem fra jobb på onsdag hadde han brukt den litt skrantene teflonpanna til å steke koteletter, og hadde ikke vaska den ordentlig opp(var fortsatt avtrykk av koteletten i panna...), så jeg sa han måtte vaske den igjen. Det hadde han gjort da jeg kom hjem fra jobb på torsdag. Med stålull. Jeg fikk hvertfall splitter ny teflonpanne, da... Wow. Bare.... wow. Jeg vil nesten melde meg ut av tråden - for nå har jeg flyttet ut av kollektivet! Sweetsweetsweet. (ikke at det er noe bedre å bo hjemme hos mor akkurat.....) Men så vil jeg jo gjerne fremdeles lese alt dere går gjennom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå