Gå til innhold

Hvorfor vil ingen bli kjent?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går i 2. klasse på vgs og sliter med sosial angst. Har derfor veldig problemer med å ta kontakt med andre mennesker.

En ting jeg ikke forstår... Vi har nå begynt med valgfag og har fått nye klasser. INGEN går inn for å bli kjent med hverandre. Det virker som om alle har mer enn nok med de vennene de fikk i 1. klasse. Ingen snakker med nye mennesker. Dette er ikke sjenerte mennesker, det lyser lang vei.

Hva tror dere er årsaker til det? Jeg prøver å komme ut av angsten min, men det er ikke så lett når jeg føler at alle er så lukkede og ikke har "tid". Det er liksom ikke noe stemning for å bli kjent, virker det som.

Blir så overrasket over at så unge mennesker ikke er interessert i å stifte nye bekjentskaper når de får nye klasser.

Hva tror dere er årsaken til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Facebook. De syns sikkert at det er mye lettere å poke noen enn å faktisk gå bort til noen og si "hei :) " :vetikke:

Skrevet

Det er som du er inne på selv, de fleste har nok med de vennene de fikk i 1. klasse. Har man mange venner fra før har man på en måte ikke noe "behov" for flere. Mulig det er en fattig trøst, men min erfaring er at dette endrer seg når man blir litt eldre :)

• Liker 1
Skrevet

Facebook. De syns sikkert at det er mye lettere å poke noen enn å faktisk gå bort til noen og si "hei :) " :vetikke:

Kan du ikke være litt seriøs hvis du først skal svare da? Tviler på at dette har noe med Facebook å gjøre.

Skrevet

Jeg tipper noen av dem er mer sjenerte enn de virker. Da jeg gikk på videregående var jeg i alle fall ekspert i å late som om jeg ventet på noen, var veldig opptatt og hadde mange venner andre steder og derfor ikke hadde tid eller kapasitet til å bli kjent med noen nye. I virkeligheten var jeg ensom, men våget ikke å vise interesse for å bli kjent med noen nye, hadde ekstrem avvisningsangst.

Det er helt sikkert noen andre som virker litt utenfor? Noen som er litt stille og usynlige? Det MÅ være noen andre som har lyst til å bli kjent!

Lykke til :klemmer:

Skrevet

jeg er nok en av de som ikke er så interessert i å bli kjent med nye mennesker på skolen... Det er fordi jeg har nok av venner, men i tilegg er jeg på skolen for å lære, ikke bli kjent med nye folk. jeg liker å bruke friminuttene på å gjøre ferdig oppgaver, istede for å tørrprate med andre. I andre sammenhenger er jeg sosial og utadvent.

Skrevet

jeg er nok en av de som ikke er så interessert i å bli kjent med nye mennesker på skolen... Det er fordi jeg har nok av venner, men i tilegg er jeg på skolen for å lære, ikke bli kjent med nye folk. jeg liker å bruke friminuttene på å gjøre ferdig oppgaver, istede for å tørrprate med andre. I andre sammenhenger er jeg sosial og utadvent.

Forstår ikke helt hvordan noen kan ha den holdningen. Du møter nye mennesker hele livet, så vil du ikke få nye venner fordi du allerede har nok? Da går du glipp av mange mennesker.

Man er på skolen for å lære, ja, men man har tid til å prate med andre også. Så opptatt er det ikke med å gjøre ferdig oppgaver. Tørrprat blir det jo som regel når man ikke kjenner noen så godt, så kan man snakke om dypere ting etter hvert?

Skrevet

Forstår ikke helt hvordan noen kan ha den holdningen. Du møter nye mennesker hele livet, så vil du ikke få nye venner fordi du allerede har nok? Da går du glipp av mange mennesker.

Man er på skolen for å lære, ja, men man har tid til å prate med andre også. Så opptatt er det ikke med å gjøre ferdig oppgaver. Tørrprat blir det jo som regel når man ikke kjenner noen så godt, så kan man snakke om dypere ting etter hvert?

ehhh, jeg skrev at jeg har den innstillengen på skolen. Ellers er jeg sosial og utadvent og liker å bli kjent med nye mennesker. Men føler rett og slett ikke behov for det på skolen. kan ikke se at det er noe galt i det. Det er jo ikke slik at jeg nekter å snakke med de andre studentene, det blir jo alltid småprating med sidemannen.

Selvfølgelig, hvis det er noen jeg kommer ekstra godt overens med møter jeg dem gjerne på fritida også. Men fokuset mitt ligger på fagene, ikke på å skape nye vennskap, det gjør jeg heller på fritiden!

Skrevet

ehhh, jeg skrev at jeg har den innstillengen på skolen. Ellers er jeg sosial og utadvent og liker å bli kjent med nye mennesker. Men føler rett og slett ikke behov for det på skolen. kan ikke se at det er noe galt i det. Det er jo ikke slik at jeg nekter å snakke med de andre studentene, det blir jo alltid småprating med sidemannen.

Selvfølgelig, hvis det er noen jeg kommer ekstra godt overens med møter jeg dem gjerne på fritida også. Men fokuset mitt ligger på fagene, ikke på å skape nye vennskap, det gjør jeg heller på fritiden!

Hvor treffer du folk på fritiden da?

Skrevet

Hvor treffer du folk på fritiden da?

På trening(danser og driver med kickboxing), på byen, eller andre events, og gjennom andre venner... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...