Gå til innhold

Feirer du Halloween?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Feirer du Halloween, og i så fall, hvordan?

Jeg feirer ikke fast, men i år gjør jeg det, har også feiret noen år tidligere.

Vi pleier å samles (vennegjengen) hos en av oss og kose oss med film, god mat og forskjellige aktiviteter. Noen år går vi Knask eller Knep (uten knep) også, men siden vi er fra en liten by blir det ikke så mye av det. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drar på halloweenfest og kler meg ut :D

Skrevet

Neh, noen år er jeg på halloweenfest, og da jeg var yngre gikk jeg knask eller knep. Blir nok ingenting i år.

Skrevet

Nei. Men har noe ekstra godis i huset, tilfelle noen håpefulle barn stikker hodet innom.

Skrevet

Vi startet i fjor med halloweenfest, så på lørdag blir det utkledning og party :) Gøy å få lov til å være barnslig og dra ut på byen og ha det gøy med andre utkledde folk.

Skrevet

Jeg hater å kle meg ut, så jeg har aldri feira det. Men det har jo egentlig kommet som en stor greie her de siste 10-15 åra, så det var ikke så stort før, og ingen hadde hørt om det da jeg var barn.

Kommer ofte noen unger innom, så gjelder å ha noe godteri klart.

Skrevet

I år skal det feires på et slott i Frankrike. Til vanlig i Norge, ferier jeg det ikke.

Skrevet

Nei de siste 2-3 årene har ei venninne av meg hatt Halloween fest. Men ikke i år. Da blir det ikke noe feiring.

Gjest MorAase
Skrevet

Nei! Og jeg har veldig lyst til å knørve de snørrungene som forstyrrer helgeroen! :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Har ikke feiret aktivt de siste årene (unntatt i fjor, da jeg bodde i Canada). Men i år blir det fest i leiligheten vår! Gleder meg!

Skrevet

Nei! Og jeg har veldig lyst til å knørve de snørrungene som forstyrrer helgeroen! :kjefte:

Da er det bra det ikke er på en helg i år, så slipper du det problemet ihvertfall.

Jeg pleier å dra på en eller annen form for fest, enten hjemme hos noen, eller på byen. Liker å pynte litt også, og evt. lage gresskar hvis vi får tak i.

I år tenkte jeg å bake småkaker i skumle former, pynte opp litt på jobben (og meg selv :fnise: ) og sette på litt passende musikk. Må bare sjekke at vi ikke har noen viktige kundebesøk akkurat da! Forslag til spilliste mottas med takk.

• Liker 1
Skrevet

Da er vi ihvertfall enige om noe ;)

Eneste gangen jeg har feiret Halloween selv var for 15 år siden da jeg bodde i USA. Men DER er det en tradisjon, så da er det annerledes. Blir matt over hvordan folk gaper over ethvert salgstriks handelsstanden dytter i oss.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg elsker å kle meg ut, så jeg pleier å dra på halloweenfest. Kjøper ikke inn noe godteri nei. I fjor fikk jeg folk på døren som var 19-20 år gamle, det synes jeg blir for dumt. Det er irriterende nok når barn gjør det.

Skrevet

Vurderer faktisk å kle meg ut selv for å skremme ungene som kommer på døra :lur:

Gjest happy_me
Skrevet

vennegjengen har startet en tradisjon med halloweenfest. Alle kler seg ut, pynter huset med spindelvev o.l, og lager mat som passer til (av og til kake). Ingen av oss går "trick or treat", og plager derfor ingen ;) synes dette er en veldig artig ting, og som jeg går og gleder meg til hele året :)

Skrevet

Feirer ikke, og gir ikke ut snop på døren. Stort bullshit hele greia!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjærer ut et gresskarhode og har lys i... dette setter vi på trappen. Og så har vi masse snop til de som måtte komme på døra.. Jeg gjør dette bare fordi jeg fremdeles vil bli likt av barna i gata vi bor i he he I fjor fikk jeg ta bilde av barna i sine fine kostymer, kjekt å gjøre litt ut av det...

Skrevet

Dei siste årene har me hatt halloweenfest med kostymer og passende dekorasjon + servering av hjernegele og "rotte på pinne" (kjøttdeig forma som noko som kan ligne på rotte, på pinne og stekt i ovn).

Eg elsker å gjere noko spesielt ut av halloweenfester, har faktisk ei egen halloweenpynt-eske på loftet.

I år blir det derimot ingen fest =/ Så eg vurderer heimalaga pizza, snacks og gode, gamle skrekkfilmer :)

Har aldri opplevd "knask eller knep"-unger på døra, er ikkje heilt tradisjon for det her eg bur.

Skrevet

Blir nok en del falske politimenn og tempelriddere i gatene...kanskje dem skulle slippe Breivik ut oxo på denne festive dag , blir nok mest "knep" fra hans parti :D

Skrevet

Nei. Feiringen av Halloween kom for alvor i Norge etter at jeg ble voksen.

Garantert blitt noe annet dersom det det ble populært allerede på midten av 80-tallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...