must Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har sendt ut en del henvendelser til aktuelle lokaler for bryllupsfest og bedt om priser. I dag fikk jeg svar fra et lokale som vi i utgangspunktet liker godt, men kjente jeg ble litt skeptisk da jeg så prisene på drikkevarer: Vin pr flaske fra kr 370.00 Mineralvann pr flaske 0,33 kr 42,00 Øl pr flaske kr 55,00 Drinker fra kr 88,00 Kaffe avec fra kr 70,00 Er det bare meg, eller var det ekstremt dyrt for den vinen? Jeg kjenner at jeg mistet litt troen på lokalet pga den prisen....
millie88 Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg syntes det virker veldig dyrt! Hva med å finne et lokalet hvor dere kan ha med drikkevarer selv, så kan dere handle alt sammen i sverige? det skal vi gjøre og det blir mye billigere har vi funnet ut Hvis ikke tror jeg at jeg ville forhørt meg med flere lokaler for å sjekke om det virkelig er det prisnivået det ligger på.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Helt vanvittige priser, og jeg ville heller funnet et annet sted
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Kjempedyrt! ...men nå er jo jeg av den oppfatning at gjestene ikke skal betale for å kose seg i et bryllup.. De har med gave, og det får være nok! Har man ikke råd til å spandere drikke på gjestene, har man etter min oppfatning ikke råd til å gifte seg 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg synst det er greit å spandere øl/vin til maten..og muligens cognac til kaffien. Men ellers so synst jeg folk børr holde seg med alkohol selv.. 2
ivorybride Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Jo, det er mulig at det er litt dyrt. Vårt lokale tar 350 for den billigste hvitvinen og 360 for den billigste rødvinen. De regner 5-6 glass pr flaske tror jeg de sa. Kaffe avec koster 110 kroner. Mulig at det er vanlig pris på alkohol i slike lokaler/restauranter. Vi sjekket flere lokaler i samme stil i Trondheim, og fant ut at de vi valgte var en av de billigere av de vi sjekket. Kanskje dere heller skal sjekke opp plasser hvor man kan ta med alkohol selv? Da kan man spare en del. Vi vurderte også det, men fant ut at det veide mer opp for oss at vi slipper å gjøre noe som helst med lokalene (pynting, rydding, servitører, bar og bartender...etc)
CathFoto Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Det er typiske restaurantpriser, alternativet er vel steder du kan ha med egen drikke.
must Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2011 Kjempedyrt! ...men nå er jo jeg av den oppfatning at gjestene ikke skal betale for å kose seg i et bryllup.. De har med gave, og det får være nok! Har man ikke råd til å spandere drikke på gjestene, har man etter min oppfatning ikke råd til å gifte seg Og hvor stod det at gjestene skulle betale for drikkevarene sine selv om jeg tør spørre? Alt jeg lurte på er om 370kr for en flaske vin og 42kr for 0,33 med brus er vanlig, eller om det kanskje var litt voldsomt..? 1
CathFoto Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Must; vanlig priser ift restaurant/café og mange selskapssteder, men likevel stiv pris ift hva det koster å kjøpe i butikk/Vinmonopolet 1
meta2 Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 Vi fikk gjester fra utlandet og la inn bestilling på hva de skulle kjøpe på texfreen. Da vi skulle betale så fikk vi beskjed om at det var ikke aktuelt. Svoger ordnet bestilling på polet og vi kunne levere tilbake de flaskene som ikke var åpnet. Men svigers kjøpte resten. Vi hadde åpen bar og alle koste seg, var ikke noe fyllekallas. Selv om flere av de er hard på flasken. Hadde en som styrte baren og laget drinker. Selv 12 år etter får vi skryt etter bryllupsfesten.
Livelive Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Det her synes jeg var dyrt. Vi skal leie lokale hvor vi kan ta med drikkevarer selv. Vi skal ha åpen bar så..
fullmånebrud Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 Nå måtte jeg inn og sjekke prisene på drikkevarer der vi skal ha vår bryllupsfeiring. Og det er som følger: Mineralvann (0,5 liter) kr. 40 Flaskeøl Rignes (0,33 liter)kr. 50 Munkholm/Clausthaler (0,33 liter)kr. 40 Glass husets vin (rød, hvit)kr. 69 Flaske husets vin (rød, hvit) kr. 350 Flaske La Chiesetta, Barone Riccati, Italia 2008 kr. 450 Alkoholfri vin (0,7 liter)kr. 170 Baileys/Tia Maria/Martini Bianco/Campari (0,04) kr. 62 Jägermeister/Gammel Dansk/Akevitt/Tyrkisk Pepper/Drambuie (0,04) kr. 72 Irish Coffee kr.85 Cognac VSOP (0,04)kr.82 Cognac XO (0,04)kr. 89 Smirnoff Ice (flaske)kr.72 Vodka/Gin/Bacardi rom (0,04) kr. 71 Skotsk whiskey (0,04) kr. 72 Mineralvannstillegg kr. 17 Apple Cider (0,5 liter) kr. 70 Battry energidrikk kr. 40 Kaffe med påfyll kr. 28 Te med påfyll kr. 20 Gjestene vil få velkomstdrink, drikke til maten og en liten til kaffen. Resten må de besørge selv. Får rabatt på drikkevarne, 20 %, siden vi skal ha lokalet hele helgen og kjøper all mat der.
FruN Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Vi betaler ikke alkoholholdig drikke for gjestene, men ingen hos oss skal måtte gå tørste Ellers må jeg si prisene er ganske vanlige resturant-priser.. Ihvertfall sommenlignet med de stedene jeg har sett på vinkartet..
Anglofil Skrevet 25. oktober 2011 #14 Skrevet 25. oktober 2011 Det var omtrent de samme prisene vi måtte gi, men jeg ble overrasket over hvor rimelig sluttregningen i bunn og grunn ble. Synes prisen ts oppgir er helt kurant, det er ikke uvanlig å betale dette der man ikke kan ha med drikkevarer selv. Mvh Yvonne
must Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #15 Skrevet 27. oktober 2011 Ok, tusen takk for alle svar, skjønner at jeg er lite på restaurant når dere sier dette er helt normal pris :D Har sendt forespørsel til flere steder så da venter jeg i spenning på svar fra dem
Lista Skrevet 27. oktober 2011 #16 Skrevet 27. oktober 2011 Det her synes jeg var dyrt. Vi skal leie lokale hvor vi kan ta med drikkevarer selv. Vi skal ha åpen bar så.. Ikke stengt altså?
Audry76 Skrevet 27. oktober 2011 #17 Skrevet 27. oktober 2011 Glad jeg bor i Dk og skal ha bryllupsfesten her:-) Og at det er 2 timer til Tyskland hvor det er enda billigere:-)
Gjest Michelle82 Skrevet 28. oktober 2011 #18 Skrevet 28. oktober 2011 Vinprisen var ikke så forferdelig, men 42 kr for 0,33 brus syns jeg var dyrt. Altså du får 1,5 liter brus for 15 kr hvis du handler inn en kasse brus.
lilleGrethe Skrevet 31. oktober 2011 #19 Skrevet 31. oktober 2011 Man må veie opp mellom å betale restaurantpris for drikkevarene med prisen for lokalleie dersom man har mulighet til å ta med drikke selv. Det kan nok være en fordel å ha et lokale der man betaler per kuvert hvis man ikke er så mange (under 50), og det ikke er noen rimelige grendehusalternativer som er aktuelle. Lokalleie på steder der man kan ta med drikke selv er ofte høyere, og man bærer selvfølgelig en risiko ift hvor mye man skal kjøpe inn av drikke dersom man står for den selv. Vi beregnet greit med vin men hadde en god del brennevin for mye. Vinen fikk vi levert tilbake på polet (selv om bestefar kjøpte noe av det som var til overs), mens cognac, bailey's o.l. var kjøpt på taxfree - så vi har et lager stående, for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå