Gjest Uglefot Skrevet 24. oktober 2011 #1 Del Skrevet 24. oktober 2011 Forsker mener at håndskrift skaper skoletapere Hva tror dere? Jeg for min del finner det sjarmerende med håndskrift. Men dette er jo kun av sentimentale grunner i denne så alt for tekniske verden. Urk, så gammel jeg plutselig ble. Jeg synes håndskrift er en viktig del av både kultur og for forståelse av språk. Men mulig jeg er gammeldags. Skal man liksom bli bedre i skrift og leseforståelse når dataen retter alt for deg? Trenger man ikke lengre å selv lære hva som er feil fordi dataen er det eneste vi kommer til å benytte oss av i fremtiden? Hmmm,kjenner jeg er skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 24. oktober 2011 #2 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er også skeptisk. håndskrift er personlig og selv om vi har en teknisk vderden er den fortsatt viktig. Noen ganger må man fylle ut skjemaer eller skrive en beskjed, et kort eller andre ting for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 24. oktober 2011 #3 Del Skrevet 24. oktober 2011 Selvfølgelig må barn lære seg å skrive for hånd, noe annet blir for dumt i mine øyne. Da jeg gikk siste året på VGS fikk vi alle gratis datamaskiner, men noen av lærerne våre "tvingte" oss til å notere for hånd i timen uansett. Det hadde vært utrolig trist om vi mistet håndskriften vår. Løkkeskrift ser jeg derimot ikke helt poenget med å lære. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg merker selv at min håndskrift har forfalt noe forferdelig! Den eneste gangen jeg skriver for hånd, er hvis jeg skal ta notater i et møte. Å kunne skrie for hånd kommer nok ikke til å forsvinne - men både det å være flink til å stave, og flink til å skrive fint, begynner allerede å bli lite viktig (pcen gjør det for deg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå