Gå til innhold

Livredd for å bli ufør

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har over de siste to måneder hatt smerter i anklene mine. Det er verst om morgenen, og jeg føler det blir verre og verre for hver dag som går. Jeg mistenker at dette er leddgikt. Nå sliter jeg med nattesøvnen i frykt for at dette skal føre til at jeg blir uføretrygdet og hvordan jeg da skal greie å betale regninger.

Er det noen her som vet om det er noen kriterier for å få tegnet uføreforsikring? Er det noen som lever med leddgikt som fortsatt greier å jobbe fullt? Jeg jobber i barnehage og det er ikke akkurat en lett fysisk jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja mener jeg er forsikret gjennom utdanningsforbundet.

Skrevet (endret)

krev utredning hos revmatolog. Og ta det der ifra ,ikke gå rundt og tro du har leddgikt med en gang.

Bli undersøkt før du tenker det "værste"

Det kan være mange grunner til smerter i ankler,sener ,muskler,stilling osv.

En kan jobbe med leddgikt,men ikke alt mulig.Kommer litt ann på hvilken type leddgikt en har.

Leddgikt og leddsmerter,det finnes en del. (min revmatolog nevnte rundt 1300 varianter.)

http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjelett/symptomer/leddbetennelse-i-flere-ledd-1200.html

http://www.leddgikt.net/leddgikt.html

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver. Dvs, i et år har jeg hatt smerter i fingerled, håndledd og litt oppover mot skulderen. Det blir bare verre, hvertfall ikke bedre. Har vært hos legen to ganger, men han virker ganske uinteressert. Jeg har ikke blitt henvist til revmatolog. Jeg har fått noen piller mot slitasjegikt og har tatt røntgen som var helt fin.

Nå funderer jeg på å gå til legen igjen (!). Og kreve henvisning videre. Jeg har også en fysisk tung jobb, og det er ikke gøy når man føler det blir verre omtrent for hver uke..

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver. Dvs, i et år har jeg hatt smerter i fingerled, håndledd og litt oppover mot skulderen. Det blir bare verre, hvertfall ikke bedre. Har vært hos legen to ganger, men han virker ganske uinteressert. Jeg har ikke blitt henvist til revmatolog. Jeg har fått noen piller mot slitasjegikt og har tatt røntgen som var helt fin.

Nå funderer jeg på å gå til legen igjen (!). Og kreve henvisning videre. Jeg har også en fysisk tung jobb, og det er ikke gøy når man føler det blir verre omtrent for hver uke..

Krev henvisning til revmatolog. At det ikke vises på røntgen kan bety at du har fibromyalgi eller liknende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...