Gå til innhold

Bidrag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som vil sørge for at far ikke opparbeider seg bidragsgjeld og dermed ikke krever det dere har krav på iflg loven. Har dere tenkt tanken at enkelte handlinger er bevisst fra samværsforelder sin side og at inntekten først kommer når barnet er ferdig med videregående og bidrag ikke kan kreves? Har nemlig opplevd det selv. I ettertid så skulle jeg ønske at jeg ikke var så samarbeidsvillig og snill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gav du exen din det samværet med barnet/barna som ni snakket om at begge skulle ha innen og etter fødselen??

Skrevet

Gav du exen din det samværet med barnet/barna som ni snakket om at begge skulle ha innen og etter fødselen??

Fedre som gjerne gjør alt de kan for å unngå bidrag, vil gjerne ikke ha særlig samvær heller.

Men det er ikke det det er snakk om i denne tråden.

Tro det eller ei, det finnees fedre som ikke vil se barna sine så ofte. Og man kan aldri tvinge noen til samvær.

Skrevet

Om bidragsyter skulle pådra seg birdagsgjeld, så er faktisk den gjelden rentefritt kontra alt annet gjeld.

Og det er ingen problem what so ever å undra å betale den.. NAV innkreving gidder ikke å gjøre noe for å drive de inn.

Joda det gjør de. Det kan ta litt tid noen ganger,ofte litt saksbehandlingstid.

Det er en selvfølge at den som skal ha bidraget kan dokumentere tilfredstillende at samvær,eller avtalt samvær ikke har funnet sted.

NAV kan ikke bare kreve inn slik uten videre om noen skriver inn eller møter opp og sier samvær ikke har funnet sted.

Det skal være systematisk brudd på samværsavtalen om slik finnes. Et og annet misslighold fra samværsforelder blir ikke regnet som god nok grunn.

Skrevet

Joda det gjør de. Det kan ta litt tid noen ganger,ofte litt saksbehandlingstid.

Det er en selvfølge at den som skal ha bidraget kan dokumentere tilfredstillende at samvær,eller avtalt samvær ikke har funnet sted.

NAV kan ikke bare kreve inn slik uten videre om noen skriver inn eller møter opp og sier samvær ikke har funnet sted.

Det skal være systematisk brudd på samværsavtalen om slik finnes. Et og annet misslighold fra samværsforelder blir ikke regnet som god nok grunn.

Litt saksbehandlingstid? klart vi snakker offentlig her, jeg ringte de annen hver mnd i en 3 års periode, og det var aldri noe nytt, min x skylder flere 100'tusen til meg ( eller nå har barna blitt over 18 år, så nå er det de som eventuelt får pengene om det skulle komme noe) og til staten.

Min x har alt gjennom firmaet..

Skrevet

Litt saksbehandlingstid? klart vi snakker offentlig her, jeg ringte de annen hver mnd i en 3 års periode, og det var aldri noe nytt, min x skylder flere 100'tusen til meg ( eller nå har barna blitt over 18 år, så nå er det de som eventuelt får pengene om det skulle komme noe) og til staten.

Min x har alt gjennom firmaet..

Ja forstår det om han selv tar ut ikke noe lønn på seg selv. Da kan ikke NAV kreve noe inn for han han har ikke noe på sitt personnummer.

Da må du gå rettens vei eller NAV anmelde han og videre til retten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...