AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er en gutt som nå har begynt å studere. Jeg kommer rett fra videregående og har aldri hatt noen kjæreste. Jeg er en veldig sjenert gutt, jeg er heller ikke noe god på å holde samtaler igang. Hvis jeg først snakker med en jente, vet jeg likom ikke helt hva jeg skal si. Jeg anser meg heller ikke som spesielt kjekk, jeg er forholdsvis tynn, bruker briller og har rød-brunt hår (mer rødt enn brunt). Kan vel si jeg har et litt "nerdete" utseende og føler meg litt usikker av denne grunn. Spesielt dette med at jeg har rødt-ish hår. Jeg har inntrykk av at jenter synes det er stygt. Jeg har ofte tenkt at jeg skal gå bort til jenter (som jeg synes er søte) å snakke med de. Men når det kommer til at jeg faktisk skal gå bort å snakke med de, feiger jeg ut. Det jeg lurer på er da er; er jenter på universiteter mer "voksne" og ser etter et mer seriøst forhold, ikke bare en kjekk gutt å ha det gøy med? Vil det at jeg ikke er noe flink til å snakke med jenter "hindre" meg i å få kjæreste? Er det noen ganger jenter tar initativet og snakker med en de liker?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Jenter på universitetet er like forskjellige som andre steder, men generelt sett liker de nerder og at menn er venner før noe mer skjer. Bli med i studentorganisasjoner, så blir du fort kjent med dem. 5
Lusitano Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 For jenter på universiteter er det karakterene til potensielle kjærester som er det viktigste.
Oriental Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, meld deg inn i en studentgruppe. Ikke tenk så mye på at utsende ditt kan være ødeleggende for deg, tenk heller på å fremme deg selv som litt mer utadvent slik at du kommer i kontakt med folk! Jenter på universitetet er ganske forskjellige, men generelt sett er folk mer voksne enn de er på vgs.. Hadde en litt nerdete gutt turt å komme bort til meg for en samtale, hadde jeg vært like hyggelig tilbake som det jeg hadde vært ovenfor en "kjekk gutt". Er vel et av individene som strengt tatt ikke er så opphengt i andres utseende og dømmer etter det. Tror du kan møte på mange hyggelige jenter ved å ta initiativ når situasjonen melder seg! 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 For jenter på universiteter er det karakterene til potensielle kjærester som er det viktigste. Og det vet du fordi........? 3
Lusitano Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Fordi de ønsker en partner som kan hjelpe de med å skaffe i land en best mulig jobb. I tillegg synes de at det er fascinerende med akademisk begavede gutter. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Vær deg selv! Få gode karkaterer! Gjør det bra karrieremessig! Vis at du har selvtillit! Jenter elsker selvtillit! Du må ha selvtillit på den gode måten. Du må ikke ha en selvtillit der du tråkker på andre og er nedlatende, det liker ikke jenter. Bare vær deg selv, slapp av, prat normalt med jenter uten å vise at du er nervøs. Få de til å le uten å drite ut andre. En stygg fyr med god selvtillit og ambisjoner i livet er mer attraktiv enn en pen fyr med dårlig selvtillit og ingen ambisjoner i livet - for å sette det på spissen. MEN DU MÅ IKKE VISE AT DU ER KÅT OG BARE ER UTE ETTER SEX, for det liker ikke jenter. Du må prate med de og bli kjent med de og interessere deg for de, og behandle de bra, så kanskje de vil hoppe i høyet med deg Jenter på universitetet er så forskjellige, så det er ingen fasitsvar. Du må bare møte noen som du kan kommunisere med. Med kommunikasjon kommer du langt 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Briller og rødt hår har da vel ingenting å si? Jeg ble nettopp kjent med en på ex.phil gruppa som er litt nerdete kledd og har briller. På grunn av personligheten hans kunne jeg godt ha blitt sammen med han dersom jeg var singel. Om du har rødt hår og lit nerdete stil har vel ingenting å si så lenge du har en fin personlighet. Merket halvveis i innlegget at jeg var pålogget på min mors bruker, så blir dermed AB.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Om rødt hår plager deg, farg det Og som andre sier; selvtillit! Vær morsom og utadvendt (lettere sagt enn gjort, men verd å nevne). Tren og hold deg i form:) Dersom du studerer et fag med flest jenter bør sjansene være greie. Men slapp av, er litt turn-off med gutter man tydelig merker er ute etter kjæreste. Jeg er selv student, og føler meg nokså åpen for ulike mennesketyper. Faller sjeldent for de mest populære guttene.
Gjest grapefrukt Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Fordi de ønsker en partner som kan hjelpe de med å skaffe i land en best mulig jobb. I tillegg synes de at det er fascinerende med akademisk begavede gutter. Ja, for det er så klart partneren som sørger for at kjæresten får seg jobb? Vær deg selv ts, og oppsøk sosiale settinger som feks. studentorganisasjoner som tidligere nevt. Det er sånn man kommer i kontakt med folk og blir kjent, enten det er potensielle venner eller kjærester. 4
Lusitano Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Ja, for det er så klart partneren som sørger for at kjæresten får seg jobb? Vær deg selv ts, og oppsøk sosiale settinger som feks. studentorganisasjoner som tidligere nevt. Det er sånn man kommer i kontakt med folk og blir kjent, enten det er potensielle venner eller kjærester. Det var ment som en spøk. Dessverre er kjønnsmarkedet hardt, selv på campus. Dog er er det lettere på universitet pga oppgående jenter ikke tar til takke med hunken i kassa på Rema, og vil gjerne søke seg inn mot gutter med høyere ambisjonsnivå.
Pene sko... Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Det jeg lurer på er da er; er jenter på universiteter mer "voksne" og ser etter et mer seriøst forhold, ikke bare en kjekk gutt å ha det gøy med? Vil det at jeg ikke er noe flink til å snakke med jenter "hindre" meg i å få kjæreste? Er det noen ganger jenter tar initativet og snakker med en de liker? Både og, egentlig. Førsteårsstudentene er ofte barnslige. De som kommer rett fra vgs har ikke rukket å bli helt tørre bak ørene enda, og det merkes på deres oppførsel. Mentaliteten fra vgs, med noen få innslag fra ungdomskolen, henger fremdeles med på det første studieåret for dem som kommer direkte fra russefeiringen. Jentene på universitetet virker å ta seg selv mer høytidelig enn andre. De tar seg selv for å være ingen hvem som helst, og vil derfor heller ikke ha en hvem som helst. Så ikke vær for optimistisk, for selv om damene har blitt eldre og dermed mer "voksne", så betyr ikke dette at deres krav til utseende forsvinner på mystisk vis. Det er fremdeles barsken-tøff-superkjekk som er førstevalget i tilfelle de får lov til å velge. Det er en hard verden vi lever i, dessverre. Men heldigvis finnes det andre måter å lykkes på kjøttmarkedet. Du kan ha suverene karakterer på vitnemålet ditt kombinert meg skyhøye ambisjoner, du kan ha en sjarm og utstråling som få damer er immune mot, eller du du kan være så heldig at du vinner i lotto eller er en millionærarving. Har du ingen av disse overnevnte kvalitetene, så må du bite i det forbaska sure eplet og nøye deg med leftovers. Åh, er det ikke deilig å være en negativ og bitter realist... Endret 24. oktober 2011 av Pene sko...
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 Syns gutter med rødt hår er hot jeg 3 av 4 av de jeg har vært sammen med har hatt rødt hår... en farga det svart da :gjeiper: Og de guttene jeg ser på som kjærestepotensiale har som oftes rødt hår.. Måtte bare si det, jenter på universitetet vet jeg ingenting om! Er ingenting galt med nerder heller, så lenge ikke gaming kommer først uansett hva :gjeiper: Lykke til på universitetet og i kjærlighetslivet
lisske Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Har selv studert på universitet. Og de guttene jeg likte best var de jeg kunne diskutere faglige utfordringer med uten at det var kjedelig. De guttene som tok kontakt med meg ble venner for livet! Den ene av dem skal gifte seg med bestevenninnen min til sommeren, og jeg selv hadde en nerde-kjæreste fra før:P Anbefaler deg å finne en jobb innfor studiemiljøet(i Bergen hadde vi h-bar(Institutt for fysikk), det akademiske kvarter(ulike grupper man kan bidra i) eller hulen). Slik kom jeg i kontakt med mine venner. Sats på å først bli venn, før det eventuelt kan utvikle seg. Det er så mange trivelige jenter der ute:) Ja, jenter kan ta kontakt, men finnes også mange beskjedne jenter. Alle mine venner fra universitetet var ute etter faste forhold, men det kan jo ha noe med at jeg sjelden henger med jenter/gutter som jeg ser på som "playere". På universitet, gjennom mine øyne, er folk flest opptatt av resultater, faglige spørsmål, faglige utfordringer, personlighet, seriøsitet og enn fremtidig karriere.
superengel Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er en gutt som nå har begynt å studere. Jeg kommer rett fra videregående og har aldri hatt noen kjæreste. Jeg er en veldig sjenert gutt, jeg er heller ikke noe god på å holde samtaler igang. Hvis jeg først snakker med en jente, vet jeg likom ikke helt hva jeg skal si. Jeg anser meg heller ikke som spesielt kjekk, jeg er forholdsvis tynn, bruker briller og har rød-brunt hår (mer rødt enn brunt). Kan vel si jeg har et litt "nerdete" utseende og føler meg litt usikker av denne grunn. Spesielt dette med at jeg har rødt-ish hår. Jeg har inntrykk av at jenter synes det er stygt. Jeg har ofte tenkt at jeg skal gå bort til jenter (som jeg synes er søte) å snakke med de. Men når det kommer til at jeg faktisk skal gå bort å snakke med de, feiger jeg ut. Det jeg lurer på er da er; er jenter på universiteter mer "voksne" og ser etter et mer seriøst forhold, ikke bare en kjekk gutt å ha det gøy med? Vil det at jeg ikke er noe flink til å snakke med jenter "hindre" meg i å få kjæreste? Er det noen ganger jenter tar initativet og snakker med en de liker? Selvsagt er vi mer voksne, vi er jo tross alt eldre enn de på vgs nivå. Når det er sagt, så er det tusenvis av jenter på universitetet. Noen søte og snille, noen horer, noen nerdete, noen overfladiske, noen bitcher, noen morroklumper etcetc.. Mitt poeng er at det ikke går an å sette alle under en kam. Når det gjelder hvordan du skal gå frem: Siden du, slik du beskriver deg selv, ikke er av Brad Pitt - utseende, ville jeg ikke anbefalt å slenge ut med småfrekke replikker, be jenta ut på date uten å ha blitt kjent med henne først og være bråkjekk. Din tilnærming burde heller være å bli kjent med jentene først. Ikke tenk på at du skal hoppe inn i forhold med dem, la dem kjenne deg som den du er. Etterhvert vil du se hvordan de oppfører seg mot deg. Jenter, slik som gutter, tiltrekkes generelt av sosiale mennesker. Så om du har stor omgangskrets, bestående av både jenter og gutter, vil du kanskje en vakker dag legge merke til at den sjenerte jenta på bakerste rad titter litt på deg?
Gjest navnelapp Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 Ver så snill og ikkje farge håret! Det ser så fake ut. Ver deg sjølv, det når du alltid lengst med. Du finn heilt sikkert ein kjæreste som likar deg akkurat slik du er. <3 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 Elsker gutter med rødt hår så ikke tenk på det som noe forferdelig.
Gjest navnelapp Skrevet 24. oktober 2011 #18 Skrevet 24. oktober 2011 Det var ment som en spøk. Dessverre er kjønnsmarkedet hardt, selv på campus. Dog er er det lettere på universitet pga oppgående jenter ikke tar til takke med hunken i kassa på Rema, og vil gjerne søke seg inn mot gutter med høyere ambisjonsnivå. Så du veit positivt at dei som sit i kassa på Rema ikkje har kjæreste? Kvar har du det frå? 1
Phaedra Skrevet 24. oktober 2011 #19 Skrevet 24. oktober 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Phaedra,mod
Lusitano Skrevet 25. oktober 2011 #20 Skrevet 25. oktober 2011 Så du veit positivt at dei som sit i kassa på Rema ikkje har kjæreste? Kvar har du det frå? Nå var vel temaet "jenter ved universitetet"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå