Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittet innom tråden "hvor mange skal du kjøpe til.." og der var det flere som kjøpte til over 40 stk og slikt, gave på 100-200 kr. Det er jo sånn 8000 kr om man kjøper for 200 feks! Hva slags ekstreme budsjett har folk? Jeg har budsjett ala 1500-2000, på alle gavene.. Har heldigvis ikke SÅ mange å kjøpe til, men likevel en del.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har max budsjett på 5000 kr til begge sin slekt og venner.

Skrevet

Max budsjett på 1500kr. Lager gavene selv.

Skrevet

Budsjettet blir på ca 7000. og da er det til barn, foreldre, søsken og tantebarn. Sånn ca 1000 til hvert barn, 500 kr til foreldre, 300 til søsken og 300 til tantebarna.

Skrevet

Skal vel bruke mellom 1500 og 2000 på gaver til 7-8 stykker.

Skrevet

Jeg bruker ca 4000,- hvert år. 1500,- til kjæresten, 1000,- til foreldre og 1500,- til resten. Jeg kjøper alle gavene tidlig og mye bøker/DVD/musikk fra Play.com o.l. så får mye bra(og ønsket) for pengene. I år kjøpte jeg 9 barnebøker for 700,- inkl porto, så da er mange julegaver og noen bursdager i januar dekket.

Skrevet (endret)

Mellom 3000 og 5000 regner jeg med. Da blir det gaver til sambo, foreldre, søsken, tante og onkel og ett par venninner. :jepp:

EDIT: Tenkte på svigerfamilie, men var litt kjapp på "post"-knappen. :sjenert:

Ville også si at vi kjøper mye sammen nå som vi er samboere. Det gjør ting rimeligere for begge parter og itillegg kan vi kjøpe én stor gave istedet for to små. :)

Endret av She_Leiva
Skrevet

Vi kjøper sammen, og ikke til hverandre. Vil nok ligge på ca. 1000kr til sammen for alle gavene.

Skrevet

Jeg er ganske ung, men bruker ca 3-4000 på gaver til jul :) Noe kjøper jeg sammen med mamma og pappa til annen slekt, så da sparer jeg jo litt. Men har aldri vært av typen som kjøper en gave til f.eks. mamma og en til pappa, så mye av budjsettet går med til de.

Skrevet

Har ikke noe budsjett, men alt i alt kommer det på 8000-9000kr. samboeren og jeg skal kjøpe litt dyre gaver til hverandre i år. Det er mye penger, så jeg er glad jeg begynte i september ;)

Skrevet

I år blir det svært få gaver og derfor et veldig lavt budsjett. Regner med å bruke rundt 800 kr på julegavene i år og det er gaver til min mor og nevøen min. Ingen andre får gaver i år ;)

Skrevet

er student og sparer som regel opp for å gi gave til samboeren min, han får alltid noe på rundt 1000, men dette har jeg spart i et par mnd.

Til familie hadde jeg budsjett på 1000 kroner for alle sammen, men ble litt mindre siden jeg fikk velkomstpakker fra bokklubben og tanum :fnise: og de var flotte gaver helt gratis...

Gjest gurimalla
Skrevet

Budsjettet blir på ca 7000. og da er det til barn, foreldre, søsken og tantebarn. Sånn ca 1000 til hvert barn, 500 kr til foreldre, 300 til søsken og 300 til tantebarna.

Dette ligner på slik vi gjør det, i tillegg skal mannen og jeg ha gave av budsjettet og da blir det nok litt høyere... (*må ønske meg billig gave*)

Skrevet

Budsjett på 5000 kroner ca. Bruker 500 kr på: Foreldre, søsken og tantebarn. Bruker ca 2000 kr på samboer. Har ikke mange å kjøpe til, dermed bruker jeg litt per pers.

Kjøper ingen gaver til søskenbarn osv, så slipper unna en god del gaver. Samboer kjøper gaver til sin familie, så det kommer utenom.

Gjest Nanne70
Skrevet

Rundt 6000,-. Mannen og jeg pleier å bruke 1000,- på gaver til hverandre, og så blir det rundt 1000,- til hans datter og hennes samboer. Mine to søsken med sine samboere pleier å få gaver til ca. 500,- (pr. par, ikke pr. pers). min mor tilsvarende. Min manns søsken og han har litt andre gavetradisjoner seg imellom og gir hverandre rimeligere gaver - rund kr 150-200,- samt at søsteren hans og mannen hennes alltid ønsker seg krumkaker og lefser, som ikke går av gavebudsjettet siden jeg baker likevel.

Skrevet

3-4000 kroner. Handler mye på nett og på salg før julen nærmer seg. Har cirka 15 stk jeg kjøper til, men spleiser ofte med mine søsken :)

Skrevet

Jeg elsker å handle julegaver, så jeg slår meg løs. Setter av en del penger fra auguststipendet så jeg er sikker på at jeg har råd til det. :ler:

Foreldre: 1500 til hver

Søsken: 1500 til hver (har bare ett søsken, da)

Samboer: 1500-2000

Bestevenn: 500 (men kan variere, avhengig av hva jeg finner på)

Muligens to venninner: 200-400 til hver

Så da havner jeg gjerne på litt over 7000 kr. Jeg bruker heller penger på julegaver enn ferie, faktisk.. :sjenert:

Gjest Badabing
Skrevet

Pleier ikke å ha noe budsjett. Noen år klarer jeg å finne fine og rimelige gaver, men som regel er jeg sent ute (dvs lille julaften og julaften :gjeiper: )

Kjøper for rundt 1000 til både kjæreste og til søsken. Foreldre ca 500 per pers. Tanter, onkler og søskenbarn, ca 200 per pers, og de er 7 stykker. Her ryker jeg ofte på en smell, synes det er vanskelig å finne noe til 200 kr.

Alt i alt har jeg ikke så mange å kjøpe gave til, så tilsammen blir det ikke så ille, ca 5000.

Skrevet

Her er nok budsjett på ca 4000 kr, men da går faktisk 2000 kr til mine egne barn.

Skrevet

Ikke rart norge stadig bryter rekorder når det kommer til omsetting rundt juletider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...