Gå til innhold

Jeg mangler integritet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å akseptere meg selv. Bli mer fornøyd med meg selv og ikke føle meg underlegen andre.

Hvordan skal jeg gå frem for å få et mer positivt bilde av meg selv?

Jeg føler at andre, både gutter og jenter oppfatter meg som "lett på tråden".

Hvordan skal jeg klare å heve meg over dette? Det mulig at disse tankene bare sitter inne i hode mitt, og at folk egentlig ikke oppfatter meg slik. Men jeg klarer ikke å slå dette fra meg.

Jeg var kansje litt for flørtene før og gjorde en del dårlige valg før, men dette har jeg vokst i fra (sluttet med), for mange år siden.

Jeg tror jeg mangler integritet. Hvordan kan jeg få bedre integritet?.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Personlig integritet handler om prinsippfasthet, å stå for sine egne meninger og handle etter egen overbevisning.

En god begynnelse kan være å akseptere at fortiden din er den del av den du er, av din personlighet og din erfaring. Du uttrykker jo selv at du har lært av dette og er blitt flinkere til å gjøre bedre valg. De fleste av oss har gjort dårlige valg og dumme ting en eller annen gang, og det er ikke noe å skamme seg over. Jeg tror at hvis du klarer å akseptere disse tingene selv, så blir du mindre opptatt av og engstelig for hva (du tror at) folk tror om deg.

En liten øvelse du kan gjøre for å få bedre tro på deg selv, er å skrive ned alle dine positive sider og egenskaper, både det du mener selv og det du har hørt fra venner og familie. Hver gang du føler deg underlegen og usikker, så tar du fram lista sånn at du kan minne deg selv på hvilken fin person du er, og hvor mange gode egenskaper du har.

Som jeg skrev innledningsvis om integritet, så handler det mye om å stå ved dine valg og stå for den du er og handle i tråd med dine egne prinsipper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...