Gå til innhold

øynene til ungen til min søster.

Fremhevede innlegg

Skrevet

øynene til ungen til min søster.

jeg har brune øyne og ringen som er eter det hvite i øyne hos meg er svarte.

han hadde blå øyne med mørke blå ring.

jeg forestilte meg at alle hadde svart ring.

hvorfor har noen svart ring og andre ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du den ytterste ringen? Rundt det fargede? Man trenger ikke ha noen ring i en annen farge heller.

Skrevet

Eg trur det er vanleg blant folk med brune auge og ha svart ring rundt iris, eg har det sjølv, og mange av dei eg kjenner med brune auge har det.

Blå iris med svart ring er nok heller uvanleg?

Skrevet

Mener du den ytterste ringen? Rundt det fargede? Man trenger ikke ha noen ring i en annen farge heller.

ja

Gjest grønnfi
Skrevet (endret)

Jeg var engang hos en alternativ behandler ifbm. noe muskelplager. Hun drev også med irisanalyse, og sa til meg at de som hadde den svarte ringen ofte var sterke personligheter. Så jeg begynte å se på irisen på skuespillere og statsledere, og faktisk så ser det ut til å stemme. Jeg har også hatt min egen "markedsundersøkelse" for jeg ble jo litt skeptisk til denne påstanden. Og oftest sier foreldre til barn med denne ringen at ungen er veldig sta, egenrådig osv. og om dette barnet har søsken uten ringen så sier de at personlighetene er helt annerledes.

Men arvelig er den ikke, ringen altså :jepp:

Og den opptrer uansett øyefarge.

Endret av grønnfi
Gjest Nanette
Skrevet

Både jeg og mitt barn har svart ring. Sta og egenrådig? Kan stemme godt det. ;)

Gjest Silvermist
Skrevet

Dette var morsomt, det visste jeg ikke. Jeg har svart ring og er ganske sta og egenrådig :ler:

Gjest Cosette
Skrevet (endret)

Jeg har lyse, grønne øyne med tjukk, svart ring rundt. Men jeg trodde det var arvelig, er det ikke det? Når jeg tenker over det, er alle med svart ring rundt irisen i min familie temmelig sterke personligheter.. Selv er jeg vel ikke helt "enkel" heller for å være ærlig :fnise:

Endret av Cosette
Skrevet

Jeg har svak ring, og beskjeden personlighet. Artig! :fnise:

Skrevet

Hva mener dere med ring rundt øye? Noen bilder??

Skrevet

Det høres omtrent like sannsynlig ut som at alle med rødt hår er hissige og at alle med små pupper er sporty.

• Liker 5
Gjest Silvermist
Skrevet

Det høres omtrent like sannsynlig ut som at alle med rødt hår er hissige og at alle med små pupper er sporty.

Jeg har små pupper og er sporty! Så det stemmer nok :gjeiper:

Men så har jeg brunt hår og er hissig....hmm :klo:

:popcorn:

Gjest Cosette
Skrevet (endret)

Hva mener dere med ring rundt øye? Noen bilder??

Dette er mitt øye, jeg vet ikke hva ringen kalles, men det er den sorte som går rundt irisen (altså øyets fargede område).

post-43878-0-98621000-1320017344_thumb.j

Edit: Limbal ring heter det visst på engelsk.

Endret av Cosette
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har grønne øyne med en ganske tykk blå ring rundt irisen. Samme har storesøsteren min. Trodde det var en ganske vanlig ting. Søk opp "iridology", da får du mer (alternativ) info :)

Skrevet

Jeg har små pupper og er sporty! Så det stemmer nok :gjeiper:

Men så har jeg brunt hår og er hissig....hmm :klo:

:popcorn:

The world doesn't make sense anymore! :fnise:

Jeg har lysegrønne øyne med mørkegrønn ring rundt, så jeg har nok en veldig spak personlighet - skal fortelle det til familie og venner for å gi dem en god latter. ;)

Gjest Silvermist
Skrevet

The world doesn't make sense anymore! :fnise:

Jeg har lysegrønne øyne med mørkegrønn ring rundt, så jeg har nok en veldig spak personlighet - skal fortelle det til familie og venner for å gi dem en god latter. ;)

Ja, her er det bare å komme ut av skapet som en sjenert og spak liten pike! :Nikke:

Skrevet

Jeg har grønne øyne og en tjukk svart ring rundt. Og jeg er sta og egenrådig, sier i allefall alle andre:p Også er jeg vær da, så går vel opp i opp.

Skrevet (endret)

Jeg har grønne øyne og en tjukk svart ring rundt. Og jeg er sta og egenrådig, sier i allefall alle andre:p Også er jeg vær da, så går vel opp i opp.

De aller fleste kan være sta og egenrådige.

For å helle litt kaldt vann i blodet her: Irisanalyse er bare en variant av forer-effekten, som man finner uttrykt i samtlige horoskoper.

(Jeg har ingen sånn ring, for å nevne det)

Edit: Fine øyer, Cosette!

(feil tråd, menmen)

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har grønne øyne med mørk limbal ring. Jeg er sta.

Jeg har også rødt hår, og var veldig hissig før. :sjenert:

Skrevet

Dette er mitt øye, jeg vet ikke hva ringen kalles, men det er den sorte som går rundt irisen (altså øyets fargede område).

post-43878-0-98621000-1320017344_thumb.j

Edit: Limbal ring heter det visst på engelsk.

Har aldri lagt merke til eller visst noe om den ringen før.

Forresten så har du meget pene øyner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...