Gå til innhold

Kan min sjef faktisk bestemme dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber som resepsjonistansvarlig i en stor bedrift, med mange ansatte. Min sjef mener at jeg skal bruke x% av min arbeidstid i resepsjon og resten på adm oppgaver.

Kan en sjef bestemme dette? Ved at jeg gjør dette får jeg svært lite tid til veldig mange av mine adm/ledelse arbedsoppgaver (de oppgavene som faktisk står i stillingsannonnsen).

Den gitte %-delenn står det ikke noe om i kontrakten + stillingsanonnse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste større bedrifter og også i offentlige etater har klausuler i stillingsinstrukks/avtaleverk om mulighet for å endre arbeidsoppgaver. Normalt er reglene at endring av oppgaver skal være innenfor det du er kvalifisert til og at du ikke skal settes til oppgaver som er "lavere" enn de du har fra før. Ta en prat med en tillitsvalgt så kan de gi deg nærmere informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg mener ikke stillingsannonse, men stillingsintstruks, skrev feil.

Ja, jeg vet at arbeidsgiver kan sette deg til annet arbeid, o.l., ved behov (jeg så i kontrakten), men sette meg til noe annet og det da går ut over det andre jeg gjør trodde jeg ikke var ok.

Tror ikke vi har noen tilligsvalgte på jobben, men skal sjekke dette. Er ganske ny. Hvis jeg må bruke så mye tid i resepsjonen, overstiger dette ifh til mine forventninger og da blir ikke jobben like "aktuel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt om et møte med sjefen, der du tydelig legger frem hva disse endringene gjøre for dine oppgaver. "Skal jeg bruke så mye tid i resepsjonen, så vil det blir dårligere kvalitet på xyz, og jeg vil ikke få til abc innen fristen" Kom også med forslag til løsningen. Mener du at dette er godt utenfor/under dine opprinnelige arbeidsoppgaver, så kan du nekte, men ellers så kan sjefen endre på dette slik h*n mener gagner bedriften best. Det viktigste er at du har sagt ifra, slik at han i ettertid ikke kan klage på at dine andre oppgaver ikke blir utført tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...