Gå til innhold

Kan min sjef faktisk bestemme dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber som resepsjonistansvarlig i en stor bedrift, med mange ansatte. Min sjef mener at jeg skal bruke x% av min arbeidstid i resepsjon og resten på adm oppgaver.

Kan en sjef bestemme dette? Ved at jeg gjør dette får jeg svært lite tid til veldig mange av mine adm/ledelse arbedsoppgaver (de oppgavene som faktisk står i stillingsannonnsen).

Den gitte %-delenn står det ikke noe om i kontrakten + stillingsanonnse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste større bedrifter og også i offentlige etater har klausuler i stillingsinstrukks/avtaleverk om mulighet for å endre arbeidsoppgaver. Normalt er reglene at endring av oppgaver skal være innenfor det du er kvalifisert til og at du ikke skal settes til oppgaver som er "lavere" enn de du har fra før. Ta en prat med en tillitsvalgt så kan de gi deg nærmere informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg mener ikke stillingsannonse, men stillingsintstruks, skrev feil.

Ja, jeg vet at arbeidsgiver kan sette deg til annet arbeid, o.l., ved behov (jeg så i kontrakten), men sette meg til noe annet og det da går ut over det andre jeg gjør trodde jeg ikke var ok.

Tror ikke vi har noen tilligsvalgte på jobben, men skal sjekke dette. Er ganske ny. Hvis jeg må bruke så mye tid i resepsjonen, overstiger dette ifh til mine forventninger og da blir ikke jobben like "aktuel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider