Gå til innhold

Er det usunt å drikke farris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er det usunt og lite bra å drikke farris? Jeg drikker bare vann, men drikker en del farris også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt jeg bare drikker vanlig blå farris, da :)

Ellers går det bare i vann ellers. Utrolig sjelden jeg drikker juice.

Fine tenner :nigo:

Skrevet

Neh, farris er god kosedrikk det. :)

Her fant jeg en fin oversikt på hvilke smaksatte kullsyrevann man bør vike unna http://www.dinside.no/837278/er-kullsyre-farlig-for-tennene .

Wow!

- Det er større forskjell på vann med og uten smak enn jeg trodde, Olden med smak er nesten like surt som Coca Cola. Det er forøvrig forskjell på vann fra ulike produsenter, sier Håvardstun.

Jeg er selv en farris/mineralvannmann, og jeg holder meg stort sett til standard mineralvann uten lime/sitron osv smak, men det hender jeg kjøper noen med smak. Var faktisk ikke klar over at disse var såpass lav Ph på! Takk for tipset.

Googlet litt, og fant ei liste:

http://www.verdalingen.no/aktuelt/article957792.ece

• Liker 1
Gjest shirelle
Skrevet

har lest at man kan få cellulitter av kullsyre. av en eller annen grunn.

men ellers er det vel mye sunnere enn brus i hvertfall.

Skrevet

har lest at man kan få cellulitter av kullsyre. av en eller annen grunn.

men ellers er det vel mye sunnere enn brus i hvertfall.

Man får ikke cellulitter av kullsyre! :kjefte:

• Liker 7
Gjest shirelle
Skrevet

Man får ikke cellulitter av kullsyre! :kjefte:

ikke kjeft, jeg har LEST det sa jeg :) Aner ikke om det stemmer.

nå leste jeg at det kan "forverre" cellulitter, så det er kanskje bare på dem som allerede har cellulitter det gjelder da? Eller så er det kanskje BS

• Liker 1
Skrevet

Det er nok bare BS. Du puster ut kullsyre hele tiden...

• Liker 5
Skrevet

Farris inneholder en del salt, så det er ikke bra å drikke for mye. Kommer selvsagt an på hvor mye salt du får i deg i annen mat og drikke, og om du svetter mye.

Gjest shirelle
Skrevet

jaaaa der ser dere, det inneholder salt! som binder vann :) Som kan gi cellulitter.

Skrevet

jaaaa der ser dere, det inneholder salt! som binder vann :) Som kan gi cellulitter.

Heldigvis er ikke cellulitter usunt :)

• Liker 3
Skrevet

I så fall er stort sett ALL mat usunn og gir cellulitter.

• Liker 4
Gjest shirelle
Skrevet

I så fall er stort sett ALL mat usunn og gir cellulitter.

Nja :P

men herregud.. hvis man ikke har noe ekstremt cellulitt-problem så må man jo bare drikke farris i litervis ;) er jo relativt sunt i forhold til andre drikker

Skrevet

Jeg er ikke særlig plaget av cellulittene mine. De er jo under klærne og alt. :sukk:

• Liker 7
Skrevet

Farris inneholder en del salt, og ikke av den gode typen. Jeg mener også at overdrevent bruk av kullsyre ikke er bra, men for all del, farris er langt bedre enn både Cola og Pepsi Max.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke særlig plaget av cellulittene mine. De er jo under klærne og alt. :sukk:

:ler:

Skrevet

Farris inneholder en del salt, og ikke av den gode typen. Jeg mener også at overdrevent bruk av kullsyre ikke er bra, men for all del, farris er langt bedre enn både Cola og Pepsi Max.

Hvorfor ikke? Kullsyre = CO2, som i kroppen er så godt som inert. Nå er det jo en del mindre sunne produkter som kullsyra gjerne er en del av da, som brus og øl... Og det bør man jo holde seg unna hvis man vil ha et sunt kosthold. Men selve kullsyra, altså gassen, er jo ikke farlig i seg selv. I verste fall promper man litt mer pga. luft i magen...

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke? Kullsyre = CO2, som i kroppen er så godt som inert. Nå er det jo en del mindre sunne produkter som kullsyra gjerne er en del av da, som brus og øl... Og det bør man jo holde seg unna hvis man vil ha et sunt kosthold. Men selve kullsyra, altså gassen, er jo ikke farlig i seg selv. I verste fall promper man litt mer pga. luft i magen...

Jeg sier ikke at kullsyre er farlig, men at jeg ikke tror for stort inntak ikke er bra. Kjenner det selv hvis jeg har drukket for mye, både i form av kraftig luft i magen som du sier, og også halsbrann.

Skrevet

Jeg sier ikke at kullsyre er farlig, men at jeg ikke tror for stort inntak ikke er bra. Kjenner det selv hvis jeg har drukket for mye, både i form av kraftig luft i magen som du sier, og også halsbrann.

Åja, sånn sett :) Er enig, det er ikke spesielt behagelig med verken luft i magen eller halsbrann. Og luft i magen har jeg god erfaring med, har nok IBS... Så jeg holder meg stort sett unna kullsyredrikk uansett, siden jeg ikke har lyst til å ha mer luft enn nødvendig i magen...

• 2 måneder senere...
Skrevet

*Drikker Bonaqua naturell*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...