Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2011 #21 Skrevet 25. oktober 2011 Likte begge navnene. :-) Skal man tenke internasjonalt i dag burde man finne noe som egner seg på kinesisk. De holder tross alt på å kjøpe opp verden.
Gjest Chickpea Skrevet 25. oktober 2011 #22 Skrevet 25. oktober 2011 Dette er eg heilt ueinig i! Tenk så kjipt det hadde vore viss alle hadde "internasjonale" namn! Dessutan er det ganske kulturrelativistisk kva ein ser på som internasjonale namn. Skal du ha eit internasjonalt namn, altså eit namn som fungerar for flest mogleg mennesker i verda, burde du jo gje ungen ein kinesisk namn Men for dei fleste så er jo internasjonalt=engelsk/lett å uttale på engelsk. Kvifor skal det engelske språket få setje standaren for kva folk skal heite rundt om i verda? Tenkj for ei kulturarv som går tapt, viss alle skulle heite Emma og Lucas. . Er helt enig med deg og personlig synes jeg det "internasjonale argumentet" er helt uten mål og mening!
Dragonfly84 Skrevet 25. oktober 2011 #23 Skrevet 25. oktober 2011 Dette er eg heilt ueinig i! Tenk så kjipt det hadde vore viss alle hadde "internasjonale" namn! Dessutan er det ganske kulturrelativistisk kva ein ser på som internasjonale namn. Skal du ha eit internasjonalt namn, altså eit namn som fungerar for flest mogleg mennesker i verda, burde du jo gje ungen ein kinesisk namn Men for dei fleste så er jo internasjonalt=engelsk/lett å uttale på engelsk. Kvifor skal det engelske språket få setje standaren for kva folk skal heite rundt om i verda? Tenkj for ei kulturarv som går tapt, viss alle skulle heite Emma og Lucas. Det var ikke meg du siterte, men jeg vil gjerne svare likevel Det har du jo rett i, men jeg har også et navn som alltid misforstås på engelsk, og jeg reiser en del, spesielt i land der engelsk og tysk blir brukt. Det er slitsomt å alltid måtte forklare navnet og måtte bli kalt en "dårlig versjon" av sitt eget navn fordi folk ikke klarer å uttale det. Jeg er veldig glad i navnet mitt, og det er et helt vanlig navn, men jeg blir sliten av å måtte forklare det hele tiden. Noen navn er bare mer slitsomme å ha nå som folk reiser en del i land der engelsk blir brukt noe. Det er nok ikke alltid så gøy for de som heter Bård, for eksempel.
Gjest imli Skrevet 25. oktober 2011 #24 Skrevet 25. oktober 2011 Det var ikke meg du siterte, men jeg vil gjerne svare likevel Det har du jo rett i, men jeg har også et navn som alltid misforstås på engelsk, og jeg reiser en del, spesielt i land der engelsk og tysk blir brukt. Det er slitsomt å alltid måtte forklare navnet og måtte bli kalt en "dårlig versjon" av sitt eget navn fordi folk ikke klarer å uttale det. Jeg er veldig glad i navnet mitt, og det er et helt vanlig navn, men jeg blir sliten av å måtte forklare det hele tiden. Noen navn er bare mer slitsomme å ha nå som folk reiser en del i land der engelsk blir brukt noe. Det er nok ikke alltid så gøy for de som heter Bård, for eksempel. For nokon kan det sikkert vera litt dumt, men eg trur ikkje fleirtalet tenkjer slik. Dessutan vil ikkje fleirtalet av befolkninga i eit land ha jobbar der dei må presentere seg på engelsk heller. Og meiner du verkeleg at alle i heile verda skal ha namn som er lette å uttale på engelsk på grunn av eit problem som høgst sannsynleg ikkje kjem til å oppstå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå