Gå til innhold

Ved kjøp av bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved visning. Hvilke spørsmål var du du angret på at du ikke spurte? Hva så du ikke? Hva tenkte du ikke på?

Ja, jeg som spør skal kjøpe meg min første leilighet og er på jakt etter tips og råd for min første visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen generelle tips ifb visning er:

Spør om strømforbruket pr idag, og om det er lytt.

Om det er noen planlagte "prosjekter" som vil medføre utgifter for deg.

Om det er membran på bad om det er gammelt kan være greit å sjekke.

Det var det jeg kom på nå :)

Endret av Lille Rosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg ikke stilte mer spørsmål om det de påstod de hadde fikset på, hvor kaldt det var om vinteren, at jeg ikke ringte på hos naboen under for å spørre hvor lydt det var, og spurt om andre ting vi måtte vite om fra en nabo (lekkasjen fra badet vårt og ned til de blant annet).

Jeg angrer på at jeg ikke løftet på gardiner og kjente på veggene, at jeg ikke fikk noen til å måle fukt flere steder før overtagelsen.

men der igjen så har vi lært fryktelig mye om oppussing av denne leiligheten da :fnise: (ikke at jeg anbefaler den slags likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på fall på badegulv mot sluk og tetthet på vinduene. Nå var dette ok her da, men det er uansett greit å tenke på!

Samtidig er det greit å høre med naboer hvor lydt det er, selger pynter gjerne på sannheten. Strømforbruk var også et godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi angrer på at vi ikke prøvde å åpne og lukke vinduene. Alle vinduer sto åpne både på visning og overtagelse, og vi fant ut senere at flere av dem ikke lukkes igjen tett, så de må byttes. Nå er vi i gang med klage mot selgers forsikringsselskap - vet ikke hvordan det går ennå, men håper vi får igjen noe penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ringte på hos noen av naboene og ba de fortelle litt om sted og strøk dersom vi var helt ukjente der. Flere hus ble uaktuelle pga det vi kunne google om sted, og det naboer fortalte, som megler IKKE nevnte noe om! Feks ene stedet var et skikkelig handelssted for narkotika, hele den gaten, det glemte megler å nevne, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte ikke på at det finnes naboer som røyker på badet og dermed røyklegger hele badet vårt via den felles luftekanalen (som ganske sikkert var lukket på visning)... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...