AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Hvis det en gang ble oppfunnet en maskin som kan lese folk sine tanker og til og med gjøre det om til bilder og kanskje film og også grave inne i folk tanker slik at man kan finne ut hva dem har gjort, og egentlig alt. Hvis en slik maskin kun hadde blitt brukt i rettsaker, ville du støttet det? Hvorfor eller hvorfor ikke? SPØRSMÅL 2: Velger å dele spørsmålet. Spørsmålene har ingen samenheng. Hvis en slik maskin hadde blitt oppfunnet, hva tror du den ville blitt brukt til? Tror du det hadde vært en bra ting for samfunnet eller hadde det vært forferdelig? Mulig jeg ser litt mye på scince fiction, men prølv nå hold dere seriøse.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Ja, jeg ville støttet det. Klart det ville vært synd for uskyldige mennesker som får lovlige, men pinlige tanker publisert for en gruppe sakkyndige men fordelene er større enn ulempene.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Men kunne man skilt mellom tanker og minner? Om jeg tenker at jeg har stukket en kniv i en mann som er funnet død så betyr det jo ikke nødvendigvis at det var jeg som hadde gjort det. Sånn sett ville jeg heller støttet et sannhetsserum.
Ethereal Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Det ville vel vært ganske lite hensiktsmessig med tanke på at mennesker kan tenke seg alle slags mulige ting. Ting som ikke har skjedd, ting som har skjedd, ting som ikke eksisterer, ting som eksisterer osv. Jeg kan godt tenke meg et drap, det betyr derimot ikke at jeg har begått det. Hvordan skal man da kunne bevise at en person har begått et drap? Jeg tror en slik ting ville blitt brukt av mennesker som er redde for at ektefellen har vært utro, og er såpass usikker på seg selv at de krever en "tankelesertest", på samme måte som med løgndetektortester. Jeg tror det ville vært en waste of space for samfunnet. 1
Lutetium 71 Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 OM man en gang kommer så langt at man kan lese ut minner og tanker elektronisk, kan jeg tenke meg at det også går an å gå andre veien: Plante minner ad elektronisk vei. Ikke noe særlig moro å tenke på. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå