Gjest Uglefot Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg klarer ikke å stoppe! Har verdens dårligste selvkontroll. Pirker på tommeltottene hele tiden og så får jeg kjeft fra mannen Finnes det flere her med pirkemani? Og er det noen som har klart å slutte med slikt for godt?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 pirka litt.. ved neglebåndet. men har bestemt meg for å skjerpe meg, siden jeg har fått neglebåndsbetennelse:(
smilo Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Ja, og det har jeg alltid gjort. Merker ikke selv at jeg gjør det, dessverre. Men jeg jobber med meg selv.
Gjest ms_kwang Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 gjør det jeg også, men får ofte hud som stikker litt opp, også mååå jeg bare rive det vekk tørr hud, sår hud, prøver med neglebånds krem, for å få huden rundt glattere, mer "sunn" men det funker ikke
Gjest Bomullsdott Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg gjør ikke det, men moren min gjør det hele tiden. Jeg blir så sprø at jeg får lyst til å kutte av fingrene hennes av og til...
^KinderMaxi^ Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg er helt ekstrem der. Pirker hele tiden. Ender med såre fingre. Har sånne "pigger" noe som er utrolig vondt. Aner ikke hvorfor de oppstår, men...
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 En liten avsporing. Mine negler fliser seg opp hele tiden. Det er så irriterende og ondt. Noen som har tips for hvordan man unngår dette. Er det noen vitaminer jeg mangler etc. Spiste lavkarbo i 7-8 mnd. da spiste jeg mye grønnsaker, kjøtt og fisk, men aliakvel ble ikke neglene noe bedre. Klarer ikke file dem, kan ikke teknikken.
Gjest ms_kwang Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 Sprukken hud rundt neglene, er vel fordi huden blir tørr Om man vasker seg for mye på hendene, altså man skal jo gjøre det, men med parfymert såpe, så blir ofte hendene tørre, såpe tar jo også å fjerner det naturlige fettet som er på hendene, for å holde hender fuktige. Så egentlig bør man vel bytte ut håndsåpa med noe mildt, parfymefri, + bruke håndkrem Men jeg er fæl til å pirke og plukke selv og om tommlene mine ikke er tørre, sitter jeg fremdeles å skraper rundt neglebåndet. Også har jeg en bitteliten vorte på pekefingern som jeg HELE tiden plukker på *ikke bra!*
Gjest ms_kwang Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 En liten avsporing. Mine negler fliser seg opp hele tiden. Det er så irriterende og ondt. Noen som har tips for hvordan man unngår dette. Er det noen vitaminer jeg mangler etc. Spiste lavkarbo i 7-8 mnd. da spiste jeg mye grønnsaker, kjøtt og fisk, men aliakvel ble ikke neglene noe bedre. Klarer ikke file dem, kan ikke teknikken. Om du har prøvd: Negleforsterker = Kur for neglene Flisete negler kan blant annet komme av at neglene er for tørre og trenger neglbåndsolje. Eller at du har dårlige negler, genetisk sett flisete negler kan være: tretthet,utmattelse, frossen-vinter for eksempel. Det kan også være tegn på sykdom: sinkmangel, jernmangel og benskjørhet eller høyt-lavt stoffskifte. ellers, Kalium, Kalsium, og vitamin D..
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 ms kwang. Har ikke peiling på hva det er med neglene mine. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Det er sikkert en god blanding av det nevner som er årsaken. :gjeiper: Skulle gjerne ha kurert det.
Gjest Uglefot Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 NÅ skal jeg slutte! Gi meg styrke..
Gjest gjest Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 hvis neglene er flisete å sprekker opp så manger man A vitamin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå