MilliVanilli Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg er villig til å betale ekstra så lenge jeg får alt med meg. To av veskene er medium store, den siste er ganske stor. Det inneholder klær og sminke(ikke flytende) som jeg ikke har fått plass til i allerede to kofferter. Det er ikke altfor tungt, men akkurat så jeg klarer å bære det selv. Er dette lov? Om ikke, hva skal jeg gjøre med alle tingene? Går det an å få det ettersendt..?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Kanskje, om du møter på noen som er snill Jeg bruker bare å hive i en smartpost eske å sende til meg selv om jeg har for mye, så slipper jeg å være stresset om det ikke er en sjans å få det med.
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 (endret) nei det er ikke lov. da velter flyet. men du? søk på flyselskapet på google og se på reglene dems for bagasje. der står alltid reglene. du kan sende det som vanlig bagasje. Endret 22. oktober 2011 av Nuppdupp
MilliVanilli Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2011 Ok, takk! tenkte på det samme! Går det an å sende pakker på flyplassen, tenker hvis jeg skulle være uheldig å ikke få tillatelse..?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #5 Skrevet 22. oktober 2011 Og jeg reiser med håndbagasje som en liten håndveske med det absolutt mest nødvendige... Hva er det med å måtte trekke med seg alt mulig rart inn på flyet? Jeg har reist jorden rundt; med flere døgn i strekk på reise før nærmste dusj; og ja, det lar seg gjøre UTEN mye håndbagasje....
Aubree Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Og jeg reiser med håndbagasje som en liten håndveske med det absolutt mest nødvendige... Hva er det med å måtte trekke med seg alt mulig rart inn på flyet? Jeg har reist jorden rundt; med flere døgn i strekk på reise før nærmste dusj; og ja, det lar seg gjøre UTEN mye håndbagasje.... Jaja ikke alle er som deg. Vet ikke om du får postet pakke på flyplassen. Jeg tror ikke jeg hadde sjanset på det. Men en venninne fikk nå med seg flyttelasset sitt på flyet, litt usikker på om det var fordi sas mannen kalte henne dum og fikk henne til å gråte, eller om det hadde gått likevel
MilliVanilli Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2011 Og jeg reiser med håndbagasje som en liten håndveske med det absolutt mest nødvendige... Hva er det med å måtte trekke med seg alt mulig rart inn på flyet? Jeg har reist jorden rundt; med flere døgn i strekk på reise før nærmste dusj; og ja, det lar seg gjøre UTEN mye håndbagasje.... Hvorfor i all verden er du frekk? Jeg har hele livet mitt fra USA allerede i to kofferter, og det sier seg kanskje selv at flere ikke går. Da må man ty til vesker, men jeg fant nettopp ut at det ikke er lov med flere enn to. Fantastisk...
trulse Skrevet 22. oktober 2011 #8 Skrevet 22. oktober 2011 plukk heller med deg det du trenger inne i flyet...medisiner,tidsfordriv etc...så sender du resten som vanlig innsjekk av bagasje...jeg jobber i sikkerthetskontrollen selv,så mest sansynlig vil du bare bli sendt ut igjen med den beskjeden om å sjekke det inn...lykke til
Shade Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Men går det ikke ann å sjekke inn mer enn to kofferter? Jeg mener ihvertfall at man kan betale for å få med ekstra bagasje. Ellers så går det jo ann å sende det til seg selv som flere har foreslått
charlott Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 En stk håndbaggasje type liten koffert etc + "one personal item" som feks pc-veske etc er hva de fleste flyselskap tilater. Vekt varierer fra 8-10 kg. BA er best i klassen, har 23 kg grense samt kun at du må klare å løfte det opp i hatthyllen...
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #11 Skrevet 22. oktober 2011 Mange selskaper opererer med kun 1 bag/koffert håndbagasje. Det skal pass i kabinen.
Athene Skrevet 22. oktober 2011 #12 Skrevet 22. oktober 2011 Man kan ikke kjøpe seg til mer en en kolli i handbagasjen, men jeg trur du kan kjøpe deg til flere kolli som innsjekket bagasje hos mange flyselskap. Jeg flyr mye business med SAS, både innenlands og utenlands, og de legger seg da aldri borti hvor mye håndbagasje jeg har med. Jeg kommer ofte med en trillekoffert+stor PC veske + stor handveske+tax free pose, da jeg ikke har tid til å sjekke inn, og vente på bagasjen etter landing, når jeg flyr i jobb. Det samme erfarer jeg med KLM mellom USA og Europa, de legger seg ikke bort i hvor mye bagasje du har. Så sannsynligvis går det helt fint om du bare tar med deg bagasjen, og er litt diskre på vei inn på flyet, i verste fall får du bagasjetag og må sende en bag eller to ned i bagasjerommet ved gaten, det har jeg opplevd med Norwegian.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, du kan ikke ta med 3 stk håndbagasje, men du får antagelig med de to middels store veskene så lenge de er innenfor maksimumsmålene. Du kan heller ikke betale ekstra for å få noe ekstra med i håndbagasjen, men du kan nesten alltid sende ekstra innsjekket bagasje. For dette må du betale et gebyr, og det er som regel nokså dyrt pr kilo. Det lønner seg derfor ofte å sende ting med posten på forhånd. Om den ekstra innsjekkede bagasjen er i kofferter eller vesker spiller ingen rolle. Det er vekten som teller. Vet ikke om det var det du mente med å si at flere kofferter ikke går.
Gjest padawan Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 (endret) jeg skal om kort tid til Bali og vurderer å ta med meg Manfrotto M055XPROB i denne baggen. jeg har litt noia for at det skal bli stjålet eller ødelagt hvis jeg sender det med innsjekket bagasje. Endret 23. oktober 2011 av padawan
Pingting Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Kommer an på. Både på vennligsinnede ansatte og på hvor fullt flyet er. de begrensningene er jo det av en grunn, og resultatet av at du har med mer håndbagasje enn du skal KAN bli at noen andre ikke får plass til sitt. Og da må de ha det på gulvet. Jeg har selv opplevd å måtte ha en trillekoffert i kabinstørrelse under beina på en 4-timers flytur. Det var hverken særlig behagelig og neppe helt optimalt i en ulykkessituasjon...
JollyJolly Skrevet 23. oktober 2011 #16 Skrevet 23. oktober 2011 Det kommer veldig an på flyselskapet og på hva slags billett du har. Billigselskap og økonomiklasse er mye strengere (f.eks. med Ryan Air hadde det vært hel utelukket at du fikk med deg så mye inn i kabinen), men reiser du business på et ordinært selskap går det nok ganske sikkert bra. Jeg ville uansett pakket sånn at du kan sende en av de veskene som bagasje hvis det blir nødvendig. Nekter de deg å ta den med på flyet, blir du nødt til å sende den som bagasje og betale ekstra for det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå