Gå til innhold

Skattelister og nettaviser

Fremhevede innlegg

Skrevet

I hele dag har det stått om skattelistene på divers nettsider og nettaviser. Leste min lokale nettavis og der står det om de rikeste i fylkene\kommunene og hva de tjener, noen har til og med intervjuet de rikeste, og på slutten på noen av artiklene sto det noe om inntekten til kona også, som var mye lavere og hvor mye hun hadde i formue etc. Da tenkt jeg bare "Hvem i søren bryr seg om det?" Er jeg virkelig en av de få som faktisk ikke er interessert i å vite hvor stor\liten inntekt mine naboer, slektninger og venner er? Jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre om det, og hva sier det om oss mennesker som er så interessert i å vite hva andre tjener?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg driter rett og slett i det. Har aldri søkt på skattelister. ^^

Skrevet

Som jeg skrev i en annen tråd om dette, til tross for min nysgjerrige natur har jeg aldri funnet det interessant å snoke i andres lønn og formue. Ser absolutt ingen grunn til at dette burde være offentlig?

Skrevet

Jeg var bare interessert i å lese nyhetene i morres. Fant knapt en nettavis uten å se overskrifter som "han tjente mest" "hun tjente mest" "de tjente mest" "se hvem som tjente mest av alle" osv osv, drit..

Skrevet

Jeg ble også veldig irritert av Budstikka i dag. Herregud, bare snakk om de rikeste, hvor mye de har, hvor mye de tjente, hvor mye skatt betalte de. So what? :kvalm:

Skrevet

Det er helt unødvendig å vite slike ting. Blir flau over norske aviser, og ikke minst hvor nysgjerrige folk kan være! :sukk:

Hvorfor blir skattelistene offentliggjort egentlig? Hva er vitsen med det?

Skrevet

Det kan du si. Det er ikke nødvendig. Syns ingen har noe med hva jeg tjener, hvor mye jeg skatter og min formue.

Tjener lite, skatter nok, og har 0 i formue, så blir litt flau :sjenert:

Skrevet

Helt utrolig at det går an. Prøvde å legge en kommentar på lokalavisa om hva jeg syntes om det, den har enda ikke blitt lagt til. Jaja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...