Gå til innhold

Krydderkake med sirupbunn

Fremhevede innlegg

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Min mann drømmer fortsatt om sin avdøde farmors krydderkake.. Når hun snudde kaken etter å ha vært i ovnen, var det et sirupslag på bunnen (som ble til toppen..). Jeg har prøvd alle mulige oppskrifter for å finne frem til hvordan man lager dette sirupslaget men vet ikke fortsatt. Lager man bare sirup som helles opp i bunnen før kakedeigen, eller hva? Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det eg tenkte var kansje at viss du smelter sukker til det blir karamell farget.og heller dette over stekeformen du skal ha kaken i.og så når det er stivnet så har du over krydderkakerøren.

prøvd den versjonen ? :)

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Nei har ikke prøvd det...skal gjøre det. Lurer på hvordan det går med kakedeigen da, om den blir stekt eller hva. Hmm.

Skrevet

Regner med du har kikket i riktig gamle kokebøker? Jeg vil tro at det heter sirupskake, og ikke krydderkake. I min Schønberg Erken finnes ingen krydderkake, kun en sirupskake som det er krydder i. :)

Ellers er det en mulighet å kontakte "Det fikser P1." Utrolig hva de ordner opp i, altså! Det er også mange godt voksne som hører på det programmet og som kanskje har kjennskap til hvordan en sånn kake lages.

Skrevet

Jeg ser for meg det du beskriver, men ikke funnet noe på nett eller i kokebøkene mine enda.

Hva om du lager litt store muffins til å begynne med siden du prøver deg frem?

Ser at sirupkake og krydderkake blir brukt om hverandre som navn på stort sett samme kaken. Skal prøve å lage den neste uke :) Den høres jo kjempegod ut! Vi har noe lignende i england som heter sticky toffee pudding =) Blir servert med vaaaarm og deilig custard :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dette er et skudd fra hoften.

Jeg tenker at dette antageligvis er en relativt "tilårskommen" oppskrift, og da i kategorien "sirupskake".

Har en her

Jeg har lenge tenkt på å prøve den, men nå kan jeg dele den før jeg prøver den :)

Takk til ham som har lagt den ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...