Gå til innhold

Avslutte antibiotikakur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For 4 dager siden begynte jeg på en antibiotikakur for en betennelse, men etter at jeg begynte på den, var det ingen forandringer og jeg begynte å få svie i underlivet.. Dette er vondt og det er trolig antibiotikaen som skyldes dette.

Kan jeg avslutte kuren når det viser seg at det ikke har effekt, og når jeg merker at jeg får andre problemer pga. antibiotikaen? Vet at man ikke bør avslutte midt i en kur, men skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan gjøre det når betennelsen den skulle ta, ikke forsvinner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din, så får han vurdere om du eventuelt skal ha en annen antibiotika.

Skrevet

Ta kontakt med legen som har skrevet ut medisinen til deg, eller ring apoteket og fortell om situasjonen du er i. Mye tryggere enn å høre på folk her ihvertfall..

Skrevet

Kløen i underlivet er nok sopp, som man lett får av antibiotika. Effekten av p-piller reduseres også.

Hvor fort den virker, kommer ann på hvilket preparat du har fått, og mot hva.

Kuren skal ikke avsluttes uten legens samtykke.

Men canesten ville jeg kjøpt!;)

Skrevet

Som sagt over her så skal du ikke slutte på kuren uten å høre med legen først. Kanskje den bruker lang tid på å virke eller kanskje du må ha en annen type antibiotika.

Ubehaget i underlivet er nok sopp ja, det kan du behandle selv med Canesten eller Pevaryl. Det er vanlig å få under eller etter en antibiotika kur.

Bare husk å bruke både vagitorien(e) og kremen og smør kremen fra klitoris og helt bak til enden av rumpen, selv om det ikke klør/svir der.

Skrevet

Når du går på antibiotika så ødelegger det den gode bakteriefloraen i tarmen. Du MÅ få i deg disse gode tarmbakteriene, enten fra biola, eller tilskudd fra helsekosten.

• Liker 1
Skrevet

Kjære TS

Vi kan ikke vite noe om kompetansen som ligger til grunn for de svar og råd du får her, derfor stenger jeg tråden din, og ber deg kontakte fastlegen for å få svar på problemstillingen din.

Lykke til!

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...