AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #1 Skrevet 21. oktober 2011 Grunnen til at jeg lurer på det her er at jeg har en søster og opp igjennom så har jeg alltid gitt henne gaver til bursdagen hennes.Det er litt aldersforskjell mellom oss,men nå er hun voksen. Jeg gir henne fortsatt gaver til bursdagen fordi jeg syns det er koselig og jeg liker å finne gaver som jeg vet at folk vil sette pris på,men hun gir meg aldri noe tilbake på min bursdag. Nå høres jeg vel barnslig ut,men jeg forventer egentlig noe tilbake når jeg gir bursdagsgaver til folk som er meg nær.Når hun bodde hjemme så reiste jeg alltid ned en helg nær hennes bursdag for å feire den og det er vel egentlig bare det at jeg syns ikke hun viser den oppmerksomheten for meg når jeg har bursdag.Eneste jeg får er en facebook melding der hun gratulerer meg. Derfor lurer jeg på om dere fortsatt gir gaver til deres søsken etter at dere har blitt voksne? Høres vel voldsomt sytete ut her nå,men det er absolutt ikke meningen.
Satellites Skrevet 21. oktober 2011 #2 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg gir gave til alle mine søsken og får tilbake fra alle. Som regel er de ganske forsinka, men de kommer alltid til slutt
Rampolina Skrevet 21. oktober 2011 #3 Skrevet 21. oktober 2011 Både gir og får og feirer dagen til hverandre. Noe annet er helt utenkelig.
Carmoy Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Jeg har alltid gitt og fått gave fra søstrene mine. Nå har jeg fått en halv søster, og to ste-søstre, og får alltid noe fra dem også til jul og bursdag. Og gir tilbake selvfølgelig. Er nå blitt 19 og bor for meg selv 30 mil unna, så gavene er som vanlig litt forsinket begge veier :gjeiper: Endret 21. oktober 2011 av Carmoy
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg gir gave til den broren jeg liker best. Han andre gadd ikke gi meg, så da slutta jeg å gi ham. Men jeg gir begge gave til jul, da!
Fantomina Skrevet 21. oktober 2011 #6 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Arkana Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg og broren min gir burdagsgave til hverandre hvert år. På mannens side har de derimot sluttet å gi gaver til søsken annet enn ved runde år.
kaprifolen Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Vi feirer alltid hverandres bursdager, og gir gaver. Min mann og hans bror varierer litt, men han får som regel gave av oss. Dog har vi blitt litt lei de siste årene, når han faktisk tjener penger, men prioriterer de veldig umodent. Altså møter opp i både uformelle bursdager og formelle 50årslag uten gave. Endret 21. oktober 2011 av kaprifolen
Gjest Bomullsdott Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg er vel ikke akkurat voksen, men jeg gir gaver til alle mine søsken og jeg får alltid tilbake. Dette har jeg også tenkt til å fortsette med, med mindre det skulle skje noe som endrer synspunktet mitt drastisk. Men om jeg hadde vært voksen og alltid gitt gaver til mine søsken, men at jeg aldri fikk fra de, så er det ikke sikkert jeg hadde gidder å gi dem når de aldri husket på meg.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #10 Skrevet 21. oktober 2011 Ja,det er det jeg også tenker egentlig.Greit nok når hun var yngre,men nå er hun jo over 18 og da syns jeg det blir litt annerledes. Har alltid gitt henne noe uansett hvor lite penger jeg har hatt,men nå begynner jeg nesten å vurdere om jeg kun skal gi henne noe til jul siden jeg aldri får noe tilbake. TS.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har en søster som din - jeg har alltid gitt gaver til jul og bursdag og får sjelden eller aldri noe tilbake. Hver gang kommer hun med lovnader og unnskyldninger. Jeg er fornøyd med lite jeg, så det hadde ikke behøvd å koste mye, bare en liten ting som viste at hun ikke er så egoistisk som hun faktisk er... Til jul ifjor fikk jeg faktisk en gave fra henne og jeg ble glad og overrasket - helt til jeg fant ut at det var mamma som hadde kjøpt gaven og bedt henne skrive under på kortet bare for at det liksom skulle være noe fra henne til meg under treet for en gangs skyld. Jeg gir fortsatt gaver til henne, men legger ikke akkurat sjela mi i det - gavene til resten av familien og gode venner bruker jeg både mer tid og penger på og det ligger også ekte glede og tanke bak. Litt trist, men sånn er det blitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå